Az orosz államvasutak elnöke, Vlagyimir Jakunyin vázolta azokat a terveket, amelyek közel húszezer kilométeres közúti kapcsolatot teremtenének Európa és Észak-Amerika között, Ázsián át. A CNN jelentése szerint a transz-szibériai autópálya tervét az Orosz Tudományos Akadémia ülésén ismertették, és nem tér ki olyan apróságokra, hogy például milyen módszerrel kívánják áthidalni az Oroszországot Alaszkától elválasztó, legkeskenyebb pontján is 85 kilométeres Bering-szorost, bár egy 100 kilométeres (vasúti) alagút terveit már 2007-ben felvázolták az orosz hatóságok.
Az út a meglévő európai úthálózathoz csatlakozva gyakorlatilag a transz-szibériai vasútvonal mentén szelné át Ázsiát, és a számítások szerint új városokat, megszámlálhatatlanul sok új munkahelyet teremthetne, és általában fellendíthetné Szibéria gazdaságát. Nem mellékesen Alaszka elérése után további majdnem 900 kilométernyi út megépítésére volna szükség, hogy elérhetővé váljon az amerikai kontinens északi kapuja, Fairbanks városa.
Egyelőre nem tudni, a transz-eurázsiai öv fejlesztés (TEPR)  névre keresztelt projekt költségeit ki állná; ám mivel megálmodói szerint az előremutató, forradalmi közlekedési technológiákat hasznosítana, vélhetően nemzetközi beruházásnak kellene előteremtenie a trilllió dolláros nagyságrendű büdzsét.
Ha valaha megvalósul, a több mint 20 000 kilométeres London-New York viszonylat lehetne a világ leghosszabb egybefüggő útszakasza. jelenleg ezt a címet az Ausztráliát átszelő 1. számú főút viseli, 14 500 kilométerrel.