Utcai sportautó, versenymotororral

Subaru STI Performance Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.03. 18.00

Rendkívül kevés, ám annál izgalmasabb konkrétummal mutatta be sportkupé-tuningját a Subaru

A Subaru BRZ (Toyota GT86) népszerűségénél csak egy valami egyértelműbb: a rajongók szeretnének minél nagyobb teljesítményt látni az adatlapon. A közelmúltban kívánságuk félig teljesült, hiszen a japán belföldi Super GT bajnokságra felkészített autó motorja 350 büszke lóerőt mozgósít.
Most még egy lépéssel közelebb kerültünk a nagy álom megvalósulásához: a New Yorkban leleplezett STI tanulmány ennek a versenyautónak a motorját kapta meg, annak ellenére, hogy nem kifejezetten pályaautóról, hanem az STI (Subaru Tecnica International) civil ügyfeleket célzó üzletágait – azaz a tuningalkatrészeket és a komplett átépítéseket – demonstráló bemutató járműről van szó.
A 350 lóerős blokk mellé STI felfüggesztés és fékrendszer került, számos látványos optikai és aerodinamikai kiegészítő mellett. A középkonzolon egyedi versenykijelző kapott helyet, amely többek között megjeleníti a négy abroncs hőmérsékletét, a hossz- és keresztirányú gyorsulást, a fojtószelep pillanatnyi állását, és stopperóra is van benne.
Nem tudni, hogy jelen formájában valaha megvásárolható lesz-e a szuper-BRZ; a koncepció gyenge láncszeme a motor, ám egy kevésbé extrém, hosszabb élettartamú hajtáslánccal alighanem slágertermék lehetne az agresszív kis kupé, és nem csak Amerikában.
STI

Kommentek

  • automotor

    Ugyan Concept, de gyakorlatilag készen van. Az összes alkatrészét készítik, akár holnap elkezdhetnék gyártani. Részemről vennék egyet játszósnak. Tehát nem a szándék hiányozna… :)

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.