Mintha egy japán anime főhőse állna velünk szemben, csupakróm orrával minden gonosz legyőzőjeként parádézik a Mitsubishi Outlander. A manapság szokatlanul harsánynak számító fizimiska a közelmúltban bemutatott XR-PHEV II konnektoros hibrid tanulmány hagyatéka, és nem csak az Outlander kapja meg, hanem idővel a márka minden gyártmánya, beleértve a lökhárító kidolgozását, a fényszóró karakterét és a LED-es nappali fényeket is. A csúcsmodellben a reflektorban is LED-ek világítanak.
Habár műszakilag elvileg megmaradt az, ami volt, a Mitsubishi számos (több mint száz) ponton módosította a padlólemezt. A merevebb szerkezet jobb vezethetőséget, kedvezőbb zaj- és rezgésszintet jelent. Módosították a futóművet és a kormányzást, vastagabb hátsó oldalablakok építettek be, körös-körül több hangszigetelő anyagot alkalmaztak, javították az ajtók és a motortér tömítését, új lengéscsillapítókat és hátsó differenciálművet építettek be. A CVT sebességváltót teljesen átdolgozták, az új darab jobb gyorsulási érzetet ad, finomabban kapcsol (már amikor kapcsol).
Az utastérben átdolgozott kormánykerék, új infotainment rendszer, módosított ülés- és tetőkárpitok jelentek meg. A leghátsó üléssort lecserélték, az új hajtogatási rendszer könnyebben kezelhető. 
A hajtásláncok kínálatában csupán finomhangolásokra számítunk, a konnektoros hibrid verzió alighanem változatlan formában folytatja pályafutását.