Négy liter alatt fogyaszt a vadonatúj Jaguar XF

Világpremier drótkötélen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 11.00

Különleges produkcióval mutatta be újdonságát a Jaguar: az új generációs XF könnyebb, tágasabb, takarékosabb elődjénél.

Április elsején, New Yorkban tartja hivatalos világpremierjét a Jaguar XF, ám hogy az európai közönség se érezze magát elhanyagolva, egyedülálló mutatvánnyal vezette elő a modellt a cég.
Egy élvonalbeli kaszkadőr mintegy 240 métert autózott a 75 százalékban alumíniumból álló platformra épülő járművel egy drótkötél-pároson, London belvárosában. A 34 milliméteres szénszálas köteleken 18 méter magasságban egyensúlyozott az autó, amelynek volánjánál a James Bond-, Bourne- és Indiana Jones-filmekből ismerős (azaz hogy nem ismerős) Jim Dowdall ült; a negyed kilométeres utat mintegy három perc alatt tette meg.
(az autó 2:10 perc körül jelenik meg a filmen, a kaszkadőrmutatvány 3:46-nál indul)
Erről ennyit, és most lássuk a lényeget: a vadonatúj, 75 százalékban alumíniumból építkező platform, valamint az új Ingenium dízelmotor párosítása a legközelebbi vetélytársánál 80 kilogrammal könnyebbé teszi az autót, a 163 lovas dízel kézi váltóval nem egészen 4,0 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az elődhöz képest az autó tömege akár 190 kilóval csökkent, a torziós merevség 28 százalékkal nőtt.
Az XF valamivel rövidebb (-7 mm) és alacsonyabb (-3 mm) elődjénél, ugyanakkor tengelytávja 51 mm-rel megnőtt (2960 mm), így helykínálata tovább javult. Az utastérben nem csak rengeteg tér, hanem modern technológiák is várnak az utasokra, a 10,2 colos Dual View központi kijelzőtől a 12,3 colos, digitális műszerfalon át a 17 hangszórós csúcshifiig.
A motorkínálat a már említett alapdízel nagyobb teljesítményű, 180 lóerős változatát, valamint a 300 lóerős, 700 Nm nyomatékú 3.0 V6 ikerturbós dízelt tartalmazza; benzinmotorból kétliteres négyhengeres turbós (240 LE), illetve az F-Type-ból is ismert, 3.0 V6 kompresszoros erőforrás (340 vagy 380 LE) áll rendelkezésre. A belépő dízel kivételével minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó társul, egyes hajtásláncok új fejlesztésű összkerékhajtással is társíthatók.
Az ősztől kapható XF lesz a Jaguar első modellje, amelyet teljes LED-es fényszórókkal szerelnek fel.
További információk április elsején.
XF

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.