Négymilliárdos autópálya? Hülyék vagytok, magyarok?

Szerző: Vezess levél küldés  Index.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 11.00

A csillagászati kivitelezési árak miatt az Európai Bizottság a napokban elutasította az M4-es autópálya építésének magyar kérelmét – írta az Index.

Brüsszel szerint csak kartellezéssel jöhetett ki a közel négymilliárdos kilométerenkénti építési költség. Az Index információi szerint az M4-es sztráda Abony-Fegyvernek közötti 30 kilométeres szakaszának támogatási kérelme bukott el.

Az Európai Bizottság szerint a három részre osztott szakasz mindegyikén elképesztően eltúlozták az építési költségeket, annyira, hogy ezt már nem engedik finanszírozni a 2014-2020-as uniós programjaiból.

Az Európai Bizottság elutasító döntése azzal a következménnyel jár, hogy a teljes útépítési projektet a hazai költségvetésből kellene finanszírozni. Ennek elkerülésére a kormány vagy leállítja az építkezést, vagy új közbeszerzési eljárást ír ki, utóbbi esetben információink szerint a korábbi átalánydíjas helyett viszont tételes egységáras elszámolást kell feltételként rögzítenie a pályázatban.

A kormány egyetlen reménye a váratlan pluszköltségek lefaragására, ha Brüsszelben belemennek abba, hogy legalább az eddig megvalósult útszakaszok költségeit fizessék. Erre a magyar javaslatra még nem mondott nemet a bizottság.

Ha bebizonyosodik az Európai Bizottság kartellgyanúja az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építésével kapcsolatban, a kormány ki fogja fizettetni a szankciót az érintett cégekkel – mondta a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.

Csepreghy Nándor hozzátette: meg kell várni, hogy beigazolódik-e az Európai Bizottság gyanúja, a kormányzat mindenesetre mindenképpen azt szeretné, ha a beruházás megvalósulna.

Magyarország várhatóan nem nyújtja be újra jóváhagyásra az Európai Bizottságnak az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának megépítésére vonatkozó projektet – vélekedett csütörtökön Jakub Adamowicz, az Európai Bizottság regionális fejlesztésért felelős szóvivője.

Adamowicz tudatta, hogy a projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmet Magyarország 2013 végén nyújtotta be Brüsszelben, de a bizottság sosem hagyta jóvá. “(A projektet) Magyarország visszavonta, miután a bizottság aggodalmainak adott hangot a magas költségek miatt” – mutatott rá Adamowicz.

Kommentek

  • Iceman.

    http://vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert

    Ha jól emlékszem egyébként, bár erről nem találtam meg a forrást, a horvátok az É-D i szakaszt (Rijeka és Dubrovnik között) is olcsóbban építették valamivel mint mi az M7 siófok-határ szakaszát. A hegyekben basszus legalább 10 viadukttal és egy csomó alagúttal.

  • DTF

    vic az egész.. a kormány nem tudott róla, mi? nem tűnt fel ez az irdatlan kötlésg? hiszi a piszi… ha tökös lene az EU- akkor felfüggesztené a pénzeket, de xarik az egészre..

  • vaLacky

    Elszomorító, amit ebben az országban művelnek az urak.

  • vaLacky

    Először azt mondták,a 29 km 110 milliárdba kerül, ez kb. 3.8 mrd. forint /km, de tavaly decemberében bejelentették, hogy sajnos mégsem, többe fog kerülni, mint 160 mrd. ft. Itt az alföldön még egy nyüves domb sincs, völgy sincs, ennyi pénzből normálisan szerintem 100 km is elkészíthető lenne. Kezdek lemondani róla, hogy valaha járhatok az M4 autópályán.

  • Iceman.

    vaLacky: A nagybátyámnak (vérfideszes) az az elmélete, hogy sík vidéken sokkal nehezebb autópályát építeni, mint a sziklás hegyekben, mert:

    a: előbbi esetben a vízelvezetéssel nem kell törődni, míg az alföldön ez igen komoly probléma

    b: a horvátoknak nem kellett az alapozásra költeni, mert úgy is sziklás volt a hegy, a kitermelt anyagot meg csak leborogatták a völgyekbe! :)

  • vaLacky

    Iceman, ez addig igaz, amíg nem kell alagutat fúrni, mert én még olyan autópályát nem láttam, ami egy nagy hegy tetején bucskázik át :)

  • Mindegy

    vaLacky, menj végig a német hetesen,a nyolcason,az ötös felé…

  • vaLacky

    Ok, a kedvedért végigmegyek…

  • szaboata

    Novemberi hír ,Kossuth rádió: Romániában átadták Déva Nagyszeben között az autópályát,átszámítva a 120 km 48milliárd forintba került.Eus ország,eus pénz.No comment.hajrá Magyarország!!!

  • vaLacky

    szaboata, ez azért lehetséges, mert tuti, hogy csak hegyen épült ez a román autópálya :) Amúgy nem, sajnos ezt a pénzt le akarták nyúlni, de úgy látszik nem fog összejönni. Nem baj, majd mi kifizetjük.

  • kisssfero

    Dehogy is vagyunk hülyék mi magyarok, hiszen szépen be lett kalkulálva a költségekbe a sógor, uram bátyám, jó haver, a politikus, magyar bürokrácia, és a FIDESZ jutaléka. Pontosan, hogy mi milyen jól gondolkodunk, mert ezt az EU-val szeretnénk kifizettetni. Hát nem bölcs magatartás, hogy miközben Orbán vezír és bandája szabadság harcol az EU- val szemben, aközben azért a pénzük az jól jönne?

  • Merwyl

    Igen: hülyék vagyunk mi, magyarok
    – először is, mert megválasztottuk orbánt (ÉN NEM!! De összességében a magyarok!)
    – másodszor: mert HOSSZÚ ÉVEK ÓTA látszik, hogy kizsigerel, meglop, átver, hazudik és csal. És mégis: mi – hülye magyarok – hagyjuk! (ÉN NEM!! De összességében a magyarok!)

  • szaboata

    Merwyl
    Nem Orbánhoz kötődik mindez,hanem sajnos az egész magyar valósághoz.Szinezettől függetlenül így megy ez.Sajnos már annyira vagyunk,hogy az euban is kiverik a biztosítékot.Amolyan hungarikum.De hát ilyen az ország felépítése,az utak,vasutak iránya.Az is egyedi Európában.Egyszer már eljőhetne az igazi rendszerváltás…Boccs,tudom,h nem politikai fórum,de sajnos az abnormális politikai,gazdasági,közúti,vasúti rendszer ilyen szinten is meghozza az eredményét.

  • v_gabe

    szaboata: Szászváros-Nagyszeben, 3. szakasz (22,1 km, 2014. november) – 137,5 millió euró

    22,1 km, 41 mrd forint. Ez az egy rövid szakasz. Nagyon, de nagyon elnéztél valamit.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.