Ezért jó nekünk a szupertraffipax

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 20.30

Biztonságosabbá válik a közlekedés, ha a járművezetők állandó rendőri jelenlétet, ellenőrzéseket tapasztalnak. – Biztos ez?

“Bizonyított, hogy rövid távon biztonságosabbá válik a közlekedés, ha a járművezetők állandó rendőri jelenlétet, ellenőrzéseket tapasztalnak, és ez várható a traffipaxokat felváltó Véda közúti intelligens kamerahálózat (hétköznapi nevén: szupertraffipax) csütörtöktől élesben működő egységeitől is” – nyilatkozta Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő szerdán.

Vége a jól kiszámítható, 40-es táblánál traffizásnak

A szakértő szerint ha a rendőri ellenőrzés gyakori és nagy területre terjed ki, akkor javul a baleseti statisztika. Ennek a módszernek azonban csak addig van visszatartó ereje, amíg fenntartják az intenzitását, egy idő után viszont mindenképp “kezd kifáradni”. Ezért mindig újabb és újabb módszert, eszközt, jogszabályt kell alkalmazni.

Ha valóban ez a cél, az dicséretes

Azzal kapcsolatban, hogy a rendőrség részben a mindent látó kamerák segítségével kívánja elérni, hogy 2020-ra – 2011-hez képest – a felére csökkenjen a halálos közlekedési balesetek és áldozatok száma, azt mondta: ez vállalható célkitűzés. Megjegyezte: ahhoz, hogy ez sikerüljön, minden összetevőnek rendben kell lennie, vagyis az utak állapota jelentősen nem romolhat, a járműveknek biztonságosabbá kell válniuk, és az ellenőrzéseknek is állandósulniuk kell.
    
Pausz Ferenc arról is szólt, hogy a hosszú távú megoldás az emberek hozzáállásának megváltoztatása, vagyis annak tudatosítása, hogy a közlekedési szabályok megszegése a szabálytalankodóra és másokra nézve is veszélyes. Az ellenőrzések mellett tehát arra is nagy szükség van, amit az Országos Balesetmegelőzési Bizottság tesz.
    
Mindemellett a fejlett közlekedéskultúrájú országokban – így Ausztriában, Hollandiában, Németországban és Franciaországban – is rendszeresen ellenőrzik az autósokat, utóbbiban például a 2000-es évek elején indítottak átfogó közlekedésbiztonsági programot több ezer sebességmérő alkalmazásával. A magyar rendszer újdonsága, hogy az egységek nem csupán sebességet mérnek, ilyen Európában nagyon kevés helyen van.

Menet közben nem mér

Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata az MTI érdeklődésére azt közölte: a Véda rendszerhez tartozó úgynevezett komplex közúti ellenőrző pontok magyar fejlesztésűek, azokat az ARH Informatikai Zrt. gyártja Magyarországon. A mobil eszközök 600 méter távolságból is képesek dokumentálni adatokat, illetve sebességellenőrzést végezni. A közeledő és a távolodó járművek sebességét is képesek mérni, ám menet közben nem használhatók.

Blokkolni lehet-e?

A tájékoztatás szerint lézerblokkolóra, radardetektorra nem tesztelték az eszközt. A kamerahálózat első 160 egysége csütörtöktől élesben működik, vagyis az általuk rögzített sebességtúllépésekért már büntetést szabnak ki az ország teljes területén. A mobil kkep-k egyelőre csak a sebességtúllépést mérik, de az eszközök alkalmasak automatikus rendszámfelismerésre, forgalomszámlálásra, torlódások észlelésére is. 

Igazából még csak sebességet mér…

Várhatóan a harmadik negyedévben jelennek meg a kiegészítő funkciók: az eszközök képesek lesznek érzékelni és rögzíteni például azt, ha valaki járművével áthalad a tilos jelzésen, átlépi a záróvonalat, jogosulatlanul veszi igénybe a buszsávot vagy nem kapcsolja be a biztonsági övet.

De miért pont Véda? Na most figyelj!

A Véda eredetileg indiai eredetű női név; rövid, könnyen megjegyezhető, továbbá összhangban áll a projekt céljaival, szerepel benne a “véd” szó. A Véda várhatóan 2015 végére épül ki teljesen, addig kiegészül egyebek mellett fix telepítésű helyekkel, az eszközök adatait feldolgozó és rendszerező informatikai rendszerrel, valamint a különböző adatbázisokat és intézkedő szerveket összekapcsoló adatkommunikációs hálózattal.
Ezért jó nekünk a szupertraffipax 1
forrás: MTI

Kommentek

  • Pokol

    Csak az a baj,hogy nem ott és akkor használják ahol baleseti góc pontok vannak,hanem ott ahol 20,30,40km tábla van és van amikor a tábla értelmetlenül kint lett “felejtve”. Pénzbehajtásról szól az egész,semmi másról! Inkább hétvégeken a szórakozóhelyeket ellenőriznék a sok ittas és drogos vezetőket.Akkor talán kevesebb lenne a “discos balesetek”.

  • Iceman.

    Soha az életemben nem láttam 20,30,40 es táblánál trafit. Na jó egyszer Pécelen, de ott az egész városban 40es tábla volt egy ideig.

