Nemrég közölte a Toyota az első információkat és képeket a modellfrissítés utáni RAV4-ről valamint a szabadidő-autóból eddig sosem gyártott hibridváltozatról. Az új verzió a hátsó kerekeit villanymotorral hajtja, így a Lexus RX-ben megismert elektromos összkerékhajtást viszi tovább.

Hibrid, hátsó villanyhajtással

A hajtásrendszer összteljesítményéről nem közölt adatokat a gyár, csak a benzines motor hengerűrtartalmát adta meg. A soros négyhengeres 2,5 literes, jó eséllyel az NX 300h-ban és az IS 300 hibridben használt Atkinson-ciklusú szívómotorról van szó. Feltételezzük, hogy marad a bevált nikkel-fémhidrid nagyfeszültségű akkumulátor is.

2,5 literes a belső égésű motor.. Valószínűleg Atkinson-ciklussal csökkenti a fogyasztást

Az áttervezett orr-rész műszaki és közlekedésbiztonsági szempontból lényeges fejlesztése a minden funkciót LED-ekkel megvalósító fényszóró, amely egyre jobban terjed a volumenmárkák termékeiben is. Például a Suzuki Vitara vagy a SEAT Leon rendelhető a tompított és a távfényt is diódákkal adó fényszóróval. Hátul a lámpák kialakítása és a lökhárító is új.

Több vezetőtámogató berendezés

Számos friss biztonsági rendszerrel gazdagodik a RAV4. Az új Aurisból is ismert Toyota Safety Sense rendszer része a Pre-Collision System (PCS – optikai és lézeres elven működő ütközést megelőző rendszer), a Lane Departure Alert (LDA – sávtartásra figyelmeztetés), az Auto High Beam (AHB – automatikus távfénykapcsolás) és a Road Sign Assist (RSA – jelzőtábla-felismerő rendszer).

Felülnézeti képpel segíti a 360 fokos kamerarendszer a parkolást


A RAV4 Hybrid AWD Toyota Safety Sense rendszere ezeken felül kiegészül egy milliméter hullámhosszon működő radaros Adaptive Cruise Control (ACC – adaptív tempomat) és Pre-Collision System (PCS – radaros ütközésmegelőző rendszer) megoldással. Ezek a berendezések a nemrég turbómotorral kipróbált Lexus NX-ben is elérhetőek.

Majdnem egy év a bevezetésig

Belül várhatóan jobb minőségérzetet kelt majd az autó. A Toyota az utóbbi időben igyekszik behozni a lemaradását autói átdolgozásakor, ahogy az a Yaris és az Avensis közelmúltbeli modellfrissítésekor is történt.

Markánsabb lesz az összes RAV4 orra, újdonság a LED-es fényszóró. Egyelőre nem adott ki a hibrid fogyasztására és teljesítményére vonatkozó adatokat a gyár

A benzines-elektromos hibrid hajtású modell magyarországi bevezetését idén év végére vagy 2016 elejére tervezi a Toyota budaörsi székhelyű regionális vezérképviselete, nagyjából egyszerre a többi friss RAV4-gyel.