Megújult a Ford legnagyobb kisbusza

Tágasabb, gazdagabb a Galaxy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.03. 16.15

Az S-Max után a Galaxyt is lecserélte a Ford. Az új generációs modell újszerű üléskialakítással, modern technológiákkal érkezik.

A márka új generációs személyautóihoz igazodik arculatában a harmadik Galaxy; a keskeny fényszórók (opciósan vakításmentes LED-es technológiával) markáns hűtőmaszkot fognak közre, az autó üvegfelületei magasabban kezdődnek.


A gyár szerint valódi hétszemélyes autó a Galaxy, ráadásul a hátsó ülések nem akármilyenek: a csomagtartóból egyetlen mozdulattal elfektethető mind az öt ülés a második és harmadik sorban, ugyaninnen gombnyomásra felhajtható a két leghátsó szék, míg a második sor szélső ülései egy mozdulattal előrebillennek és -csúsznak, megkönnyítve a beszállást.
Nem csak az ülések miatt jobb a Galaxyben utazni: a második sorban 1, a harmadikban 4 centivel nagyobb a fejtér, mint az elődmodellben, aki pedig az első sorban üldögél, az opciós masszázsfoteleknek, illetve a motorosan állítható, fűthető kormánynak örvendhet.  
Hátra külön klímaszabályozás kérhető, a légkondicionáló az új Mondeóból ismert, nagykapacitású, csendes egység. Tárolóhelyekben is bővelkedik a Galaxy, a csomagtér padlója és az ülések alatti üregtől a műszerfal tetején kialakított rekeszig. Alapáras a gyerekfigyelő tükör, a raktér ajtaja a lábfej mozgatásával nyitható.
A hátsó futómű is a Mondeóból és az S-Maxból átvett konstrukció, amely csendesebb, finomabb működést ígér, amely felszerelhető adaptív lengéscsillapítással, és amely kívánságra automatikus magasságállítású felfüggesztésre cserélhető. A tervezők extra figyelmet fordítottak a zajszigetelésre.
Az S-Maxban debütált gyorshajtás-gátló rendszer mellett került az autóba adaptív fényszóró, automatikus távolsági világítással, párhuzamos és merőleges parkolásra, valamint párhuzamos kiállásra alkalmas parkolórobot, előre kitekintő kamera, táblafelismerés, sávbantartó rendszer, holttér- és keresztirányú forgalomfigyelés, és még számos vezetőtámogató rendszer. 
Dízelmotorból négyfélét kínál a Galaxy. Az átdolgozott 2.0 TDCI blokk 120, 150 és 180 lóerős kiadása mellett ott a biturbó dízel is, 210 lóerővel és 450 Nm-rel. A kétféle rendelhető benzinmotor a 160 lóerős, másfél literes blokk, illeve a 2,0 literes, 240 lóerős erőforrás. A környezetbarát működésről fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer és a hűtő aktív rostélya gondoskodik.
Az utasbiztonság terén is újított a Galaxy. A második sorba is jutott oldallégzsák, a vezető és utasa előtt térdlégzsák lapul,minden ülésen be kell kötni az övet, ha nem akarjuk, hogy pittyegjen a rendszer, illetve ? a programozható pótkulcs  használata esetén ? ha azt akarjuk, hogy szóljon az audiorendszer.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.