Középmotoros sportautót épít a Hyundai

Veloster vázban tesztelik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.31. 09.00

Furcsa jószágot fotóztak a napokban Koreában: a különleges ajtószerkezetű Veloster bőrébe valódi vérfarkast bújtatott a Hyundai. Nem tudni, sorozatgyártásba kerül-e.

Nézd meg azokat a masszív légbeömlőket a Hyundai első ajtaja mögött, ott, ahol a normál Veloster esetében a hátsó félajtónak kellene lennie: ez az egyetlen funkcionális elem mindent elárul az itt látható öszvér prototípus lényegéről.
A hátsó tengely elé, a hátsó ülések helyére beépített motornak levegőt szállító hasítékok elhelyezését masszívan kiszélesített hátsó kerékdob tette lehetővé; és ha már volt hely, a kerékméretet is megnövelték a koreaiak, a nyomtáv is nagyobb, és az orr kialakítását is agresszívebbre vették.
Tetszik? Nekünk is. Mégsem élnénk bele magunkat nagyon a dologba, hiszen bármennyire emelkedik is a Hyundai ázsiója, egy kifejezetten sportos modellt nem biztos, hogy elbírna az arculata. Legalábbis Európában: az észak-amerikai piacon a Genesis kupé körpályán, driftversenyen és a Pikes Peak-i hegyi felfutón elért sikereivel kellően megágyazott annak, hogy hitelesen lépjen színre egy középmotoros sportautó.
Igény éppen lehet, hogy volna rá: a Ford Focus RS, a VW Golf R vagy a Honda Civic Type R klubjában még akadhat hely egy túlmotorizált kompaktnak. Igaz, a középmotor erős túlzásnak hangzik, de miért is ne álmodhatnánk merészeket?

Kommentek

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.