A Magyar Autóklub megtámadja Németországot

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.01. 09.30

A kormány és rajta keresztül az unió segítségét fogja kérni a Magyar Autóklub az új német autópályadíj-fizetési kötelezettség miatt.

A klub sajtóhírekből értesült arról, hogy a német parlament múlt pénteken a személygépkocsik részére eddig díjfizetés nélkül használható német autópályákon 2016. január 1-jét követően úgy ír elő autópályadíj-fizetési kötelezettséget, hogy annak összegét valamennyi német üzembentartó a gépjárműadóból levonhatja.

“Álláspontunk szerint az, hogy a német személygépkocsi-üzembentartók a gépkocsiadójukból levonhatják az autópályadíjat, nyilvánvalóvá teszi, hogy Németország az új szabályozással a személygépkocsik úthasználatának díjait ténylegesen kizárólag a külföldi személygépkocsi üzembentartókkal kívánja megfizettetni” – írta a klub.

“Az ilyen szabályozás ellentétes az Európai Unió Lisszaboni Szerződésének azon rendelkezésével, ami tiltja az EU-ban az állampolgárság alapján történő bármely megkülönböztetést.”

A klub jelezte, hogy a berlini szövetségi parlament alsóháza, a Bundestag által elfogadott törvény pontos szövege még nem jutott el hozzájuk, de ha a sajtóhírek igazolódnak, indítványozni fogja a magyar kormánynál, hogy Németországgal szemben kötelezettségszegés megállapítása iránti kereset előterjesztését kezdeményezze az Európai Bizottságnál.

Erre azért van szükség, mert az EU-szabályozás értelmében a Magyar Autóklub csak arra jogosult, hogy ugyanezen indokkal panaszt nyújtson be ugyancsak az Európai Bizottsághoz, amit a jogszabály kézhezvételét követően a fenti esetben haladéktalanul meg is fog tenni.

Kommentek

  • kraft

    Inkább itthon jeleskedne az érdekérvényesitésben az autóklub.

  • DTF

    04.01 ;)

  • HERCULES

    Bár rühellem a németek hozzáállását dolgokhoz, még is igazat adok nekik! Én is kint dolgozom, sőt kint élek, de az sem járja, hogy míg a németnek fizetni kell minden más ország autópálya használatáért, addig a rajta keresztül autózók nem fizetnek! Az, hogy ezt a Németországban nyilvántartott autók után milyen kedvezményt ad, az már az ? belügye!
    Én is külföldi vagyok, még is meg fog illetni az adókedvezmény ez esetben, mert német rendszámos autóval járok! Tehát, az nem igaz, hogy személyekre irányulna a megkülönböztetés! Csak és kizárólag azoknak kell majd fizetni, akik nem Németországban nyilvántartott járművekkel járnak német autópályákon! Ez pedig még szerintem is rendben van! Pl. a feleségemnek fizetnie kell majd, mert neki magyar rendszámos az autója! És? Évente a 120 euró nem nagy pénz ahhoz képest, amennyibe Magyarországon kerül az éves díj, mert Németországban az egyik községtől a másikig autópályán lehet eljutni! Érdekes, hogy a Hollandok nem rinyálnak az ügyben, pedig náluk is ingyenes az autópálya használat és ahol én lakom, a Holland határ mentén, nagyon sok holland jár át a németekhez!

  • Kempelen

    HERCULES!

    Akkor biztosan az is igazságos, hogy mivel Magyarországon a 65 év fölöttiek ingyen tömegközlekednek, ezért ez kényszerből meg kel illessen minden 65 év feletti EU állampolgárt….

  • szaboata

    Hát,igen,ezek vagyunk mi,magyarok.Hülyék,ahogyan Brüsszelben aposztrofálnak minket egy korábbi cikk címében.Ahelyett,hogy az Autóklub kérné,hogy itthon is vegyék át a logikus német módszert,és leírható legyen az autóadóból a pályadíj,inkább szökdös,mint egér az elefánt előtt,hogy eltaposlak.Impotens idióták jogászkodása,ami folyik,nem érdekvédelem.
    Vagy fejlesztetné a kormányokkal az úthálózatot,de nem 4milliárd forintért/km,és normális irányba,mint ahogyan a németeknél van,az egész országba,nem főváros centrikusan.

    A

  • szaboata

    Kempelen
    az is egy magyar baromság,hogy a külföldi nyugdíjasokat támogatjuk szociálisan.Igen,ez igazságtalan.

  • bundaska1001

    Magyaroknak nincs ennyi esze,inkább saját polgárait sarcolja,nem tudom mennyi bőrt akarnak még le húzni rólunk ?!Rengeteg külföldi kamion (direkt nem sorolok fel Országokat)akik tönkre teszik útjainkat.Legalább ahogy HERCULES leírta saját állampolgárainak adna kedvezményt !!!

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.