Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában

Lincoln Continental Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.30. 09.00

Vadonatúj nagyautó előtanulmányával jelentkezett a Ford csoport félig függetlenített luxusmárkája. A Lincoln Continental tele van modern megoldásokkal.

Először 1940-ben, egy tanulmányautónál használta a Continental nevet a Lincoln. Ettől fogva több mint hatvan éven és kilenc generáción át vezette a márka presztízslistáját a típus, míg végül 2002-ben nyugdíjazták az elnevezést.
Most viszont visszatér gyökereihez a márka: új, nagyméretű tanulmányautójuk visszakapta a legendás típusjelzést. A Lincoln Continental Concept mindazonáltal nem mondható teljesen hagyományhűnek, hiszen tervezői eldobták az osztott hűtőmaszkot, és egy kifejezetten agresszív, modern rácsot építettek a helyére.
A maszk mögött egy új fejlesztésű, 3,0 literes EcoBoost motor dolgozik; ennek teljesítményéről (és az autó számos egyéb részletéről) a két nap múlva kezdődő, New York-i Autószalonon közölnek információt. A további, fejlett technológiák sorában adaptív kormányzást, ütközés előtti védelmi rendszerek, gyalogosfelismerés, parkolórobot és körkörös kamerarendszer található. 
Az ajtózárak a kilincs érintésére nyílnak, a fényszórók LED mátrix típusúak, lézeres távfénnyel, a napfénytető pedig gombnyomásra elsötétedik, kiszűrve az UV-sugárzás 99 százalékát, és akár 8 fokkal csökkentve az utastér hőmérsékletét.
Az utastérben nem ez az egyetlen kényeztető megoldás: az első ülések 30 irányban állíthatók, hátlapjukon lecsatolható, finom bőrből készített táska található. A jobb hátsó ülés fekvőfotellé alakítható, ilyenkor az anyósülés előre csúszik, hátul számítógépes asztalka hajtható elő a padlókonzolból, ami egyébként pezsgőhűtőt is rejt.
Különösen igényes az anyagválasztás, Alcantara/bőr ülések, gyapjú padlószőnyeg, rózsaarany részletek és krómozás fokozza az eleganciát, a belső világítás rejtett.
A tanulmányautót már jövőre követi a sorozatgyártású változat.

Kommentek

  • tomees

    Első ránézésre azt hittem egy audit látok,és második ránézésre is.

  • Iceman.

    Harmadikra is! :)

  • Fogash73

    akkor nem csak én látom így…

  • nap

    De legalább a hűtőrácsot lecserélték… egy kiáéra.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.