Európába is jöhet a Honda kis roadstere

130 lóerő, egytonnás tömeg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 15.00

Alighogy a japán belpiacon elkezdték forgalmazni, máris felröppent a pletyka: elképzelhető, hogy a Honda könnyű, kis sportkocsija nemzetközi karrier elé néz.

Először másfél éve írtunk róla, és már akkor született egy ígéret, hogy a Honda kétharmad literes turbómotorral hajtott Kei-roadstere 2015-ben sorozatgyártásba kerülhet. Ez meg is történt, képeinken az egyik első szériagyártmány látható, amint kiszállításra vár. Bár a cég japán holnapján még nem látható az S660, a Ryo Sugiura által tervezett koncepcióhoz kísértetiesen hasonlító modell a törpeautókra vonatkozó szabályozásokkal összhangban 64 lóerős kivitelben, csinos alig-vászontetővel kerül utcára.
Mindez nem volna különösebben érdekes az európai piacon, ám az ausztrálok, akik annak idején először énekelték meg az S660 tervezett sorozatgyártását, most újabb hírbombát robbantottak: gyári információkra hivatkozva azt állítják, a motortérben könnyedén elfér egy egyliteres turbómotor, a hátsó nyomtáv pedig akár 60 mm-rel megnövelhető, így gond nélkül átvihető az aszfaltra a nagyobb blokk 130 lóerősre saccolt teljesítménye.
Ha megvalósul, nem ez lesz az első törpemotoros roadster Európában: a Caterham Seven 160-at a Suzuki 660 köbcentis, 80 lóerős háromhengerese repíti, álló helyzetből 6,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 160 km/óra. Mivel a kis Honda tömege várhatóan bőven egy tonna alatt marad, élvezetes vezethetőségre számíthatunk – már csak az a kérdés, hogy az esetleges exportverziót tervezik-e balkormányos kiadásban építeni.

Kommentek

  • Kempelen

    660 köb? 3 henger? Turbó?

    Skacok, itt most páran agyf.t kapnak. :-DDD

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.