Visszatérhet a Toyota mérges városi törpéje

238 lóerős parány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 15.00

A Toyota Yaris T-Sport szellemi örököse vélhetően jóval erősebb, agresszívabb lesz elődjénél. Kétliteres turbómotort kaphat.

Elmúltak már az idők, amikor egy 110 lóerős, 1,6 literes szívómotorral labdába lehetett rúgni a városi kisautók körében. Most, amikor az Alfa Romeo MiTO Quadrifoglio Verde 170 lóerőt rejteget a lóherék között, a VW Polo GTI 1,8 literes motorja 192 lóerőt mozgósít, a DS3 Racing 209 lóerővel riogat, a nem egészen négyméteres, 1,3 tonnás Audi S1 sofőrje pedig 231 lóerőt oszthat be, ugyanannyit, mint a MINI JCW pilótája, jóval nagyobbat kell dobnia annak, aki szeretne érvényesülni a szegmensben.

 

Toyota Yaris Hybrid-R tanulmány (2013)

Különösen igaz ez egy olyan márka esetében, amely nagyon szeretné visszanyerni egykori motorsportos ragyogását. De sebaj, hiszen a márka már másfél éve bemutatta Yaris alapú, 420 lóerős hibrid vadállatát (képeinken), amivel aztán bármit és bárkit kenterbe lehetne verni a szegmensben.

 

Annyira azért a Toyota sem elvakult, hogy utcára bocsásson egy ilyen nyilvánvalóan életveszélyes szerkezetet, ahhoz viszont, hogy komolyan vegyék, és a 2017-ben rajthoz álló Yaris WRC versenyautóhoz méltó közúti versenyzővel rukkolhasson elő, valami nagyobb motorra lesz szükségük.

 

A dolgok jelen állása szerint ez leginkább a Lexus NX200t turbómotorja lehet. Hogy vajon visszaveszik-e a kétliteres négyhengeres teljesítményét az ottani 238 lóerőről, nem tudni. Vélhetően mechanikus sperrdifi segít majd az első kerekeken át az aszfaltra vinni a nyomatékot (350 Nm a Lexus fedélzetén), a váltó minden bizonnyal kézi kapcsolású lesz.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.