Mielőtt azt hinnéd, a McLaren csak úgy összevissza fejleszti közúti autóit, felvilágosítunk, hogy szigorú logika van a rendszerben: a 650S, valamint annak derivátumai, a kínai piacra szánt 625C és a módosított aerodinamikájú 675LT a Super Series, míg a P1 hibrid az Ultimate Series képviselője. A mesékben azonban három a bűvös szám, így  a McLaren is kitalált egy harmadik szériát: a Sports Seriest, amelyet kifejezetten kis tömegű, fürge, könnyen vezethető utcai versenyautóként  álmodtak meg.
Ennek az új szériának az első képviselője mutatkozott be most, a holnapi világpremier előtt egy nappal. A McLaren  570S Coupé (később minden bizonnyal Spider is készül az autóból) a gyártó szerint kategóriájának legjobb tömeg/teljesítmény arányát kínálja: a jól ismert, 3,8 literes V8-as turbómotor ebben a kiadásában 570 lóerőt teljesít, amire mindössze 1313 kg jut (az opciós tömegcsökkentő csomag megrendelése esetén). 
Persze a motort nem egyszerűen lebutították a 650-675 lóerős nagy tesóhoz képest: komponenseinek 30 százaléka vadonatúj, és a könnyítések révén vélhetően pörgősebben veszi a gázt. Az új blokk legnagyobb nyomatéka 600 Nm 5000-6500/perc között (650S: 675 Nm 6000/percnél)
A sarokszámok egyébként összemérhetők: százra 3,0 helyett 3,2 mp alatt gyorsul az autó, a végsebesség 328 km/óra (650S áttételezéstől függően 329-333 km/óra). A sebességváltó hétfokozatú DSG.
A könnyű, vélhetően olcsóbb modell vadonatúj szénszálas monocque utascellát kapott, amelybe könnyebb be- és kiszállni, mint a 650S-be. Ez egybevág a McLaren azon szándékával, hogy különösen praktikus autót hozzon létre: amellett, hogy igényes aerodinamikájával és állítható lengéscsillapítóival  nagy tempónál sem vall szégyent, komfortos ülések, értelmes tárolóhelyek, valamint a 650S 144 literes csomagtere helyett büszke 150 literes üreg segíti a pakolást. A felszereltség gazdag, ám a hangsúly a súlytakarékosságon van, ezért az opciós, 12 hangszórós csúcshifi helyett alapkiépítésben csupán négy hangszórót kapott az autó.