Kia Novo: Fő az egyszerűség

Minimalista szedántanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 14.00

Szöulban mutatta be új, sportos szedánját a Kia. Formaterve messze eltávolodik a márka európai irányvonalától.

Megújult, frissített: latinul ezt jelenti a Kia legújabb tanulmányának kevéssé fantáziadús elnevezése. A név első hangzásra sántít is, hiszen nem vadonatúj konstrukcióról van szó: a Novo a Cerato módosított padlólemezére épül, motorja pedig az az 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses T-GDI turbómotor, amelyhez a márka új fejlesztésű, hétfokozatú duplakuplungos váltóját társították.
Azonban ez az autó egyetlen földhöz ragadt eleme. A lézeres fényszóróktól az ujjlenyomat-leolvasós felhasználó-azonosítón át a különleges, adaptív konkáv profilú abroncsokig tele van innovatív megoldásokkal – utóbbi futófelületének közepén széles vájat húzódik végig, ami egyrészt maximális vízelvezetést, másrészt hatékony hűtést biztosít, ráadásul az abroncs gördülési ellenállása is nagyban lecsökken.
A letisztult utastérben négy különálló bőrülést találunk, integrált biztonsági övekkel. A hagyományos műszereket háromdimenziós hologram helyettesíti, a kormánykerék mellett, az egyéni beállításokat előhívó ujjlenyomat-olvasó mellett “vakon” kezelhető érintőfelület szolgál egy sor funkció kezelésére.
Nem véletlen a minimalista berendezés: alkotói olyan járművet kívántak létrehozni, amely megnyugtató környezetet kínálhat a leterhelt, stresszben élő városlakóknak.
A Novo nem egy konkrét modell előtanulmánya, sorozatgyártásba vételét nem tervezi a Kia.
Kia

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.