Csajos cukiság 330 lóerővel

Pogea Fiat 500 Abarth

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.04. 08.00

Hány lóerőt bír el egy egytonnás kisautó, és mennyit a józan ész? A német Pogea az utóbbinak már feszegeti a határait.

Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért amikor hozzányúlt a gyárilag maximum 190 lóerős Abarth 500-ashoz, teljes átépítésben, nem pedig tessék-lássék tuningban gondolkodott.
A friedrichshafeni mester ezért először is a csupasz lemezekig bontotta le az autót, majd a karosszériapaneleket aerodinamikai szempontból optimalizált, szénszálas elemekre cserélte. Elöl bővebben ömlik a jótékony hűtőlevegő a motortérbe, hátul hatékony diffúzor szorítja az aszfaltra az autót.
A karbon elemek alkalmazása, valamint a hátsó ülések eltávolítása után az autó pontosan 71 kilóval nyomott kevesebbet, mint gyári állapotában. Ezzel a bűvös egytonnás határ alá csúszott a tömeg, de mint mondtuk, Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért következő lépésként a motorhoz nyúlt hozzá.
Ultra nagy töltőlevegőhűtőt, plusz benzinpumpát, új befecskendezőket, különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat épített be, módosította a turbófeltöltőt, átmarta a hengerfejet, lecserélte a vezérműtengelyeket, továbbá a szívó- és leömlőcsatornát, és a kipufogót. A műtét végén a páciensnél 331 lóerőt mérték 5750/percnél, a legnagyobb forgatónyomaték 411 Nm 3450-nél, ami megerősített tengelykapcsolón és módosított váltón át jut az első kerekekre.
A kétüléses, 190 lóerős 695 Bipostóhoz képest 0,8 másodpercet javult a 100-as gyorsulás ideje (5,1 mp), a végsebesség 230 helyett 262 km/óra.
Szerencsére a futómű sem maradt gyári állapotában: KW lengéscsillapítók, progresszív rugók, 45 mm-es ültetés gondoskodik az egymással harmonizáló látványról és stabilitásról. A fékeket is lecserélték, elöl hatdugattyús alunyergek dolgoznak 313 mm-es lyuggatott tárcsákkal, hátul az Abarth 500 Esseesse kiadás komponenseit építették be. Az OZ felniken 17-es Toyo abroncsok kopnak.
Az utastérben minden műanyag felületet bőrrel vagy Alcantarával borítottak, az ülések oldallégzsákos Recaro egységek.
A TÜV-engedélyes átépítés 12 500 eurótól (3,7 millió Ft) elérhető, a teljes autóért legalább 43 500 eurót (13 millió Ft) kérnek el.
Nem először nyúlt hozzá az Abarth 500-hoz a Pogea: öt éve egy ennél is harsányabb modellt építettek:

Csajos cukiság 330 lóerővel 1

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.