Négy liter alatt fogyaszt a vadonatúj Jaguar XF

Világpremier drótkötélen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 11.00

Különleges produkcióval mutatta be újdonságát a Jaguar: az új generációs XF könnyebb, tágasabb, takarékosabb elődjénél.

Április elsején, New Yorkban tartja hivatalos világpremierjét a Jaguar XF, ám hogy az európai közönség se érezze magát elhanyagolva, egyedülálló mutatvánnyal vezette elő a modellt a cég.
Egy élvonalbeli kaszkadőr mintegy 240 métert autózott a 75 százalékban alumíniumból álló platformra épülő járművel egy drótkötél-pároson, London belvárosában. A 34 milliméteres szénszálas köteleken 18 méter magasságban egyensúlyozott az autó, amelynek volánjánál a James Bond-, Bourne- és Indiana Jones-filmekből ismerős (azaz hogy nem ismerős) Jim Dowdall ült; a negyed kilométeres utat mintegy három perc alatt tette meg.
(az autó 2:10 perc körül jelenik meg a filmen, a kaszkadőrmutatvány 3:46-nál indul)
Erről ennyit, és most lássuk a lényeget: a vadonatúj, 75 százalékban alumíniumból építkező platform, valamint az új Ingenium dízelmotor párosítása a legközelebbi vetélytársánál 80 kilogrammal könnyebbé teszi az autót, a 163 lovas dízel kézi váltóval nem egészen 4,0 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az elődhöz képest az autó tömege akár 190 kilóval csökkent, a torziós merevség 28 százalékkal nőtt.
Az XF valamivel rövidebb (-7 mm) és alacsonyabb (-3 mm) elődjénél, ugyanakkor tengelytávja 51 mm-rel megnőtt (2960 mm), így helykínálata tovább javult. Az utastérben nem csak rengeteg tér, hanem modern technológiák is várnak az utasokra, a 10,2 colos Dual View központi kijelzőtől a 12,3 colos, digitális műszerfalon át a 17 hangszórós csúcshifiig.
A motorkínálat a már említett alapdízel nagyobb teljesítményű, 180 lóerős változatát, valamint a 300 lóerős, 700 Nm nyomatékú 3.0 V6 ikerturbós dízelt tartalmazza; benzinmotorból kétliteres négyhengeres turbós (240 LE), illetve az F-Type-ból is ismert, 3.0 V6 kompresszoros erőforrás (340 vagy 380 LE) áll rendelkezésre. A belépő dízel kivételével minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó társul, egyes hajtásláncok új fejlesztésű összkerékhajtással is társíthatók.
Az ősztől kapható XF lesz a Jaguar első modellje, amelyet teljes LED-es fényszórókkal szerelnek fel.
További információk április elsején.
XF

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.