A márka új generációs személyautóihoz igazodik arculatában a harmadik Galaxy; a keskeny fényszórók (opciósan vakításmentes LED-es technológiával) markáns hűtőmaszkot fognak közre, az autó üvegfelületei magasabban kezdődnek.


A gyár szerint valódi hétszemélyes autó a Galaxy, ráadásul a hátsó ülések nem akármilyenek: a csomagtartóból egyetlen mozdulattal elfektethető mind az öt ülés a második és harmadik sorban, ugyaninnen gombnyomásra felhajtható a két leghátsó szék, míg a második sor szélső ülései egy mozdulattal előrebillennek és -csúsznak, megkönnyítve a beszállást.
Nem csak az ülések miatt jobb a Galaxyben utazni: a második sorban 1, a harmadikban 4 centivel nagyobb a fejtér, mint az elődmodellben, aki pedig az első sorban üldögél, az opciós masszázsfoteleknek, illetve a motorosan állítható, fűthető kormánynak örvendhet.  
Hátra külön klímaszabályozás kérhető, a légkondicionáló az új Mondeóból ismert, nagykapacitású, csendes egység. Tárolóhelyekben is bővelkedik a Galaxy, a csomagtér padlója és az ülések alatti üregtől a műszerfal tetején kialakított rekeszig. Alapáras a gyerekfigyelő tükör, a raktér ajtaja a lábfej mozgatásával nyitható.
A hátsó futómű is a Mondeóból és az S-Maxból átvett konstrukció, amely csendesebb, finomabb működést ígér, amely felszerelhető adaptív lengéscsillapítással, és amely kívánságra automatikus magasságállítású felfüggesztésre cserélhető. A tervezők extra figyelmet fordítottak a zajszigetelésre.
Az S-Maxban debütált gyorshajtás-gátló rendszer mellett került az autóba adaptív fényszóró, automatikus távolsági világítással, párhuzamos és merőleges parkolásra, valamint párhuzamos kiállásra alkalmas parkolórobot, előre kitekintő kamera, táblafelismerés, sávbantartó rendszer, holttér- és keresztirányú forgalomfigyelés, és még számos vezetőtámogató rendszer. 
Dízelmotorból négyfélét kínál a Galaxy. Az átdolgozott 2.0 TDCI blokk 120, 150 és 180 lóerős kiadása mellett ott a biturbó dízel is, 210 lóerővel és 450 Nm-rel. A kétféle rendelhető benzinmotor a 160 lóerős, másfél literes blokk, illeve a 2,0 literes, 240 lóerős erőforrás. A környezetbarát működésről fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer és a hűtő aktív rostélya gondoskodik.
Az utasbiztonság terén is újított a Galaxy. A második sorba is jutott oldallégzsák, a vezető és utasa előtt térdlégzsák lapul,minden ülésen be kell kötni az övet, ha nem akarjuk, hogy pittyegjen a rendszer, illetve ? a programozható pótkulcs  használata esetén ? ha azt akarjuk, hogy szóljon az audiorendszer.