Itt a Mercedes M-osztály utódja

Új név, új tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 08.05

A modellváltás során GLE-re keresztelték, és minden elemében továbbfejlesztették a Mercedes egykori M-osztályos szabadidőjárművét.

A Mercedes azonban már korábban bejelentette, hogy racionalizálja szabadidőjárműveinek elnevezését, így a korábban M-osztály néven futó középkategóriás modell a szedánok analógiájára E utótaggal egészíti ki a GL közös családnevet.
A dizájnt az aktuális formanyelvhez igazították, megőrizve a márka jellegzetes szabadidőjárműves stíluselemeit, mint a jellegzetes C-oszlopot. Módosult a fényszórók formája, a kerékívek vonala és a far kialakítása, beleértve a LED-es zárófényeket és a kipufogóvégeket is.
Utóbbiakkal átellenben különösen fontos újdonságokat találunk. A háromféle dízel hajtáslánc (hátsókerék-hajtású 250 d, összkerekes 250 d és 350 d 204, illetve 258 lóerővel, 5,4-6,4 literes átlagfogyasztással) és a két benzines verzió (GLE 400 V6 333 lóerővel, illetve GLE 500 V8 435 lóerővel) mellett nem hiányzik a kétféle teljesítményszinten kínált AMG GLE 63 verzió, 557 vagy 585 lóerővel (ez még a régi, 5,5 literes V8-as blokk). 
Az igazán nagy durranás persze a konnektoros hibrid hajtáslánc: a 3,0 literes ikerturbós V6-os benzinmotoron alapuló GLE 500 e 442 rendszerlóerővel és 650 Nm kombinált nyomatékkal szolgál, átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,3 liter 100 kilométeren, elektromos üzemben 30 kilométert képes megtenni.A hajtáslánc a márka egyéb konnektoros hibridjeihez hasonlóan képes tartalékolni az árammal, illetve koncentráltan feltölteni az akkumulátorokat.
Minden dízelmotoros verzió alapkivitelben kapja a Mercedes kilencfokozatú automata sebességváltóját, újdonságképpen pedig felező és középső differenciálzár is rendelhető az autóhoz, így jelentősen növelve annak terepalkalmasságát, amit 285 mm-ig emelhető légrugózás és 600 mm-es gázlómélység alapoz meg. Az offroad csomagnak megerősített fenékvédelem és a dinamikus üzemmódválasztó rendszer terepállása (a szabványos komfort, csúszós és sportos állás mellett) is része.
Az opciós légrugózást áthangolták, a menetstabilitásról adaptív lengéscsillapítás (ADS) gondoskodik, míg a legnagyobb dízelmotorhoz, valamint a benzines modellekhez alapáron kínált Active Curve System ívmenetben aktív kanyarstabilizátorral csökkenti az oldaldőlést.
A modell kényelmi felszereltsége jelentősen kibővült, az automatikus csomagtérnyitástól a tompított ajtózáródáson át a körkörös parkolókameráig. Az éjszakai látást LED-es fényszórók, a szélvédőt kiszámított pontokon áztató ablakmosó és fűthető ablaktörlők segítik, az infotainment rendszerek kínálata a DVD-lejátszótól a Harman Kardon és a Bang & Olufsen által szállított csúcshifikig terjed, az aktív és passzív biztonsági felszereltség az elérhető legmagasabb szintű.
Képeinken a hátsókerék-hajtású 250 d modellvariáns látható, de itt az AMG verziót, illetve a konnektoros hibridet is megtekintheted.

Kommentek

  • DTF

    végre iitt is plug in hybris. a bőség zavara lassan: volvo, audi (bár ez szar dízel), bmw, merci, porsche, már csak a japánpk hiányzonka (kategóriában)
    én napi átlagban 15-20-at vezetek, bőven jó lenne :)

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.