Praktikus és megfizethető modell a McLarentől

McLaren 570S Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.31. 08.00

Minden idők legjobban használható McLarenjének nevezi gyártója az 570S-t. Hogy olcsóbb lesz a 650S-nél, az csak a mi tippünk.

Mielőtt azt hinnéd, a McLaren csak úgy összevissza fejleszti közúti autóit, felvilágosítunk, hogy szigorú logika van a rendszerben: a 650S, valamint annak derivátumai, a kínai piacra szánt 625C és a módosított aerodinamikájú 675LT a Super Series, míg a P1 hibrid az Ultimate Series képviselője. A mesékben azonban három a bűvös szám, így  a McLaren is kitalált egy harmadik szériát: a Sports Seriest, amelyet kifejezetten kis tömegű, fürge, könnyen vezethető utcai versenyautóként  álmodtak meg.
Ennek az új szériának az első képviselője mutatkozott be most, a holnapi világpremier előtt egy nappal. A McLaren  570S Coupé (később minden bizonnyal Spider is készül az autóból) a gyártó szerint kategóriájának legjobb tömeg/teljesítmény arányát kínálja: a jól ismert, 3,8 literes V8-as turbómotor ebben a kiadásában 570 lóerőt teljesít, amire mindössze 1313 kg jut (az opciós tömegcsökkentő csomag megrendelése esetén). 
Persze a motort nem egyszerűen lebutították a 650-675 lóerős nagy tesóhoz képest: komponenseinek 30 százaléka vadonatúj, és a könnyítések révén vélhetően pörgősebben veszi a gázt. Az új blokk legnagyobb nyomatéka 600 Nm 5000-6500/perc között (650S: 675 Nm 6000/percnél)
A sarokszámok egyébként összemérhetők: százra 3,0 helyett 3,2 mp alatt gyorsul az autó, a végsebesség 328 km/óra (650S áttételezéstől függően 329-333 km/óra). A sebességváltó hétfokozatú DSG.
A könnyű, vélhetően olcsóbb modell vadonatúj szénszálas monocque utascellát kapott, amelybe könnyebb be- és kiszállni, mint a 650S-be. Ez egybevág a McLaren azon szándékával, hogy különösen praktikus autót hozzon létre: amellett, hogy igényes aerodinamikájával és állítható lengéscsillapítóival  nagy tempónál sem vall szégyent, komfortos ülések, értelmes tárolóhelyek, valamint a 650S 144 literes csomagtere helyett büszke 150 literes üreg segíti a pakolást. A felszereltség gazdag, ám a hangsúly a súlytakarékosságon van, ezért az opciós, 12 hangszórós csúcshifi helyett alapkiépítésben csupán négy hangszórót kapott az autó.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.