Az előző generációs Boxster félidős ráncfelvarrásakor vezette be a Spyder csúcsverziót a Porsche: az autót ültetett futómű, megnövelt teljesítmény jellemezte, az egyszerűbb szerkezetű tetőt kizárólag kézzel lehetett mozgatni, ahogy váltóból is csak manuális került a kocsiba.
A recept maradt, de a kor szelleméhez igazítva. A teljesítményugrás drámai: az autó a Cayman GT4 3,8 literes motorját kapta meg, 10 lóerővel csökkentett teljesítménnyel. Az így megmaradt 375 lóerő fickós menettulajdonságokat tesz lehetővé: a Spyder álló helyzetből 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 290 km/óra. 
Hogy mindezt ne rettegéssel, hanem vigyorogva éljük át, az autó futóművét 20 mm-rel lejjebb ültették, kormányművét közvetlenebbre vették, a fékeket pedig a 911 Carrerából kölcsönözték.
Optikailag a Cayman GT4 orra és fara mellett a hátsó burkolatot díszítő, múltidéző dupla púp adja meg a Boxster Cayman karakterét.
Az utastér puritán: a mindössze 36 centi átmérőjű, új rajzolatú kormánykeréken, valamint a két könnyű sportülésen kívül nem sok mindent találunk itt, sem rádió, sem légkondicionáló nincs az autóban, legalábbis alapkivitelben nem.
Az új Boxster Spyder forgalmazása júliusban kezdődik, az autó mintegy 15 százalékkal lesz drágább a 330 lóerős Boxster GTS-nél.