Csajos cukiság 330 lóerővel

Pogea Fiat 500 Abarth

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.04. 08.00

Hány lóerőt bír el egy egytonnás kisautó, és mennyit a józan ész? A német Pogea az utóbbinak már feszegeti a határait.

Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért amikor hozzányúlt a gyárilag maximum 190 lóerős Abarth 500-ashoz, teljes átépítésben, nem pedig tessék-lássék tuningban gondolkodott.
A friedrichshafeni mester ezért először is a csupasz lemezekig bontotta le az autót, majd a karosszériapaneleket aerodinamikai szempontból optimalizált, szénszálas elemekre cserélte. Elöl bővebben ömlik a jótékony hűtőlevegő a motortérbe, hátul hatékony diffúzor szorítja az aszfaltra az autót.
A karbon elemek alkalmazása, valamint a hátsó ülések eltávolítása után az autó pontosan 71 kilóval nyomott kevesebbet, mint gyári állapotában. Ezzel a bűvös egytonnás határ alá csúszott a tömeg, de mint mondtuk, Eduard Pogea nem hisz a félmegoldásokban, ezért következő lépésként a motorhoz nyúlt hozzá.
Ultra nagy töltőlevegőhűtőt, plusz benzinpumpát, új befecskendezőket, különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat épített be, módosította a turbófeltöltőt, átmarta a hengerfejet, lecserélte a vezérműtengelyeket, továbbá a szívó- és leömlőcsatornát, és a kipufogót. A műtét végén a páciensnél 331 lóerőt mérték 5750/percnél, a legnagyobb forgatónyomaték 411 Nm 3450-nél, ami megerősített tengelykapcsolón és módosított váltón át jut az első kerekekre.
A kétüléses, 190 lóerős 695 Bipostóhoz képest 0,8 másodpercet javult a 100-as gyorsulás ideje (5,1 mp), a végsebesség 230 helyett 262 km/óra.
Szerencsére a futómű sem maradt gyári állapotában: KW lengéscsillapítók, progresszív rugók, 45 mm-es ültetés gondoskodik az egymással harmonizáló látványról és stabilitásról. A fékeket is lecserélték, elöl hatdugattyús alunyergek dolgoznak 313 mm-es lyuggatott tárcsákkal, hátul az Abarth 500 Esseesse kiadás komponenseit építették be. Az OZ felniken 17-es Toyo abroncsok kopnak.
Az utastérben minden műanyag felületet bőrrel vagy Alcantarával borítottak, az ülések oldallégzsákos Recaro egységek.
A TÜV-engedélyes átépítés 12 500 eurótól (3,7 millió Ft) elérhető, a teljes autóért legalább 43 500 eurót (13 millió Ft) kérnek el.
Nem először nyúlt hozzá az Abarth 500-hoz a Pogea: öt éve egy ennél is harsányabb modellt építettek:

Csajos cukiság 330 lóerővel 1

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.