A Mercedes azonban már korábban bejelentette, hogy racionalizálja szabadidőjárműveinek elnevezését, így a korábban M-osztály néven futó középkategóriás modell a szedánok analógiájára E utótaggal egészíti ki a GL közös családnevet.
A dizájnt az aktuális formanyelvhez igazították, megőrizve a márka jellegzetes szabadidőjárműves stíluselemeit, mint a jellegzetes C-oszlopot. Módosult a fényszórók formája, a kerékívek vonala és a far kialakítása, beleértve a LED-es zárófényeket és a kipufogóvégeket is.
Utóbbiakkal átellenben különösen fontos újdonságokat találunk. A háromféle dízel hajtáslánc (hátsókerék-hajtású 250 d, összkerekes 250 d és 350 d 204, illetve 258 lóerővel, 5,4-6,4 literes átlagfogyasztással) és a két benzines verzió (GLE 400 V6 333 lóerővel, illetve GLE 500 V8 435 lóerővel) mellett nem hiányzik a kétféle teljesítményszinten kínált AMG GLE 63 verzió, 557 vagy 585 lóerővel (ez még a régi, 5,5 literes V8-as blokk). 
Az igazán nagy durranás persze a konnektoros hibrid hajtáslánc: a 3,0 literes ikerturbós V6-os benzinmotoron alapuló GLE 500 e 442 rendszerlóerővel és 650 Nm kombinált nyomatékkal szolgál, átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,3 liter 100 kilométeren, elektromos üzemben 30 kilométert képes megtenni.A hajtáslánc a márka egyéb konnektoros hibridjeihez hasonlóan képes tartalékolni az árammal, illetve koncentráltan feltölteni az akkumulátorokat.
Minden dízelmotoros verzió alapkivitelben kapja a Mercedes kilencfokozatú automata sebességváltóját, újdonságképpen pedig felező és középső differenciálzár is rendelhető az autóhoz, így jelentősen növelve annak terepalkalmasságát, amit 285 mm-ig emelhető légrugózás és 600 mm-es gázlómélység alapoz meg. Az offroad csomagnak megerősített fenékvédelem és a dinamikus üzemmódválasztó rendszer terepállása (a szabványos komfort, csúszós és sportos állás mellett) is része.
Az opciós légrugózást áthangolták, a menetstabilitásról adaptív lengéscsillapítás (ADS) gondoskodik, míg a legnagyobb dízelmotorhoz, valamint a benzines modellekhez alapáron kínált Active Curve System ívmenetben aktív kanyarstabilizátorral csökkenti az oldaldőlést.
A modell kényelmi felszereltsége jelentősen kibővült, az automatikus csomagtérnyitástól a tompított ajtózáródáson át a körkörös parkolókameráig. Az éjszakai látást LED-es fényszórók, a szélvédőt kiszámított pontokon áztató ablakmosó és fűthető ablaktörlők segítik, az infotainment rendszerek kínálata a DVD-lejátszótól a Harman Kardon és a Bang & Olufsen által szállított csúcshifikig terjed, az aktív és passzív biztonsági felszereltség az elérhető legmagasabb szintű.
Képeinken a hátsókerék-hajtású 250 d modellvariáns látható, de itt az AMG verziót, illetve a konnektoros hibridet is megtekintheted.