Minden eddiginél sportosabb Honda Civic jön

Tizedik generációs tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 13.00

Most először globális termékként fejleszti kompakt modelljét a Honda amerikai részlege. Nem bánjuk, ha hozzánk is befut egyszer.

Észak-Amerikában egészen más a Civic, mint nálunk, de ez mostanáig soha nem fájt. Az ősszel érkező, tizedik generáció előtanulmánya azonban nagyon odateszi magát. Pont jókor, hiszen globális modellről beszél a Honda – meglátjuk persze, hogy ez csak a lemezek alatti technológiákra vonatkozik, vagy valóban eljuthat hozzánk jelen formájában a Civic.
A másik irányba mindenesetre működik a globalizáció, hiszen az új széria egyik legnagyobb érdekessége, hogy a Honda visszahozza a ferdehátú karosszériát Észak-Amerikába, minden bizonnyal a Type R kedvéért. Nem ennek 310 lóerős erőforrása lesz az egyetlen hajtáslánc-újdonság a kínálatban, jönnek a változó szelepvezérlésű, takarékos turbómotorok.
 
A szedán és a képen is látható kupé kivitelben forgalmazott, tengerentúli Civic megnövelt tengely- és nyomtávval lép színre, motorházfedele hosszabb, túlnyúlása kisebb lesz; az egész utascellát hátrébb tolták, a fart pedig egészen megkurtították. Az autó alapját egy új, kompakt padlólemez adja, amely a már említett Earth Dreams ökomotorokat hasznosítja, köztük a 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses turbót, amelyhez kézi  mellett sportosabb hangolású CVT váltó is csatlakozhat.
A biztonsági felszereltség a korábban már bemutatott adaptív tempomat mellett ráfutásos ütközést gátló automata fékrendszert, széles látószögű tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést és több modern rendszert is felölel majd. 

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.