Megújult a Ford legnagyobb kisbusza

Tágasabb, gazdagabb a Galaxy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.03. 16.15

Az S-Max után a Galaxyt is lecserélte a Ford. Az új generációs modell újszerű üléskialakítással, modern technológiákkal érkezik.

A márka új generációs személyautóihoz igazodik arculatában a harmadik Galaxy; a keskeny fényszórók (opciósan vakításmentes LED-es technológiával) markáns hűtőmaszkot fognak közre, az autó üvegfelületei magasabban kezdődnek.


A gyár szerint valódi hétszemélyes autó a Galaxy, ráadásul a hátsó ülések nem akármilyenek: a csomagtartóból egyetlen mozdulattal elfektethető mind az öt ülés a második és harmadik sorban, ugyaninnen gombnyomásra felhajtható a két leghátsó szék, míg a második sor szélső ülései egy mozdulattal előrebillennek és -csúsznak, megkönnyítve a beszállást.
Nem csak az ülések miatt jobb a Galaxyben utazni: a második sorban 1, a harmadikban 4 centivel nagyobb a fejtér, mint az elődmodellben, aki pedig az első sorban üldögél, az opciós masszázsfoteleknek, illetve a motorosan állítható, fűthető kormánynak örvendhet.  
Hátra külön klímaszabályozás kérhető, a légkondicionáló az új Mondeóból ismert, nagykapacitású, csendes egység. Tárolóhelyekben is bővelkedik a Galaxy, a csomagtér padlója és az ülések alatti üregtől a műszerfal tetején kialakított rekeszig. Alapáras a gyerekfigyelő tükör, a raktér ajtaja a lábfej mozgatásával nyitható.
A hátsó futómű is a Mondeóból és az S-Maxból átvett konstrukció, amely csendesebb, finomabb működést ígér, amely felszerelhető adaptív lengéscsillapítással, és amely kívánságra automatikus magasságállítású felfüggesztésre cserélhető. A tervezők extra figyelmet fordítottak a zajszigetelésre.
Az S-Maxban debütált gyorshajtás-gátló rendszer mellett került az autóba adaptív fényszóró, automatikus távolsági világítással, párhuzamos és merőleges parkolásra, valamint párhuzamos kiállásra alkalmas parkolórobot, előre kitekintő kamera, táblafelismerés, sávbantartó rendszer, holttér- és keresztirányú forgalomfigyelés, és még számos vezetőtámogató rendszer. 
Dízelmotorból négyfélét kínál a Galaxy. Az átdolgozott 2.0 TDCI blokk 120, 150 és 180 lóerős kiadása mellett ott a biturbó dízel is, 210 lóerővel és 450 Nm-rel. A kétféle rendelhető benzinmotor a 160 lóerős, másfél literes blokk, illeve a 2,0 literes, 240 lóerős erőforrás. A környezetbarát működésről fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer és a hűtő aktív rostélya gondoskodik.
Az utasbiztonság terén is újított a Galaxy. A második sorba is jutott oldallégzsák, a vezető és utasa előtt térdlégzsák lapul,minden ülésen be kell kötni az övet, ha nem akarjuk, hogy pittyegjen a rendszer, illetve ? a programozható pótkulcs  használata esetén ? ha azt akarjuk, hogy szóljon az audiorendszer.

Kommentek

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.