Észak-Amerikában egészen más a Civic, mint nálunk, de ez mostanáig soha nem fájt. Az ősszel érkező, tizedik generáció előtanulmánya azonban nagyon odateszi magát. Pont jókor, hiszen globális modellről beszél a Honda – meglátjuk persze, hogy ez csak a lemezek alatti technológiákra vonatkozik, vagy valóban eljuthat hozzánk jelen formájában a Civic.
A másik irányba mindenesetre működik a globalizáció, hiszen az új széria egyik legnagyobb érdekessége, hogy a Honda visszahozza a ferdehátú karosszériát Észak-Amerikába, minden bizonnyal a Type R kedvéért. Nem ennek 310 lóerős erőforrása lesz az egyetlen hajtáslánc-újdonság a kínálatban, jönnek a változó szelepvezérlésű, takarékos turbómotorok.
 
A szedán és a képen is látható kupé kivitelben forgalmazott, tengerentúli Civic megnövelt tengely- és nyomtávval lép színre, motorházfedele hosszabb, túlnyúlása kisebb lesz; az egész utascellát hátrébb tolták, a fart pedig egészen megkurtították. Az autó alapját egy új, kompakt padlólemez adja, amely a már említett Earth Dreams ökomotorokat hasznosítja, köztük a 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses turbót, amelyhez kézi  mellett sportosabb hangolású CVT váltó is csatlakozhat.
A biztonsági felszereltség a korábban már bemutatott adaptív tempomat mellett ráfutásos ütközést gátló automata fékrendszert, széles látószögű tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést és több modern rendszert is felölel majd.