Imádnivalóan idétlen munkagép

Land Rover Defender 2.4 TDCI 90 Pick Up Chelsea Wide Track

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.20. 08.00

Ismét emlékezeteset alkotott Afzal Kahn műhelye: a Chelsea Truck Co. Defender pick-upja úgy néz ki, mint egy nagyon komoly gyerekjáték.

Ha tízcentis méretben árulnák, ezerszámra kapkodnák el a játékboltok polcairól a gyerekek a Kahn Design legújabb alkotását, az önmagát komolytalanul vevő, és pontosan ezért kihagyhatatlan platós Defendert.
Már az autó alapját adó, rövid tengelytávú, szimplafülkés, kisplatós modell sem egy autóipari Adonisz, ám Kahnék tettek róla, hogy az eleve suta arányok teljesen felboruljanak: az alapos nyomtáv-szélesítés és a hozzá tartozó kerékdob-toldások, a morcosított motorházfedél és a lecserélt hűtőmaszk szteroidokon élő testépítőhöz teszi hasonlatossá az autót, akinek hatalmas nyakán parányi fej díszeleg.
A klasszikus szürkészöld (hivatalos nevén Keswick Green) fényezést és a háború előtti stílust felelevenítő lemezfelniket megvadító sárga részletektől minden maradék komolyságát elveszíti az autó, a szabadon hagyott szegecsek és a házilagos hatású, kilépőélén rögzítetlen, így terepen tolatáskor simán kiszakadó kartervédő lemez színvonalas gyerekjátékhoz teszi hasonlatossá a Defendert. Különösen jól érvényesül a dizájn csodálatos imbecilitása oldalnézetből, míg a faron inkább a felnőtteknek szól a sárfogó gumit és a jellegzetes célkereszt kipufogót egységbe fogó, kivételesen igényes dizájn.
Az utastérben a Kahnra jellemző extravagancia fogad, a fém ajtóhúzótól a narancssárga fordulatszámmérőn át a steppelt bőrbe burkolt sportülésekig.
Az autó egyetlen eredeti darabja a hajtáslánc: a 2012-es faceliftig használt, 122 lóerős, 2,4 literes dízelmotor manuális sebességváltón és felezőn keresztül hajt. A futómű is gyári, a 8 x 18-as méretű, csillogó fekete, ballonos terepabroncsok ellenben remek érzékkel kiválogatott, utólagos darabok.
Mint a műhely legtöbb alkotása, a hosszú nevű pick-up is csupán a cég gazdag kiegészítő-katalógusának választékát hivatott demonstrálni, ezért ez az egy példány épült belőle. A 28 930 fontért (12,3 millió Ft) kínált autóra cikkünk írásakor már befutott az érdeklődés, amikor ezeket a sorokat olvasod, talán már el is kelt a világ legnagyobb játékautója.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.