Új hűtőmaszkkal, izmosabb motorházfedéllel, projektoros fényszórókkal vág neki az új modellévnek a Ford Ranger. A megújult külső jelentősége azonban eltörpül a műszaki újdonságok mellett.
Továbbfejlesztették a felfüggesztést, javítja a rugózási komfortot és a vezethetőséget. Az elektromos szervokormány változó erejű rásegítést kínál a sebességtől, a kormányszögtől, valamint a hossz- és oldalirányú gyorsulástól függően. Javították a modell hangszigetelését is, ami kellemesebb hellyé teszi a monitorokban bővelkedő belteret: a középkonzolon elhelyezett 8 colos érintőképernyő mellett a hagyományos műszeregységet is LCD-re cserélték.
A személyautós kivitelű belső tér személyautós színvonalú elektronikus támogató rendszereket is jelent: sávban tartó automata, távolságtartó tempomat, automata vészfékezés, tolatókamera, vészhívó rendszer, valamint az ESP működését a terheléshez igazító rendszer segíti a vezető dolgát.
A modell terepalkalmassága megmaradt (800 mm gázlómélység, elöl 28, hátul 25 fokos terepszög, 230 mm szabad hasmagasság). Változott viszont a motorkínálat: a 3,2 literes, öthengeres dízelt átdolgozott kipufogógáz-visszavezetés teszi 18 százalékkal takarékosabbá, megőrizve a korábbi teljesítményszintet (200 LE, 470 Nm).
A 2,2 literes négyhengeres dízel kétféle teljesítményszinten elérhető, 130 vagy 160 lóerővel; előbbi 22 százalékkal takarékosabb. A kínálat kakukktojása, legalábbis Európában,a  2,5 literes benzinmotor (166 LE, 225 Nm)  A hajtásláncokat start-stop automatával szerelik fel, a hatfokozatú kézi és automata váltók opciós végáttételezése országúton csökkenti a fogyasztást.
Az európai Rangerek dél-afrikai gyártásból érkeznek, valamint az év harmadik negyedévében, a világ más részei Thaiföldről és Argentínából kapják az autót.