A vezess.hu pont egy évvel ezelőtt számolt be arról, hogy Wolfsburg nagyon szeretne beleugrani a fapados bizniszbe. A fejlődő piacokra szerettek volna betörni az ötezer euró körüli, primitív autóval, és bár a költségekkel kapcsolatos kételyekre akkor állítólag megnyugtató megoldást találtak, a projekt mégis megfeneklett.
A költség ugyanis csak az egyik ismeretlen volt a képletben: a németek aggódtak, hogy a leegyszerűsített minőség rossz fényt vet a márkára. Most viszont a jelek szerint győzött a józan érdek, és mégis beindulhat a nem hivatalosan Tantus névre keresztelt almárka.
Elsőként egy szedán és egy szabadidőjármű kaphatná meg a felszállási engedélyt; a két modell a lehető legnagyobb mértékben osztozna az alkatrészeken.
Mégsem számíthatunk a közeljövőben Dacia-VW összehasonlító tesztre, a Volkswagen ugyanis nem csupán a gyártást, de a forgalmazást is Kínára találta ki: a fapados márka egyetlen példánya sem fogja átlépni a hatalmas ország határait.
(Képeinken a VW Polo Vivo szedán)