Bár a Nissan elsősorban az innovatív vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséről ismert, a vállalat lesz az első autógyártó, amely lehetőséget biztosít azok kikapcsolására. Az új GYM funkció, amely kezdetben kizárólag az X-Trail és Qashqai modellekben lesz elérhető, egy gombnyomásra kikapcsol minden vezetéstámogató rendszert, így az ingázók edzhetnek a volán mögött.

Az autó rendszereinek, például a parkolássegítőnek a lezárása mellett a GYM gomb olyan funkciókat (például a szervokormányt és az elektromos ablakemelőt) is kikapcsol, amelyeket sokan alapvető fontosságúnak tartanak. Emellett a menet-, a fék- és a tengelykapcsoló-pedál ellenállását is megnöveli, valamint a sebességváltó reteszt is megkeményíti, ezzel fokozva a vezetéshez szükséges erőkifejtést.

Amíg a vezető vezetés közben edz, az autó naplózza az elégetett kalóriákat, és az új Gym And Go alkalmazás segítségével nyomon követi a fejlődést. A Nissan a svédországi Lurai Egyetem tanulmányának nyilvánosságra hozatalát követően vezeti be az újítást: a kutatás kimutatta, hogy az európai autóvezetők egyre elhízottabbak és egyre kevésbé fittek. A tanulmány szerint ennek jórészt az az oka, hogy az autósok egyre több időt töltenek dugóban ülve.

A vezető nélküli autózás technológiájának alkalmazása újabb lehetőséget biztosít a GYM rendszer számára. A jövőben az autó átveheti a vezetést, amíg az autóvezető edzésre használja az autó kezelőszerveit. Az autós a kormány segítségével dolgozhat a bicepszén, a módosított pedáloknak köszönhetően pedig láberősítő gyakorlatokat is végezhet.

A rendszer kifejlesztésében erőnléti szakemberek is részt vettek. “A Nissan felkért, hogy dolgozzak ki egy programot, amely anélkül segít az autóvezetőknek több kalóriát elégetni és karcsúbbá válni, hogy el kellene hagyniuk az autót. A programom átlagosan heti 1415 kalória elégetését teszi lehetővé az ingázók számára” – mondta a párizsi Le Mensonge Fitness Centre-t vezető Raol Pofil személyi edző.

A Nissan Technical Centre Europe mérnökei okos megoldással építették be a technológiát négy X-Trail prototípusba. Az egyetlen szemmel látható különbséget az ajtókból kicsúszó fülek jelentik, amelyekkel hozzáférhetők a kézi ablakemelők. Juan D’Aprilia spanyol ingázó a Nissan négy olyan ügyfelének egyike, akik részt vettek a tesztüzemben. D’Aprilia kilenc hónapig használta a GYM rendszerrel felszerelt X-Trailt, és ebben az időszakban 22 kilogrammot fogyott.