Praktikus és megfizethető modell a McLarentől

McLaren 570S Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.31. 08.00

Minden idők legjobban használható McLarenjének nevezi gyártója az 570S-t. Hogy olcsóbb lesz a 650S-nél, az csak a mi tippünk.

Mielőtt azt hinnéd, a McLaren csak úgy összevissza fejleszti közúti autóit, felvilágosítunk, hogy szigorú logika van a rendszerben: a 650S, valamint annak derivátumai, a kínai piacra szánt 625C és a módosított aerodinamikájú 675LT a Super Series, míg a P1 hibrid az Ultimate Series képviselője. A mesékben azonban három a bűvös szám, így  a McLaren is kitalált egy harmadik szériát: a Sports Seriest, amelyet kifejezetten kis tömegű, fürge, könnyen vezethető utcai versenyautóként  álmodtak meg.
Ennek az új szériának az első képviselője mutatkozott be most, a holnapi világpremier előtt egy nappal. A McLaren  570S Coupé (később minden bizonnyal Spider is készül az autóból) a gyártó szerint kategóriájának legjobb tömeg/teljesítmény arányát kínálja: a jól ismert, 3,8 literes V8-as turbómotor ebben a kiadásában 570 lóerőt teljesít, amire mindössze 1313 kg jut (az opciós tömegcsökkentő csomag megrendelése esetén). 
Persze a motort nem egyszerűen lebutították a 650-675 lóerős nagy tesóhoz képest: komponenseinek 30 százaléka vadonatúj, és a könnyítések révén vélhetően pörgősebben veszi a gázt. Az új blokk legnagyobb nyomatéka 600 Nm 5000-6500/perc között (650S: 675 Nm 6000/percnél)
A sarokszámok egyébként összemérhetők: százra 3,0 helyett 3,2 mp alatt gyorsul az autó, a végsebesség 328 km/óra (650S áttételezéstől függően 329-333 km/óra). A sebességváltó hétfokozatú DSG.
A könnyű, vélhetően olcsóbb modell vadonatúj szénszálas monocque utascellát kapott, amelybe könnyebb be- és kiszállni, mint a 650S-be. Ez egybevág a McLaren azon szándékával, hogy különösen praktikus autót hozzon létre: amellett, hogy igényes aerodinamikájával és állítható lengéscsillapítóival  nagy tempónál sem vall szégyent, komfortos ülések, értelmes tárolóhelyek, valamint a 650S 144 literes csomagtere helyett büszke 150 literes üreg segíti a pakolást. A felszereltség gazdag, ám a hangsúly a súlytakarékosságon van, ezért az opciós, 12 hangszórós csúcshifi helyett alapkiépítésben csupán négy hangszórót kapott az autó.

Kommentek

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.