Négy liter alatt fogyaszt a vadonatúj Jaguar XF

Világpremier drótkötélen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 11.00

Különleges produkcióval mutatta be újdonságát a Jaguar: az új generációs XF könnyebb, tágasabb, takarékosabb elődjénél.

Április elsején, New Yorkban tartja hivatalos világpremierjét a Jaguar XF, ám hogy az európai közönség se érezze magát elhanyagolva, egyedülálló mutatvánnyal vezette elő a modellt a cég.
Egy élvonalbeli kaszkadőr mintegy 240 métert autózott a 75 százalékban alumíniumból álló platformra épülő járművel egy drótkötél-pároson, London belvárosában. A 34 milliméteres szénszálas köteleken 18 méter magasságban egyensúlyozott az autó, amelynek volánjánál a James Bond-, Bourne- és Indiana Jones-filmekből ismerős (azaz hogy nem ismerős) Jim Dowdall ült; a negyed kilométeres utat mintegy három perc alatt tette meg.
(az autó 2:10 perc körül jelenik meg a filmen, a kaszkadőrmutatvány 3:46-nál indul)
Erről ennyit, és most lássuk a lényeget: a vadonatúj, 75 százalékban alumíniumból építkező platform, valamint az új Ingenium dízelmotor párosítása a legközelebbi vetélytársánál 80 kilogrammal könnyebbé teszi az autót, a 163 lovas dízel kézi váltóval nem egészen 4,0 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az elődhöz képest az autó tömege akár 190 kilóval csökkent, a torziós merevség 28 százalékkal nőtt.
Az XF valamivel rövidebb (-7 mm) és alacsonyabb (-3 mm) elődjénél, ugyanakkor tengelytávja 51 mm-rel megnőtt (2960 mm), így helykínálata tovább javult. Az utastérben nem csak rengeteg tér, hanem modern technológiák is várnak az utasokra, a 10,2 colos Dual View központi kijelzőtől a 12,3 colos, digitális műszerfalon át a 17 hangszórós csúcshifiig.
A motorkínálat a már említett alapdízel nagyobb teljesítményű, 180 lóerős változatát, valamint a 300 lóerős, 700 Nm nyomatékú 3.0 V6 ikerturbós dízelt tartalmazza; benzinmotorból kétliteres négyhengeres turbós (240 LE), illetve az F-Type-ból is ismert, 3.0 V6 kompresszoros erőforrás (340 vagy 380 LE) áll rendelkezésre. A belépő dízel kivételével minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó társul, egyes hajtásláncok új fejlesztésű összkerékhajtással is társíthatók.
Az ősztől kapható XF lesz a Jaguar első modellje, amelyet teljes LED-es fényszórókkal szerelnek fel.
További információk április elsején.
XF

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.