Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában

Lincoln Continental Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.30. 09.00

Vadonatúj nagyautó előtanulmányával jelentkezett a Ford csoport félig függetlenített luxusmárkája. A Lincoln Continental tele van modern megoldásokkal.

Először 1940-ben, egy tanulmányautónál használta a Continental nevet a Lincoln. Ettől fogva több mint hatvan éven és kilenc generáción át vezette a márka presztízslistáját a típus, míg végül 2002-ben nyugdíjazták az elnevezést.
Most viszont visszatér gyökereihez a márka: új, nagyméretű tanulmányautójuk visszakapta a legendás típusjelzést. A Lincoln Continental Concept mindazonáltal nem mondható teljesen hagyományhűnek, hiszen tervezői eldobták az osztott hűtőmaszkot, és egy kifejezetten agresszív, modern rácsot építettek a helyére.
A maszk mögött egy új fejlesztésű, 3,0 literes EcoBoost motor dolgozik; ennek teljesítményéről (és az autó számos egyéb részletéről) a két nap múlva kezdődő, New York-i Autószalonon közölnek információt. A további, fejlett technológiák sorában adaptív kormányzást, ütközés előtti védelmi rendszerek, gyalogosfelismerés, parkolórobot és körkörös kamerarendszer található. 
Az ajtózárak a kilincs érintésére nyílnak, a fényszórók LED mátrix típusúak, lézeres távfénnyel, a napfénytető pedig gombnyomásra elsötétedik, kiszűrve az UV-sugárzás 99 százalékát, és akár 8 fokkal csökkentve az utastér hőmérsékletét.
Az utastérben nem ez az egyetlen kényeztető megoldás: az első ülések 30 irányban állíthatók, hátlapjukon lecsatolható, finom bőrből készített táska található. A jobb hátsó ülés fekvőfotellé alakítható, ilyenkor az anyósülés előre csúszik, hátul számítógépes asztalka hajtható elő a padlókonzolból, ami egyébként pezsgőhűtőt is rejt.
Különösen igényes az anyagválasztás, Alcantara/bőr ülések, gyapjú padlószőnyeg, rózsaarany részletek és krómozás fokozza az eleganciát, a belső világítás rejtett.
A tanulmányautót már jövőre követi a sorozatgyártású változat.

Kommentek

  • tomees

    Első ránézésre azt hittem egy audit látok,és második ránézésre is.

  • Iceman.

    Harmadikra is! :)

  • Fogash73

    akkor nem csak én látom így…

  • nap

    De legalább a hűtőrácsot lecserélték… egy kiáéra.

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.