Gyúrásgomb a Nissanokban

Edzés vezetés közben

Szerző: Április 1. levél küldés 
Dátum: 2015.04.01. 11.00

Egy európai tanulmány kimutatta, hogy a régió autóvezetői a világ legkevésbé egészséges autósai közé tartoznak. Az újítás célja a vezetők erőnlétének javítása.

Bár a Nissan elsősorban az innovatív vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséről ismert, a vállalat lesz az első autógyártó, amely lehetőséget biztosít azok kikapcsolására. Az új GYM funkció, amely kezdetben kizárólag az X-Trail és Qashqai modellekben lesz elérhető, egy gombnyomásra kikapcsol minden vezetéstámogató rendszert, így az ingázók edzhetnek a volán mögött.

Az autó rendszereinek, például a parkolássegítőnek a lezárása mellett a GYM gomb olyan funkciókat (például a szervokormányt és az elektromos ablakemelőt) is kikapcsol, amelyeket sokan alapvető fontosságúnak tartanak. Emellett a menet-, a fék- és a tengelykapcsoló-pedál ellenállását is megnöveli, valamint a sebességváltó reteszt is megkeményíti, ezzel fokozva a vezetéshez szükséges erőkifejtést.

Amíg a vezető vezetés közben edz, az autó naplózza az elégetett kalóriákat, és az új Gym And Go alkalmazás segítségével nyomon követi a fejlődést. A Nissan a svédországi Lurai Egyetem tanulmányának nyilvánosságra hozatalát követően vezeti be az újítást: a kutatás kimutatta, hogy az európai autóvezetők egyre elhízottabbak és egyre kevésbé fittek. A tanulmány szerint ennek jórészt az az oka, hogy az autósok egyre több időt töltenek dugóban ülve.

A vezető nélküli autózás technológiájának alkalmazása újabb lehetőséget biztosít a GYM rendszer számára. A jövőben az autó átveheti a vezetést, amíg az autóvezető edzésre használja az autó kezelőszerveit. Az autós a kormány segítségével dolgozhat a bicepszén, a módosított pedáloknak köszönhetően pedig láberősítő gyakorlatokat is végezhet.

A rendszer kifejlesztésében erőnléti szakemberek is részt vettek. “A Nissan felkért, hogy dolgozzak ki egy programot, amely anélkül segít az autóvezetőknek több kalóriát elégetni és karcsúbbá válni, hogy el kellene hagyniuk az autót. A programom átlagosan heti 1415 kalória elégetését teszi lehetővé az ingázók számára” – mondta a párizsi Le Mensonge Fitness Centre-t vezető Raol Pofil személyi edző.

A Nissan Technical Centre Europe mérnökei okos megoldással építették be a technológiát négy X-Trail prototípusba. Az egyetlen szemmel látható különbséget az ajtókból kicsúszó fülek jelentik, amelyekkel hozzáférhetők a kézi ablakemelők. Juan D’Aprilia spanyol ingázó a Nissan négy olyan ügyfelének egyike, akik részt vettek a tesztüzemben. D’Aprilia kilenc hónapig használta a GYM rendszerrel felszerelt X-Trailt, és ebben az időszakban 22 kilogrammot fogyott.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.