Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért amikor hozzányúlt a gyárilag maximum 190 lóerős Abarth 500-ashoz, teljes átépítésben, nem pedig tessék-lássék tuningban gondolkodott.
A friedrichshafeni mester ezért először is a csupasz lemezekig bontotta le az autót, majd a karosszériapaneleket aerodinamikai szempontból optimalizált, szénszálas elemekre cserélte. Elöl bővebben ömlik a jótékony hűtőlevegő a motortérbe, hátul hatékony diffúzor szorítja az aszfaltra az autót.
A karbon elemek alkalmazása, valamint a hátsó ülések eltávolítása után az autó pontosan 71 kilóval nyomott kevesebbet, mint gyári állapotában. Ezzel a bűvös egytonnás határ alá csúszott a tömeg, de mint mondtuk, Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért következő lépésként a motorhoz nyúlt hozzá.
Ultra nagy töltőlevegőhűtőt, plusz benzinpumpát, új befecskendezőket, különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat épített be, módosította a turbófeltöltőt, átmarta a hengerfejet, lecserélte a vezérműtengelyeket, továbbá a szívó- és leömlőcsatornát, és a kipufogót. A műtét végén a páciensnél 331 lóerőt mérték 5750/percnél, a legnagyobb forgatónyomaték 411 Nm 3450-nél, ami megerősített tengelykapcsolón és módosított váltón át jut az első kerekekre.
A kétüléses, 190 lóerős 695 Bipostóhoz képest 0,8 másodpercet javult a 100-as gyorsulás ideje (5,1 mp), a végsebesség 230 helyett 262 km/óra.
Szerencsére a futómű sem maradt gyári állapotában: KW lengéscsillapítók, progresszív rugók, 45 mm-es ültetés gondoskodik az egymással harmonizáló látványról és stabilitásról. A fékeket is lecserélték, elöl hatdugattyús alunyergek dolgoznak 313 mm-es lyuggatott tárcsákkal, hátul az Abarth 500 Esseesse kiadás komponenseit építették be. Az OZ felniken 17-es Toyo abroncsok kopnak.
Az utastérben minden műanyag felületet bőrrel vagy Alcantarával borítottak, az ülések oldallégzsákos Recaro egységek.
A TÜV-engedélyes átépítés 12 500 eurótól (3,7 millió Ft) elérhető, a teljes autóért legalább 43 500 eurót (13 millió Ft) kérnek el.
Nem először nyúlt hozzá az Abarth 500-hoz a Pogea: öt éve egy ennél is harsányabb modellt építettek:

Csajos cukiság 330 lóerővel 1