Itt a Mercedes M-osztály utódja

Új név, új tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 08.05

A modellváltás során GLE-re keresztelték, és minden elemében továbbfejlesztették a Mercedes egykori M-osztályos szabadidőjárművét.

A Mercedes azonban már korábban bejelentette, hogy racionalizálja szabadidőjárműveinek elnevezését, így a korábban M-osztály néven futó középkategóriás modell a szedánok analógiájára E utótaggal egészíti ki a GL közös családnevet.
A dizájnt az aktuális formanyelvhez igazították, megőrizve a márka jellegzetes szabadidőjárműves stíluselemeit, mint a jellegzetes C-oszlopot. Módosult a fényszórók formája, a kerékívek vonala és a far kialakítása, beleértve a LED-es zárófényeket és a kipufogóvégeket is.
Utóbbiakkal átellenben különösen fontos újdonságokat találunk. A háromféle dízel hajtáslánc (hátsókerék-hajtású 250 d, összkerekes 250 d és 350 d 204, illetve 258 lóerővel, 5,4-6,4 literes átlagfogyasztással) és a két benzines verzió (GLE 400 V6 333 lóerővel, illetve GLE 500 V8 435 lóerővel) mellett nem hiányzik a kétféle teljesítményszinten kínált AMG GLE 63 verzió, 557 vagy 585 lóerővel (ez még a régi, 5,5 literes V8-as blokk). 
Az igazán nagy durranás persze a konnektoros hibrid hajtáslánc: a 3,0 literes ikerturbós V6-os benzinmotoron alapuló GLE 500 e 442 rendszerlóerővel és 650 Nm kombinált nyomatékkal szolgál, átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,3 liter 100 kilométeren, elektromos üzemben 30 kilométert képes megtenni.A hajtáslánc a márka egyéb konnektoros hibridjeihez hasonlóan képes tartalékolni az árammal, illetve koncentráltan feltölteni az akkumulátorokat.
Minden dízelmotoros verzió alapkivitelben kapja a Mercedes kilencfokozatú automata sebességváltóját, újdonságképpen pedig felező és középső differenciálzár is rendelhető az autóhoz, így jelentősen növelve annak terepalkalmasságát, amit 285 mm-ig emelhető légrugózás és 600 mm-es gázlómélység alapoz meg. Az offroad csomagnak megerősített fenékvédelem és a dinamikus üzemmódválasztó rendszer terepállása (a szabványos komfort, csúszós és sportos állás mellett) is része.
Az opciós légrugózást áthangolták, a menetstabilitásról adaptív lengéscsillapítás (ADS) gondoskodik, míg a legnagyobb dízelmotorhoz, valamint a benzines modellekhez alapáron kínált Active Curve System ívmenetben aktív kanyarstabilizátorral csökkenti az oldaldőlést.
A modell kényelmi felszereltsége jelentősen kibővült, az automatikus csomagtérnyitástól a tompított ajtózáródáson át a körkörös parkolókameráig. Az éjszakai látást LED-es fényszórók, a szélvédőt kiszámított pontokon áztató ablakmosó és fűthető ablaktörlők segítik, az infotainment rendszerek kínálata a DVD-lejátszótól a Harman Kardon és a Bang & Olufsen által szállított csúcshifikig terjed, az aktív és passzív biztonsági felszereltség az elérhető legmagasabb szintű.
Képeinken a hátsókerék-hajtású 250 d modellvariáns látható, de itt az AMG verziót, illetve a konnektoros hibridet is megtekintheted.

Kommentek

  • DTF

    végre iitt is plug in hybris. a bőség zavara lassan: volvo, audi (bár ez szar dízel), bmw, merci, porsche, már csak a japánpk hiányzonka (kategóriában)
    én napi átlagban 15-20-at vezetek, bőven jó lenne :)

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.