Esztergomban készült a legmegbízhatóbb európai autó

A franciák jók, a németek nem

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 08.00

A Warranty Direct elemzéséből kiderült, hogy öt évnyi használat után a Suzuki Splash ikertestvére, a Vauxhall (Opel) Agila a legkevésbé problémás európai gyártású autó.

Gond van a németekkel, aratnak a franciák: erre a meglepő következtetésre jutott a brit Warranty Direct biztosító társaság, amely közel húsz éve azzal robbantott nagyot a szigetország piacán, hogy az alkatrészek normál elhasználódásából adódó meghibásodásra is kínált garanciális konstrukciót.
A biztosító társaság jellemzően ötéves, 80 000 kilométeres futásteljesítményű járművek megbízhatóságát vizsgálta. Viszonyszámuk négy komponensből tevődik össze: a meghibásodások gyakoriságából, a javítási költségekből, a javítások átlagos időtartamából, valamint természetesen a jármű életkorából és futásteljesítményéből. Minél alacsonyabb az elért szám, annál megbízhatóbb az adott gépkocsi.
A legújabb, mintegy 50 000 gépkocsit kielemző felmérés szerint a legmegbízhatóbb európai gyártású autó a Vauxhall (Opel) Agila, amelyet egészen a közelmúltig az esztergomi Magyar Suzuki gyártott a Suzuki Splash klónjaként (az Agilát 2015 márciusával a Karl kisautó váltja a General Motors európai márkáinak a kínálatában.)
Az Agilával leginkább a futómű táján akadhatnak gondok; a meghibásodások 30 százaléka ezt a fődarabot érintette. A második helyezett Peugeot 107 és ikertestvére, a nála marginálisan több problémát prezentáló (az eltérés vélhetően a statisztikai hibahatáron belül mozog) Citroën C1 leginkább a fűtési-szellőzési rendszer, illetve az elektromos hálózat meghibásodásai miatt okozhat bosszúságot.
A top 10-ben egyébként mindössze két német típus kapott helyet: a VW Lupo a hetedik, a Smart Fortwo a tizedik helyen zárta a versenyt. A Škoda, a Volvo és a SEAT került még bele az élmezőnybe, ahol összesen négy modellel a PSA Peugeot-Citroën lehet a legbüszkébb magára.
Jelen lista kizárólag az európai gyártmányokat tartalmazza. Ugyanakkor az ázsiai és amerikai importokat is felölelő, top 100-as táblázat (amelyet ezen a linken megtalálsz) tanúsága szerint számos olyan öregebb, európai modell is van, amely befurakodna ezek közé: a Citroën Saxóval például annak ellenére alig van gond, hogy az autót több mint tíz éve nem gyártják már.
Váratlanul sok viszont a gond a német luxusautókkal. A megbízhatósági index összetételének fényében azt gondolhatnánk, ez sokkal inkább az ultranagy teljesítményű, fokozott gondoskodást igénylő technika, valamint az ebből adódó, drága és hosszadalmas javítás, mint a problémákra hajlamos technológia számlájára írható, de a Warranty Direct statisztikái szerint ezek az autók évente legalább egyszer elromlanak. 
A felmérés legvégén ez az öt autó kullogott; legfelül a legrosszabb.

Kommentek

  • jako

    Á! Értem, ez egy Angol felmérés!
    Szóval akkor nem a Német Opelekkel van a baj, hanem az Angliában gyártott hulladék Vauxhall-al.
    A Franciákat nem tudom miért dicsőítik, hiszen köztudott, hogy ha a motor jó is bennük, a váltó, pontatlan, lötyög, vacak

  • vaLacky

    A franciákban inkább az elektronika ami el szokott romlani, de lehet hogy mostanában javulófélben vannak. Érdekes, hogy a német felméréseken a franciák az utolsók, a japánok az elsők.

  • péloday

    jako….te itt valamit nagyon elnéztél…

  • v_johny

    jako:

    Te mégis melyik cikket olvastad???

  • v_johny

    Lassan minden elektronika Valeo, ha már Francia… Még a Porsche, Audi, Jag, VW, Ford, Opel és sorolhatnám is mind Valeo világítás elektronikával fut… Igen, pl. a Hella is Valeo elektronikát használ…

  • jako

    v_johny – 2015.03.19 16:00

    miért is???

  • v_johny

    jako – 2015.03.19 // 17:15

    Segítek eligazodni neked:

    “jako – 2015.03.19 // 10:15
    Á! Értem, ez egy Angol felmérés!
    Szóval akkor nem a Német Opelekkel van a baj, hanem az Angliában gyártott hulladék Vauxhall-al.”

    Mi a baj és mivel? Az Opel/Vauxhall Agila lett a lemegbízhatóbb, ez áll a cikkben/az angol statisztikában.

  • tbiudrl

    Úgy tűnik, Angliába nem vittek a Splashből, mert lássuk be, érdekes, hogy az első 10-ben nincs benne, holott ugyanaz a gyár, ugyanazon gyártósoron, ugyanazokkal a szerelőkkel, 99%-ban ugyanazokból az alkatrészekből gyártja.
    Ráadásul, pont annyira európai, ill. annyira japán mint a Splash.

  • tbiudrl
  • jako

    v_johny – 2015.03.19 // 20:30
    köszönöm, de te ne akarjál engem eligazítani, majd ha értesz hozzá akkor talán, de addig ne fáradj!
    Egyébként azért eleve baromság, mert Angol statisztika, és felmérés, és mivel ez Angol, eleve az ö autójuk a szar, de a Németekét szapulják.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.