Soha többé gyorshajtás?

Ford intelligens sebességhatároló rendszer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 09.00

Meglévő technológiáit újszerűen kombinálva a Ford létrehozott egy olyan, új rendszert, amellyel minden körülmények között betarthatjuk a sebességkorlátokat – ha akarjuk.

A sebességhatároló és jelzőtábla-felismerő rendszerek integrációjából született meg az a funkció, amely valóban intelligens adaptív tempomatként működik: tartja a beállított sebességet, kivéve, ha az nagyobb, mint az adott útszakaszon megengedett legmagasabb tempó.


A 30-195 km/óra között működő rendszer a fékek helyett az üzemanyag-ellátás korlátozásával csökkenti a sebességet; ha lejtőn haladunk, és ez kevésnek bizonyul, akkor hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.
A rendszer a műholdas navigációs berendezéssel is kommunikál, így akkor is tudja az aktuális sebességhatárt, ha hosszabb, táblával jelöletlen útszakaszon haladunk, mint amilyen a vidéki országutak többsége.
A sebességhatároló rendszer a gázpedál határozott lenyomásával felülírható, ám rövid időn belül ismét aktívvá válik.
A megoldás természetesen csak a nem tudatos gyorshajtást képes kiküszöbölni, azt viszont a fejlesztők szerint igen hatékonyan.
A Ford intelligens sebességhatároló rendszere az új generációs S-Max fedélzetén debütál.
Szupertraffipaxok Magyarországon: ennyit fizetsz, ha elkapnak!

Kommentek

  • marec1122

    ez tök jó meg minden de amíg útjavítás helyett korlátozó táblákat tesznek ki nálunk addig tökéletesen értelmetlen.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.