14 088 regisztrált Uber-autó és 13 587 sárga taxi furikázik New Yorkban. Az adatokat a város Taxi és Limuzin Bizottsága szolgáltatta, akik azt is elárulták, hogy ez korántsem jelenti a hagyományos taxik népszerűségének csökkenését. A sárga taxik naponta nagyjából 440 ezer, míg az Uber-autók mindössze 20-30 ezer fuvart bonyolítanak.


Ennek oka, hogy az Uber-autónak gyakran a sofőr a tulajdonosa, aki kevesebb mint negyven órát dolgozik egy héten, míg a sárga taxik többsége vállalati tulajdonban van, egy járműhöz több sofőr tartozik és az autók szinte egész nap úton vannak.

A közösségi utazásmegosztó szolgáltatás 2011-ben jelent meg New Yorkban és azóta egyre nő a népszerűsége. A taxik és az Uber-autók viteldíjai hasonlóak, habár néhány Uber-utas nehezményezi, hogy nagyobb járművek esetén többet kell fizetni, és csúcsforgalomban, rossz idő, vagy ünnepnapok esetén változhat a fuvardíj. Sokak szerint az Uber-autók megszaporodásával minden sofőr átlagjövedelme csökken.

Az amerikai központú Uber már Európa sok országában jelen van, és munkamódszere már számos helyütt éles tiltakozásokat váltott ki. A szolgáltatás lényege, hogy a rendszerhez csatlakozó autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is  ezen a rendszeren keresztül történik.