Praktikus és megfizethető modell a McLarentől

McLaren 570S Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.31. 08.00

Minden idők legjobban használható McLarenjének nevezi gyártója az 570S-t. Hogy olcsóbb lesz a 650S-nél, az csak a mi tippünk.

Mielőtt azt hinnéd, a McLaren csak úgy összevissza fejleszti közúti autóit, felvilágosítunk, hogy szigorú logika van a rendszerben: a 650S, valamint annak derivátumai, a kínai piacra szánt 625C és a módosított aerodinamikájú 675LT a Super Series, míg a P1 hibrid az Ultimate Series képviselője. A mesékben azonban három a bűvös szám, így  a McLaren is kitalált egy harmadik szériát: a Sports Seriest, amelyet kifejezetten kis tömegű, fürge, könnyen vezethető utcai versenyautóként  álmodtak meg.
Ennek az új szériának az első képviselője mutatkozott be most, a holnapi világpremier előtt egy nappal. A McLaren  570S Coupé (később minden bizonnyal Spider is készül az autóból) a gyártó szerint kategóriájának legjobb tömeg/teljesítmény arányát kínálja: a jól ismert, 3,8 literes V8-as turbómotor ebben a kiadásában 570 lóerőt teljesít, amire mindössze 1313 kg jut (az opciós tömegcsökkentő csomag megrendelése esetén). 
Persze a motort nem egyszerűen lebutították a 650-675 lóerős nagy tesóhoz képest: komponenseinek 30 százaléka vadonatúj, és a könnyítések révén vélhetően pörgősebben veszi a gázt. Az új blokk legnagyobb nyomatéka 600 Nm 5000-6500/perc között (650S: 675 Nm 6000/percnél)
A sarokszámok egyébként összemérhetők: százra 3,0 helyett 3,2 mp alatt gyorsul az autó, a végsebesség 328 km/óra (650S áttételezéstől függően 329-333 km/óra). A sebességváltó hétfokozatú DSG.
A könnyű, vélhetően olcsóbb modell vadonatúj szénszálas monocque utascellát kapott, amelybe könnyebb be- és kiszállni, mint a 650S-be. Ez egybevág a McLaren azon szándékával, hogy különösen praktikus autót hozzon létre: amellett, hogy igényes aerodinamikájával és állítható lengéscsillapítóival  nagy tempónál sem vall szégyent, komfortos ülések, értelmes tárolóhelyek, valamint a 650S 144 literes csomagtere helyett büszke 150 literes üreg segíti a pakolást. A felszereltség gazdag, ám a hangsúly a súlytakarékosságon van, ezért az opciós, 12 hangszórós csúcshifi helyett alapkiépítésben csupán négy hangszórót kapott az autó.

Kommentek

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.