Peugeot-val tér vissza a hétszeres bajnok!

Peugeot 208 R5-ben Ifj. Tóth János

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.20. 08.30

15 év, 1 márka, 4 abszolút bajnoki cím, ilyen a kapcsolata a Peugeot-val Ifj. Tóth Jánosnak. 2015-ben újra autóba ül, amely természetesen egy Peugeot lesz.

Peugeot-val nyerte utolsó bajnoki címét  2005-ben Ifjabb Tóth János, aki a francia márka autójával tér vissza – három év után – a versenyzéshez. A hétszeres abszolút bajnok egy Peugeot 208 T16 R5 versenyautóval indul a hazai ralibajnokságban, a navigátora az elmúlt évek abszolút bajnoka, Szőke Tamás lesz.

Janika versenyzett 206 WRC-vel, 307 WRC-vel, majd a 207 Super2000-es modellel is. Ahogy ezek, úgy új autója is négykerék-hajtású. A 208 R5-ben 1,6 literes turbómotor dolgozik, teljesítménye nagyjából 280 LE, maximális nyomatéka 400 Nm. Az ötfokozatú szekvenciális sebességváltóhoz önzáró első és hátsó differenciálmű kapcsolódik. Végsebessége 190 km/óra.

Így szól a 208 R5:


“Az eddigi versenyautóim közül a 206-os volt a nagy kedvencem: ez nem is lehet kérdés!” – mosolygott ifjabb Tóth, amikor tegnap tartott leleplezésen arról kérdezték, tudna-e választani az eddigi versenyautói közül. “Jó kis autó volt, amelybe Rolf Schmidt minden évben beletette azokat a fejlesztéseket, amelyek hoztak valamit a konyhára.”

“Jó éveink voltak vele, remélem hasonlóak jönnek a 208-assal is, amely szintén nagyon jó. Szeptemberben teszteltem vele körülbelül száz kilométert, és minden pillanatát élveztem. Persze, tudni kell kezelni, tudni kell bánni vele, és tőlünk függ, milyen hamar tudunk összebarátkozni vele. A 208-as kategóriája egyik topautója, de ha őszinte akarok lenni, nincsenek nagy különbségek a versenygépek között – az R5-ösök nagyjából egyformák. De jól is van ez így – ez a legjobb, ami egy pilótával történhet, hogy vannak jó ellenfelei.”

“Számomra minden új lesz, a pilóta, az autó, még az ülés is” – mosolygott Szőke Tamás. “De nincs jobb érzés ennél. Miután nyertem két magyar bajnoki címet, új célokat kellett magam elé tűzni, s egy hétszeres abszolút bajnok mellé beülni hatalmas kihívást jelent.”

“Ha nem is az első, de a második versenyen szeretnénk felvenni a kesztyűt az ellenfelekkel. Igaz, azok közül, akik ismerik Janit, sokan mondják, hogy már a második gyorsasági szakasz után pokoli gyors lesz. Ami a navigációt illeti: megnéztem a belsőkamerás felvételeit és beszélgettünk is egymással – ami nekem kihívást jelent majd, hogy az eddigi pilótáim szögeket kértek, míg ő sebességi fokozatokat, úgyhogy nagyon koncentráltnak kell lennem, hogy átálljak erre a látásmódra.”

A hazai ralibajnokság az Eger-ralival kezdődik, a március 27. és 29. között zajló futam össztávja 452 km, ebből a gyorsasági szakasz 157 km. Olyan ellenfelek várják a csapatot, mint az elmúlt évek bajnoka, Kazár Miklós, vagy Turán Frigyes.

Kommentek

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.