Versenyautó úriembereknek

Lotus Exige S Club Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.21. 08.00

Pályanapokra termett utcai versenyautót faragott könnyű léptű sportkupéjából a Lotus. Az Exige S Club Racer nem erősebb, de könnyebb és jobban tapad az aszfaltra.

Könnyebb akkumulátor, könnyített padlókonzol, kis tömegű ajtók, és súlytalan sportülések: összesen tizenöt kilót spórolt a Lotus az Exige S új különkiadásával, a Club Racer modellel. A mindössze 1161 kilós kupét az alapmodell jól ismert, 3,5 literes V6-os motorja hajtja 350 lóerővel és 400 Nm-rel, álló helyzetből 4,0 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 274 km/óra.
Amiben a Club Racer a minimális tömegcsökkentésen kívül többet tud az alapmodellnél, az az aerodinamika: a kizárólag kupéként kínált modell első és hátsó légterelője, valamint teljesen sík fenéklemeze összesen 42 kilogrammnyi leszorítóerőt termel 160 km/óra sebességnél.
A vezető három állásban szabályozhatja a kipörgésgátlót: az alaphelyzetnél megbocsátóbb sport és verseny fokozatokban a gázreakciók is élesebbé válnak.
Természetesen nem csak fürgébb, de elegánsabb is a Club Racer: a bőrbe vagy Alcantarába burkolt ülések fényezett padlókonzolt fognak közte, a háromféle karosszériaszínt (narancs, fehér, sárga) matt fekete külső részletek ellenpontozzák, de 800 000 forintos opcióként az egész autó megrendelhető matt fekete fényezéssel. Az extralistán légkondicionáló, könnyített fékrendszer, valamint audiorendszer is szerepel.
Így megy körbe egy alapkivitelű Lotus Exige S a Nürburgringen:

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.