Jön a háromszög alakú családi autó

Le Mans-ból az utcára

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.23. 09.00

A Nissan egykori partnere, a Deltawing megkezdte egy kétüléses sportkocsi fejlesztését, és hamarosan készülhet egy négyszemélyes változat is.

A DeltaWing Technology Group annak idején kisebb forradalmat csinált szokatlan konfigurációjú versenyautójával. Amióta rettentő csúnyán elváltak a Nissantól, nem hallottunk felőlük, de most visszatértek, nem is akárhogy. A versenypályán szerzett tapasztalatokat ugyanis a közutakon szeretnék hasznosítani.
Az alábbi képeken az istálló új DeltaWing GT versenyautója látható, egyelőre csak számítógépes terv formájában, de a cég azt állítja, hamarosan tovább lépnek, és az újonc alapjaira kifejlesztik keskeny orrú közúti sportkocsijukat, amely állításuk szerint jóval kisebb motorteljesítmény mellett azonos menetteljesítményekre lesz képes, mint napjaink legkiválóbb sportautói, üzemanyag-fogyasztása pedig elképesztően alacsony lesz.
Ha ezt nagy durranásnak véled, várj, amíg meghallod a cég másik bejelentését: állítólag már dolgoznak egy hasonló konfigurációjú, de négyüléses autón. Ezt egy 140 lóerős, 1,4-es benzinmotorral szerelnék fel, az átlagfogyasztást pedig 4,1 l/100km-re becsülik, országúton pedig 3,2 körül elpöfögne. 
Jön a háromszög alakú családi autó 1
Már csak az a kérdés, a keskeny orrú autó képes-e teljesíteni a forgalomba helyezéshez szükséges ütközésbiztonsági előírásokat, illetve hogy a pedigrés versenyautó-rokonság elég lesz-e ahhoz, hogy rábeszélje az embereket egy alapvetően bizarr megjelenésű, és várhatóan igen költséges autóra.
Mindez hamar ki fog derülni, a Deltawing ugyanis már idén megkezdi mindkét modell prototípusának közúti tesztelését. Nyitóképünkön még egy tavalyi grafika látható, de a konfigurációnak hasonlónak kell lennie. Érdemes megkeresni a fényszórókat az autón – ott vannak körülbelül egy méterrel a mindössze 10 centi széles első kerekek mögött – csak itt teljesítik ugyanis az elhelyezésükre vonatkozó előírásokat.
A Deltawing koncepció lényege nem csak a kisebb homlokfelület: mivel a farmotoros járműben a tömeg 70 százaléka a hátsó tengelyt terheli, a gyártó szerint probléma nélkül alulméretezhető az első futómű, a fékek és a kormánymű, ami tömegcsökkentéssel, illetve kisebb gördülési ellenállással járna, valamint az említett komponensek élettartama is növekedne.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.