Még egy Toyota minimális fogyasztással

Hibrid lesz a RAV4-ből

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.04.03. 09.00

Nem egészen egy múlva léphet piacra Magyarországon a RAV4 hibridváltozata, a most megújuló SUV-val együtt.

Nemrég közölte a Toyota az első információkat és képeket a modellfrissítés utáni RAV4-ről valamint a szabadidő-autóból eddig sosem gyártott hibridváltozatról. Az új verzió a hátsó kerekeit villanymotorral hajtja, így a Lexus RX-ben megismert elektromos összkerékhajtást viszi tovább.

Hibrid, hátsó villanyhajtással

A hajtásrendszer összteljesítményéről nem közölt adatokat a gyár, csak a benzines motor hengerűrtartalmát adta meg. A soros négyhengeres 2,5 literes, jó eséllyel az NX 300h-ban és az IS 300 hibridben használt Atkinson-ciklusú szívómotorról van szó. Feltételezzük, hogy marad a bevált nikkel-fémhidrid nagyfeszültségű akkumulátor is.

2,5 literes a belső égésű motor.. Valószínűleg Atkinson-ciklussal csökkenti a fogyasztást

Az áttervezett orr-rész műszaki és közlekedésbiztonsági szempontból lényeges fejlesztése a minden funkciót LED-ekkel megvalósító fényszóró, amely egyre jobban terjed a volumenmárkák termékeiben is. Például a Suzuki Vitara vagy a SEAT Leon rendelhető a tompított és a távfényt is diódákkal adó fényszóróval. Hátul a lámpák kialakítása és a lökhárító is új.

Több vezetőtámogató berendezés

Számos friss biztonsági rendszerrel gazdagodik a RAV4. Az új Aurisból is ismert Toyota Safety Sense rendszer része a Pre-Collision System (PCS – optikai és lézeres elven működő ütközést megelőző rendszer), a Lane Departure Alert (LDA – sávtartásra figyelmeztetés), az Auto High Beam (AHB – automatikus távfénykapcsolás) és a Road Sign Assist (RSA – jelzőtábla-felismerő rendszer).

Felülnézeti képpel segíti a 360 fokos kamerarendszer a parkolást


A RAV4 Hybrid AWD Toyota Safety Sense rendszere ezeken felül kiegészül egy milliméter hullámhosszon működő radaros Adaptive Cruise Control (ACC – adaptív tempomat) és Pre-Collision System (PCS – radaros ütközésmegelőző rendszer) megoldással. Ezek a berendezések a nemrég turbómotorral kipróbált Lexus NX-ben is elérhetőek.

Majdnem egy év a bevezetésig

Belül várhatóan jobb minőségérzetet kelt majd az autó. A Toyota az utóbbi időben igyekszik behozni a lemaradását autói átdolgozásakor, ahogy az a Yaris és az Avensis közelmúltbeli modellfrissítésekor is történt.

Markánsabb lesz az összes RAV4 orra, újdonság a LED-es fényszóró. Egyelőre nem adott ki a hibrid fogyasztására és teljesítményére vonatkozó adatokat a gyár

A benzines-elektromos hibrid hajtású modell magyarországi bevezetését idén év végére vagy 2016 elejére tervezi a Toyota budaörsi székhelyű regionális vezérképviselete, nagyjából egyszerre a többi friss RAV4-gyel.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.