Visszatér a kigyúrt Porsche Boxster

911-es fékek, nagyobb teljesítmény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.01. 07.00

Ismét elkészítette kis roadsterének spártai csúcsverzióját a Porsche. A Boxster Spyder radikálisabb, mint elődje volt.

Az előző generációs Boxster félidős ráncfelvarrásakor vezette be a Spyder csúcsverziót a Porsche: az autót ültetett futómű, megnövelt teljesítmény jellemezte, az egyszerűbb szerkezetű tetőt kizárólag kézzel lehetett mozgatni, ahogy váltóból is csak manuális került a kocsiba.
A recept maradt, de a kor szelleméhez igazítva. A teljesítményugrás drámai: az autó a Cayman GT4 3,8 literes motorját kapta meg, 10 lóerővel csökkentett teljesítménnyel. Az így megmaradt 375 lóerő fickós menettulajdonságokat tesz lehetővé: a Spyder álló helyzetből 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 290 km/óra. 
Hogy mindezt ne rettegéssel, hanem vigyorogva éljük át, az autó futóművét 20 mm-rel lejjebb ültették, kormányművét közvetlenebbre vették, a fékeket pedig a 911 Carrerából kölcsönözték.
Optikailag a Cayman GT4 orra és fara mellett a hátsó burkolatot díszítő, múltidéző dupla púp adja meg a Boxster Cayman karakterét.
Az utastér puritán: a mindössze 36 centi átmérőjű, új rajzolatú kormánykeréken, valamint a két könnyű sportülésen kívül nem sok mindent találunk itt, sem rádió, sem légkondicionáló nincs az autóban, legalábbis alapkivitelben nem.
Az új Boxster Spyder forgalmazása júliusban kezdődik, az autó mintegy 15 százalékkal lesz drágább a 330 lóerős Boxster GTS-nél.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.