Jön a háromszög alakú családi autó

Le Mans-ból az utcára

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.23. 09.00

A Nissan egykori partnere, a Deltawing megkezdte egy kétüléses sportkocsi fejlesztését, és hamarosan készülhet egy négyszemélyes változat is.

A DeltaWing Technology Group annak idején kisebb forradalmat csinált szokatlan konfigurációjú versenyautójával. Amióta rettentő csúnyán elváltak a Nissantól, nem hallottunk felőlük, de most visszatértek, nem is akárhogy. A versenypályán szerzett tapasztalatokat ugyanis a közutakon szeretnék hasznosítani.
Az alábbi képeken az istálló új DeltaWing GT versenyautója látható, egyelőre csak számítógépes terv formájában, de a cég azt állítja, hamarosan tovább lépnek, és az újonc alapjaira kifejlesztik keskeny orrú közúti sportkocsijukat, amely állításuk szerint jóval kisebb motorteljesítmény mellett azonos menetteljesítményekre lesz képes, mint napjaink legkiválóbb sportautói, üzemanyag-fogyasztása pedig elképesztően alacsony lesz.
Ha ezt nagy durranásnak véled, várj, amíg meghallod a cég másik bejelentését: állítólag már dolgoznak egy hasonló konfigurációjú, de négyüléses autón. Ezt egy 140 lóerős, 1,4-es benzinmotorral szerelnék fel, az átlagfogyasztást pedig 4,1 l/100km-re becsülik, országúton pedig 3,2 körül elpöfögne. 
Jön a háromszög alakú családi autó 1
Már csak az a kérdés, a keskeny orrú autó képes-e teljesíteni a forgalomba helyezéshez szükséges ütközésbiztonsági előírásokat, illetve hogy a pedigrés versenyautó-rokonság elég lesz-e ahhoz, hogy rábeszélje az embereket egy alapvetően bizarr megjelenésű, és várhatóan igen költséges autóra.
Mindez hamar ki fog derülni, a Deltawing ugyanis már idén megkezdi mindkét modell prototípusának közúti tesztelését. Nyitóképünkön még egy tavalyi grafika látható, de a konfigurációnak hasonlónak kell lennie. Érdemes megkeresni a fényszórókat az autón – ott vannak körülbelül egy méterrel a mindössze 10 centi széles első kerekek mögött – csak itt teljesítik ugyanis az elhelyezésükre vonatkozó előírásokat.
A Deltawing koncepció lényege nem csak a kisebb homlokfelület: mivel a farmotoros járműben a tömeg 70 százaléka a hátsó tengelyt terheli, a gyártó szerint probléma nélkül alulméretezhető az első futómű, a fékek és a kormánymű, ami tömegcsökkentéssel, illetve kisebb gördülési ellenállással járna, valamint az említett komponensek élettartama is növekedne.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.