A sebességhatároló és jelzőtábla-felismerő rendszerek integrációjából született meg az a funkció, amely valóban intelligens adaptív tempomatként működik: tartja a beállított sebességet, kivéve, ha az nagyobb, mint az adott útszakaszon megengedett legmagasabb tempó.


A 30-195 km/óra között működő rendszer a fékek helyett az üzemanyag-ellátás korlátozásával csökkenti a sebességet; ha lejtőn haladunk, és ez kevésnek bizonyul, akkor hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.
A rendszer a műholdas navigációs berendezéssel is kommunikál, így akkor is tudja az aktuális sebességhatárt, ha hosszabb, táblával jelöletlen útszakaszon haladunk, mint amilyen a vidéki országutak többsége.
A sebességhatároló rendszer a gázpedál határozott lenyomásával felülírható, ám rövid időn belül ismét aktívvá válik.
A megoldás természetesen csak a nem tudatos gyorshajtást képes kiküszöbölni, azt viszont a fejlesztők szerint igen hatékonyan.
A Ford intelligens sebességhatároló rendszere az új generációs S-Max fedélzetén debütál.
Szupertraffipaxok Magyarországon: ennyit fizetsz, ha elkapnak!