Soha többé gyorshajtás?

Ford intelligens sebességhatároló rendszer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 09.00

Meglévő technológiáit újszerűen kombinálva a Ford létrehozott egy olyan, új rendszert, amellyel minden körülmények között betarthatjuk a sebességkorlátokat – ha akarjuk.

A sebességhatároló és jelzőtábla-felismerő rendszerek integrációjából született meg az a funkció, amely valóban intelligens adaptív tempomatként működik: tartja a beállított sebességet, kivéve, ha az nagyobb, mint az adott útszakaszon megengedett legmagasabb tempó.


A 30-195 km/óra között működő rendszer a fékek helyett az üzemanyag-ellátás korlátozásával csökkenti a sebességet; ha lejtőn haladunk, és ez kevésnek bizonyul, akkor hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.
A rendszer a műholdas navigációs berendezéssel is kommunikál, így akkor is tudja az aktuális sebességhatárt, ha hosszabb, táblával jelöletlen útszakaszon haladunk, mint amilyen a vidéki országutak többsége.
A sebességhatároló rendszer a gázpedál határozott lenyomásával felülírható, ám rövid időn belül ismét aktívvá válik.
A megoldás természetesen csak a nem tudatos gyorshajtást képes kiküszöbölni, azt viszont a fejlesztők szerint igen hatékonyan.
A Ford intelligens sebességhatároló rendszere az új generációs S-Max fedélzetén debütál.
Szupertraffipaxok Magyarországon: ennyit fizetsz, ha elkapnak!

Kommentek

  • marec1122

    ez tök jó meg minden de amíg útjavítás helyett korlátozó táblákat tesznek ki nálunk addig tökéletesen értelmetlen.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.