Űrszobor a legújabb Lexus

Lexus RX

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 09.00

Adaptív futóművel, radikális formavilággal, fokozott biztonsággal és dedikált sportmodellel debütált a Lexus RX negyedik generációs modellje.

Az NX optikáját idomították a nagyobb RX méretéhez és presztízséhez, kiegészítve egy még annál sem alkalmazott stíluselemmel: a “hiányzó C-oszlop” trükkjét mostanában egyre többen alkalmazzák az autóiparban, a Lexusnál most fordul elő először, de kifejezetten jól mutat, és pont az eddigi generációk legsutább részletét sikerült vele feldobniuk.
Az utastérben különleges anyagok, lézerrel metszett díszítőelemek, opciós, színes head-up kijelző, 12,3 colos központi monitor határozza meg a hangulatot. A váltókar lekerült a padlókonzolra, a hátsó lábtér megnőtt, új szolgáltatás a panoráma-napfénytető.  
Az autó egyelőre kétféle hajtáslánccal lép színre: az RX350 3,5 literes hathengerese 300 lóerőt ad le, a közvetlen benzinbefecskendezéses motorhoz nyolcfokozatú automata csatlakozik. Az RX450h hibrid szintén 3,5 V6 Atkinson-ciklusú benzinmotorjához villanymotor-generátor csatlakozik, az összteljesítmény 300 LE körüli – érdekes elképzelés, hogy nincs teljesítménykülönbség a két hajtáslánc között.
A merevebb karosszéria alacsonyabb zajszintet és jobb vezethetőséget eredményez. Elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk, az opciós adaptív csillapítás első ízben érhető el az RX-hez, és a karosszéria dőlését is kontrollálja ívmenetben.
Az RX biztonsági felszereltségét alaposan kibővítették: a Lexus Safety System+ ütközés előtti biztonsági rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető és sávban tartó berendezést, automatikus vezérlésű távfényt, adaptív tempomatot, ütközésgátló automata fékrendszert, körkörös kamerarendszert, holttérfigyelést és egyéb tételeket tartalmaz.
Az RX másik újdonsága, hogy a kizárólag összkerékhajtással kérhető F Sport kivitel mindkét hajtáslánchoz rendelhető. Nem pusztán optikai tuningról van szó, mert bár más a hűtőmaszk és a keréktárcsák, az utastérben teljesen más műszerfalat, sportkormányt és váltófüleket találunk. A csomagnak része az aktív stabilizátor, ami ívmenetben szinte teljesen megakadályozza a karosszéria oldaldőlését, a menetstabilizáló  rendszer pedig külön sportfokozattal rendelkezik.

Kommentek

  • DTF

    hááát… szép-szép, belül mindenféleképpen, de oldalról… szokni kell.
    a 450h teljesítményben semmit sem változott, kíváncsi leszek még a pontos műszaki adatokra. öngól, hogy nem plug-in hybrdi, bár lehet jön majd ilyen belőle…
    panorámatető eddig is volt (fix)
    az f-sport idáig is elérhető volt mind a 350-eshez, mind pedig a 450h-hoz (előbbi nem forgalmazták itthon)
    összessgében nem sok előrelépést találok az előző generációhoz képest, de majd úgy is jönnek az apró, finom részletek :)

  • subtotal

    Úgy tűnik, végre a Toyota dizájnerei megkapták a visszajelzéseket. Sokat finomodott a forma, az orrán a lámpa sokkal emészthetőbb, viszont a hűtőrács még mindig nem az igazi. Európának még mindig kicsit túl sok…szerintem.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.