Új, szupertakarékos autókkal készül a Toyota

TNGA platform

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 08.15

15 százalékkal nagyobb teljesítmény, 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás: ezt ígéri a Toyota új, globális padlólemeze. A gyártást is forradalmasítanák.

A bevált receptet új eszközökkel megvalósítva a tömegcsökkentésre összpontosít a Toyota új generációs, globális architektúrája, amely kisebb, könnyebb komponensek alkalmazásával igyekszik csökkenteni a járművek tömegét, illetve minél mélyebbre vinni azok tömegközéppontját. Mindezt a padlólemez és a hajtáslánc-komponensek összehangolt, párhuzamos fejlesztésével igyekszik megvalósítani, ami nem csak eredményesebbé, de költséghatékonyabbá is teszi a folyamatot.


A hely- és anyagtakarékos, integrált fejlesztés révén jelentős, akár 15 százalékos teljesítménynövekedés érhető el, akár negyedével kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben az új elvek szerint konstruált vázszerkezet kisebb tömege ellenére akár 30-65 százalékkal nagyobb torziós szilárdságot eredményezhet.
Az új architektúrára épülő járművek első képviselője, egy középkategóriás, elsőkerék-hajtású modell még idén piacra kerülhet. A későbbiekben önálló padlólemezekre, de ugyanezt az átfogó technológiát alkalmazva készítenek el kompakt és nagyautókat, illetve összkerék-hajtású típusokat. A Toyota úgy tervezi, hogy 2020-ra globális termelésének mintegy 50 százaléka már az új padlólemezre épülhet.
A fejlesztési tervek egyébként nem csak a termékekre, hanem a gyártástechnológiára is kiterjednek: a Toyota olyan szinergiát kíván kialakítani a világ különböző részein működő üzemei között, amivel hatékonyan tudna kiaknázni minden, esetlegesen felszabaduló gyártókapacitást, és ezzel a jelenlegi 70 százalékról 90 százalékra tudná növelni üzemeinek átlagos kihasználtságát. A fejlesztés részeként drasztikusan csökkenteni kívánják az új modellek gyártósorának telepítésével járó költségeket, az így felszabaduló erőforrásokat pedig a termékfejlesztésre fordíthatnák.

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.