  • menőmanó

    Ha ez igaz, akkor biztos van még jó pár dolog amit nem látsz.
    Esetleg napi 10 km-t autózol?
    Törökbálinton mindig a teljesen indokolatlan 40-es táblához állnak be mérni.
    Aki nem ismeri simán belefut.

  • v_gabe

    Nem sipákolni kéne, hanem betartani a szabályokat.

  • gic

    Ha már felismeri a rendszámokat, felismerhetné a lopott autókat is.
    És az megvan, hogy Felcsúton végig 30-as tábla van kitéve?

  • fulopgy

    Mindenkinek igaza van. Európai mércével mérve elképesztő ami az utakon folyik. Ebben élen járnak a céges furgonok. Én nem is értem, hogy ezek a srácok nem féltik sem a pénztárcájukat, sem a jogosítványukat? Valóban fontos lenne, hogy a rendőrök korrektül dolgozzanak, lenne abból is bevétel kövéren. Szerintem a gyorshajtás autópályán kevésbé veszélyes, mint lakott területen. Vannak országok, ahol nem is nagyon mérnek a pályákon.

  • wb312

    Ez egy jó akció. A biztonság növeléséra hivatkozva hajtanak be még több pénzt. Miért nem vagyok ezen meglepje? Erre alkalmasak, semmi másra.
    Tudom ,a szabályokat be kéne tartani, akármilyen hülyeség is. Végül is részben betartom. Mióta ki akar esni alólam az autóm ,azóta nem merek gyors-hajtani vele:-)

  • Iceman.

    menőmanó: Ha óra szerint 50-nel mész nem fognak megbüntetni. Az órád csal, a mérőeszköz hibáját jóváírják, a mérés amúgy is toleranciával megy, általában több mint 20%-kal. Persze, ha a megszokott óra szerint majdnem 70-nel megy valaki annak megy a csekk, de ez ki a rákot érdekel?

  • Iceman.

    A 7-es Velence-Gárdony-Agárd szakaszán is, hol 50, hol 40, hol meg 30 a megengedett sebesség. És?

  • vaLacky

    Ennek örülök, hogy egy szakértő is kimondta, hogy nem csak az autós a felelős a biztonságért, hanem az utak állapotának is megfelelőnek kell lennie. Persze, Ausztriában, Hollandiában stb. is rendszeresen ellenőrzik az autósokat, ez rendben is van, de ha már megint nyugatra mutogatunk, akkor az utak is legyenek olyanok, és akkor fair a dolog.

  • hajo49

    Jó, hogy végre vannak, hiszen már hosszú évek óta ígérgették őket. Sajnos azonban jól elkéstek velük, előbbre való volt több tízezres focistadionok építése 500-as nézőszám részére. Meg is lett az eredménye, a pokol elszabadult: őrült ámokfutóként száguldozik az autósok immár jelentős része és csúnyán romlott a halálos balesetek statisztikája.A másik hasonló példa: a vénaszkennerek luxusnak számítanak, csak álmodozhatnak róla az egészségügyben, a focidrukkerere pedig rá van kényszerítve a használatuk, távolmaradásukkal tüntetnek ellenük.

  • Pityek

    Remélem a menet közben sms-őket, telefonálókat is szedi majd !!!!

  • fgzita

    Ha valóban azt akarják, hogy nekünk, autósoknak ez nagyon jó legyen, akkor vajon miért akarják bevezetni, hogy biztonsági övet is szűrjön? Vajon azzal, hogy nem kötöm be a biztonsági övet, kit veszélyeztetek önmagamon kívül?! Ennyi erővel az öngyilkosokat, öncsonkítókat is büntetni kellene! Ha meg akarok bénulni, vagy halni, mert nem kötöm be az övemet, az magánügy! Ha a gyerekemet nem kötöm be, vagy nincs bekötve, na büntessenek meg úgy, hogy azt ne felejtsem el, de hogy MAGAMAT hogyan veszélyeztetem, azt ne határozza már meg senki! Mondom ezt úgy, hogy beülök az autóba, és azután, hogy meggyőződtem arról, hogy a gyerekem bekötötte magát, én is ezt teszem! 100 %-ban! De az elv, hogy megtehessem, hogy magamat veszélyeztetve NEM kötöm be magam, na azért ne büntessenek! Mert ez – ahogyan a többi része is – PUSZTÁN CSAK PÉNZBEHAJTÁS. Ha vigyázni akarnának ránk ÁLLAMILAG, akkor nem hagynák, hogy emberek százezreinek ne legyen munkahelye, hajléka, nyomorogjon, és gyerekek éhezzenek, miközben mások meg 100 millás villákat vásárolnak a gyerekeiknek szülinapjára, stb… No, ezeket a villákat vásárolják – többek között, meg építik a stadionokat, párszékházakat, egyebeket abból a pénzből, amit ezeknek a profi műszereknek a segítségével beszednek. Ha vigyázni akanának ránk, akkor talán az utakat javítanák, és nem fizetőssé tennék őket, hogy a jobb utakat csak a gazdagok használhassák stb. És még sorolhatnám, hogy mi bizonyítja, hogy NEM MI VAGYUNK FONTOSAK! Mi csak 5 évente vagyunk nagyon fontosak, amikor választás van… :(

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.