Peugeot-val nyerte utolsó bajnoki címét  2005-ben Ifjabb Tóth János, aki a francia márka autójával tér vissza – három év után – a versenyzéshez. A hétszeres abszolút bajnok egy Peugeot 208 T16 R5 versenyautóval indul a hazai ralibajnokságban, a navigátora az elmúlt évek abszolút bajnoka, Szőke Tamás lesz.

Janika versenyzett 206 WRC-vel, 307 WRC-vel, majd a 207 Super2000-es modellel is. Ahogy ezek, úgy új autója is négykerék-hajtású. A 208 R5-ben 1,6 literes turbómotor dolgozik, teljesítménye nagyjából 280 LE, maximális nyomatéka 400 Nm. Az ötfokozatú szekvenciális sebességváltóhoz önzáró első és hátsó differenciálmű kapcsolódik. Végsebessége 190 km/óra.

Így szól a 208 R5:


“Az eddigi versenyautóim közül a 206-os volt a nagy kedvencem: ez nem is lehet kérdés!” – mosolygott ifjabb Tóth, amikor tegnap tartott leleplezésen arról kérdezték, tudna-e választani az eddigi versenyautói közül. “Jó kis autó volt, amelybe Rolf Schmidt minden évben beletette azokat a fejlesztéseket, amelyek hoztak valamit a konyhára.”

“Jó éveink voltak vele, remélem hasonlóak jönnek a 208-assal is, amely szintén nagyon jó. Szeptemberben teszteltem vele körülbelül száz kilométert, és minden pillanatát élveztem. Persze, tudni kell kezelni, tudni kell bánni vele, és tőlünk függ, milyen hamar tudunk összebarátkozni vele. A 208-as kategóriája egyik topautója, de ha őszinte akarok lenni, nincsenek nagy különbségek a versenygépek között – az R5-ösök nagyjából egyformák. De jól is van ez így – ez a legjobb, ami egy pilótával történhet, hogy vannak jó ellenfelei.”

“Számomra minden új lesz, a pilóta, az autó, még az ülés is” – mosolygott Szőke Tamás. “De nincs jobb érzés ennél. Miután nyertem két magyar bajnoki címet, új célokat kellett magam elé tűzni, s egy hétszeres abszolút bajnok mellé beülni hatalmas kihívást jelent.”

“Ha nem is az első, de a második versenyen szeretnénk felvenni a kesztyűt az ellenfelekkel. Igaz, azok közül, akik ismerik Janit, sokan mondják, hogy már a második gyorsasági szakasz után pokoli gyors lesz. Ami a navigációt illeti: megnéztem a belsőkamerás felvételeit és beszélgettünk is egymással – ami nekem kihívást jelent majd, hogy az eddigi pilótáim szögeket kértek, míg ő sebességi fokozatokat, úgyhogy nagyon koncentráltnak kell lennem, hogy átálljak erre a látásmódra.”

A hazai ralibajnokság az Eger-ralival kezdődik, a március 27. és 29. között zajló futam össztávja 452 km, ebből a gyorsasági szakasz 157 km. Olyan ellenfelek várják a csapatot, mint az elmúlt évek bajnoka, Kazár Miklós, vagy Turán Frigyes.