Csajos cukiság 330 lóerővel

Pogea Fiat 500 Abarth

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.04. 08.00

Hány lóerőt bír el egy egytonnás kisautó, és mennyit a józan ész? A német Pogea az utóbbinak már feszegeti a határait.

Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért amikor hozzányúlt a gyárilag maximum 190 lóerős Abarth 500-ashoz, teljes átépítésben, nem pedig tessék-lássék tuningban gondolkodott.
A friedrichshafeni mester ezért először is a csupasz lemezekig bontotta le az autót, majd a karosszériapaneleket aerodinamikai szempontból optimalizált, szénszálas elemekre cserélte. Elöl bővebben ömlik a jótékony hűtőlevegő a motortérbe, hátul hatékony diffúzor szorítja az aszfaltra az autót.
A karbon elemek alkalmazása, valamint a hátsó ülések eltávolítása után az autó pontosan 71 kilóval nyomott kevesebbet, mint gyári állapotában. Ezzel a bűvös egytonnás határ alá csúszott a tömeg, de mint mondtuk, Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért következő lépésként a motorhoz nyúlt hozzá.
Ultra nagy töltőlevegőhűtőt, plusz benzinpumpát, új befecskendezőket, különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat épített be, módosította a turbófeltöltőt, átmarta a hengerfejet, lecserélte a vezérműtengelyeket, továbbá a szívó- és leömlőcsatornát, és a kipufogót. A műtét végén a páciensnél 331 lóerőt mérték 5750/percnél, a legnagyobb forgatónyomaték 411 Nm 3450-nél, ami megerősített tengelykapcsolón és módosított váltón át jut az első kerekekre.
A kétüléses, 190 lóerős 695 Bipostóhoz képest 0,8 másodpercet javult a 100-as gyorsulás ideje (5,1 mp), a végsebesség 230 helyett 262 km/óra.
Szerencsére a futómű sem maradt gyári állapotában: KW lengéscsillapítók, progresszív rugók, 45 mm-es ültetés gondoskodik az egymással harmonizáló látványról és stabilitásról. A fékeket is lecserélték, elöl hatdugattyús alunyergek dolgoznak 313 mm-es lyuggatott tárcsákkal, hátul az Abarth 500 Esseesse kiadás komponenseit építették be. Az OZ felniken 17-es Toyo abroncsok kopnak.
Az utastérben minden műanyag felületet bőrrel vagy Alcantarával borítottak, az ülések oldallégzsákos Recaro egységek.
A TÜV-engedélyes átépítés 12 500 eurótól (3,7 millió Ft) elérhető, a teljes autóért legalább 43 500 eurót (13 millió Ft) kérnek el.
Nem először nyúlt hozzá az Abarth 500-hoz a Pogea: öt éve egy ennél is harsányabb modellt építettek:

Csajos cukiság 330 lóerővel 1

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.