Új, szupertakarékos autókkal készül a Toyota

TNGA platform

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 08.15

15 százalékkal nagyobb teljesítmény, 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás: ezt ígéri a Toyota új, globális padlólemeze. A gyártást is forradalmasítanák.

A bevált receptet új eszközökkel megvalósítva a tömegcsökkentésre összpontosít a Toyota új generációs, globális architektúrája, amely kisebb, könnyebb komponensek alkalmazásával igyekszik csökkenteni a járművek tömegét, illetve minél mélyebbre vinni azok tömegközéppontját. Mindezt a padlólemez és a hajtáslánc-komponensek összehangolt, párhuzamos fejlesztésével igyekszik megvalósítani, ami nem csak eredményesebbé, de költséghatékonyabbá is teszi a folyamatot.


A hely- és anyagtakarékos, integrált fejlesztés révén jelentős, akár 15 százalékos teljesítménynövekedés érhető el, akár negyedével kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben az új elvek szerint konstruált vázszerkezet kisebb tömege ellenére akár 30-65 százalékkal nagyobb torziós szilárdságot eredményezhet.
Az új architektúrára épülő járművek első képviselője, egy középkategóriás, elsőkerék-hajtású modell még idén piacra kerülhet. A későbbiekben önálló padlólemezekre, de ugyanezt az átfogó technológiát alkalmazva készítenek el kompakt és nagyautókat, illetve összkerék-hajtású típusokat. A Toyota úgy tervezi, hogy 2020-ra globális termelésének mintegy 50 százaléka már az új padlólemezre épülhet.
A fejlesztési tervek egyébként nem csak a termékekre, hanem a gyártástechnológiára is kiterjednek: a Toyota olyan szinergiát kíván kialakítani a világ különböző részein működő üzemei között, amivel hatékonyan tudna kiaknázni minden, esetlegesen felszabaduló gyártókapacitást, és ezzel a jelenlegi 70 százalékról 90 százalékra tudná növelni üzemeinek átlagos kihasználtságát. A fejlesztés részeként drasztikusan csökkenteni kívánják az új modellek gyártósorának telepítésével járó költségeket, az így felszabaduló erőforrásokat pedig a termékfejlesztésre fordíthatnák.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.