Tarolt a Mercedes a Világ év autója szavazáson

Három első és két dobogós hely

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.03. 08.00

Ritkán arat ekkora sikert egy márka világversenyen: a World Car of the Year díjátadón háromszor szólították a Mercedes-Benz képviselőit a színpadra.

Idén tizenegyedik alkalommal adták át a Világ év autója díjat. A világ minden fontos piacát képviselő, hetvenöt döntőbíró eredetileg huszonnégy, majd tizenkettő autó közül választotta ki az év legkiválóbb újdonságát. A végső döntés a Ford Mustang, a VW Passat és a Mercedes C-osztály között az utóbbira esett, így a stuttgarti márka első ízben hozhatta el a fődíjat a versenyen.


Nem mintha korábban nem ért volna el sikereket. Termékeit kétszer szavazták meg az év ökoautójának: 2007-ben az E320 Bluetec, 2012-ben pedig az S 250 CDI BlueEFFICIENCY bizonyult a legzöldebb választásnak. Idén ezt a címet a BMW i8 nyerte el, maga mögé utasítva a Mercedes S 500 Plug-In Hybridet, és a Volkswagen Golf GTE-t. 
Sikerült viszont a duplázás a luxusautók kategóriájában: tavaly az S-osztály, idén pedig az S Coupé győzött a mindössze második alkalommal odaítélt osztályban; dobogós volt még a BMW i8 és a Range Rover Autobiography Black LWB.
A sportautók kategóriájában szintén egy Mercedes: az új AMG GT diadalmaskodott, pedig éles volt a verseny: a BMW M3/M4 páros mellett a Jaguar F-Type R Coupe is versenyben volt a címért.
A legjobb dizájn díja a Citroën C4 Cactushoz került. Mögötte – már meg sem lepődünk – a C-osztály és a Volvo XC90 végzett.

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.