Esztergomban készült a legmegbízhatóbb európai autó

A franciák jók, a németek nem

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 08.00

A Warranty Direct elemzéséből kiderült, hogy öt évnyi használat után a Suzuki Splash ikertestvére, a Vauxhall (Opel) Agila a legkevésbé problémás európai gyártású autó.

Gond van a németekkel, aratnak a franciák: erre a meglepő következtetésre jutott a brit Warranty Direct biztosító társaság, amely közel húsz éve azzal robbantott nagyot a szigetország piacán, hogy az alkatrészek normál elhasználódásából adódó meghibásodásra is kínált garanciális konstrukciót.
A biztosító társaság jellemzően ötéves, 80 000 kilométeres futásteljesítményű járművek megbízhatóságát vizsgálta. Viszonyszámuk négy komponensből tevődik össze: a meghibásodások gyakoriságából, a javítási költségekből, a javítások átlagos időtartamából, valamint természetesen a jármű életkorából és futásteljesítményéből. Minél alacsonyabb az elért szám, annál megbízhatóbb az adott gépkocsi.
A legújabb, mintegy 50 000 gépkocsit kielemző felmérés szerint a legmegbízhatóbb európai gyártású autó a Vauxhall (Opel) Agila, amelyet egészen a közelmúltig az esztergomi Magyar Suzuki gyártott a Suzuki Splash klónjaként (az Agilát 2015 márciusával a Karl kisautó váltja a General Motors európai márkáinak a kínálatában.)
Az Agilával leginkább a futómű táján akadhatnak gondok; a meghibásodások 30 százaléka ezt a fődarabot érintette. A második helyezett Peugeot 107 és ikertestvére, a nála marginálisan több problémát prezentáló (az eltérés vélhetően a statisztikai hibahatáron belül mozog) Citroën C1 leginkább a fűtési-szellőzési rendszer, illetve az elektromos hálózat meghibásodásai miatt okozhat bosszúságot.
A top 10-ben egyébként mindössze két német típus kapott helyet: a VW Lupo a hetedik, a Smart Fortwo a tizedik helyen zárta a versenyt. A Škoda, a Volvo és a SEAT került még bele az élmezőnybe, ahol összesen négy modellel a PSA Peugeot-Citroën lehet a legbüszkébb magára.
Jelen lista kizárólag az európai gyártmányokat tartalmazza. Ugyanakkor az ázsiai és amerikai importokat is felölelő, top 100-as táblázat (amelyet ezen a linken megtalálsz) tanúsága szerint számos olyan öregebb, európai modell is van, amely befurakodna ezek közé: a Citroën Saxóval például annak ellenére alig van gond, hogy az autót több mint tíz éve nem gyártják már.
Váratlanul sok viszont a gond a német luxusautókkal. A megbízhatósági index összetételének fényében azt gondolhatnánk, ez sokkal inkább az ultranagy teljesítményű, fokozott gondoskodást igénylő technika, valamint az ebből adódó, drága és hosszadalmas javítás, mint a problémákra hajlamos technológia számlájára írható, de a Warranty Direct statisztikái szerint ezek az autók évente legalább egyszer elromlanak. 
A felmérés legvégén ez az öt autó kullogott; legfelül a legrosszabb.

Kommentek

  • jako

    Á! Értem, ez egy Angol felmérés!
    Szóval akkor nem a Német Opelekkel van a baj, hanem az Angliában gyártott hulladék Vauxhall-al.
    A Franciákat nem tudom miért dicsőítik, hiszen köztudott, hogy ha a motor jó is bennük, a váltó, pontatlan, lötyög, vacak

  • vaLacky

    A franciákban inkább az elektronika ami el szokott romlani, de lehet hogy mostanában javulófélben vannak. Érdekes, hogy a német felméréseken a franciák az utolsók, a japánok az elsők.

  • péloday

    jako….te itt valamit nagyon elnéztél…

  • v_johny

    jako:

    Te mégis melyik cikket olvastad???

  • v_johny

    Lassan minden elektronika Valeo, ha már Francia… Még a Porsche, Audi, Jag, VW, Ford, Opel és sorolhatnám is mind Valeo világítás elektronikával fut… Igen, pl. a Hella is Valeo elektronikát használ…

  • jako

    v_johny – 2015.03.19 16:00

    miért is???

  • v_johny

    jako – 2015.03.19 // 17:15

    Segítek eligazodni neked:

    “jako – 2015.03.19 // 10:15
    Á! Értem, ez egy Angol felmérés!
    Szóval akkor nem a Német Opelekkel van a baj, hanem az Angliában gyártott hulladék Vauxhall-al.”

    Mi a baj és mivel? Az Opel/Vauxhall Agila lett a lemegbízhatóbb, ez áll a cikkben/az angol statisztikában.

  • tbiudrl

    Úgy tűnik, Angliába nem vittek a Splashből, mert lássuk be, érdekes, hogy az első 10-ben nincs benne, holott ugyanaz a gyár, ugyanazon gyártósoron, ugyanazokkal a szerelőkkel, 99%-ban ugyanazokból az alkatrészekből gyártja.
    Ráadásul, pont annyira európai, ill. annyira japán mint a Splash.

  • tbiudrl
  • jako

    v_johny – 2015.03.19 // 20:30
    köszönöm, de te ne akarjál engem eligazítani, majd ha értesz hozzá akkor talán, de addig ne fáradj!
    Egyébként azért eleve baromság, mert Angol statisztika, és felmérés, és mivel ez Angol, eleve az ö autójuk a szar, de a Németekét szapulják.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.