Versenyautó úriembereknek

Lotus Exige S Club Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.21. 08.00

Pályanapokra termett utcai versenyautót faragott könnyű léptű sportkupéjából a Lotus. Az Exige S Club Racer nem erősebb, de könnyebb és jobban tapad az aszfaltra.

Könnyebb akkumulátor, könnyített padlókonzol, kis tömegű ajtók, és súlytalan sportülések: összesen tizenöt kilót spórolt a Lotus az Exige S új különkiadásával, a Club Racer modellel. A mindössze 1161 kilós kupét az alapmodell jól ismert, 3,5 literes V6-os motorja hajtja 350 lóerővel és 400 Nm-rel, álló helyzetből 4,0 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 274 km/óra.
Amiben a Club Racer a minimális tömegcsökkentésen kívül többet tud az alapmodellnél, az az aerodinamika: a kizárólag kupéként kínált modell első és hátsó légterelője, valamint teljesen sík fenéklemeze összesen 42 kilogrammnyi leszorítóerőt termel 160 km/óra sebességnél.
A vezető három állásban szabályozhatja a kipörgésgátlót: az alaphelyzetnél megbocsátóbb sport és verseny fokozatokban a gázreakciók is élesebbé válnak.
Természetesen nem csak fürgébb, de elegánsabb is a Club Racer: a bőrbe vagy Alcantarába burkolt ülések fényezett padlókonzolt fognak közte, a háromféle karosszériaszínt (narancs, fehér, sárga) matt fekete külső részletek ellenpontozzák, de 800 000 forintos opcióként az egész autó megrendelhető matt fekete fényezéssel. Az extralistán légkondicionáló, könnyített fékrendszer, valamint audiorendszer is szerepel.
Így megy körbe egy alapkivitelű Lotus Exige S a Nürburgringen:

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.