Esztergomban készült a legmegbízhatóbb európai autó

A franciák jók, a németek nem

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 08.00

A Warranty Direct elemzéséből kiderült, hogy öt évnyi használat után a Suzuki Splash ikertestvére, a Vauxhall (Opel) Agila a legkevésbé problémás európai gyártású autó.

Gond van a németekkel, aratnak a franciák: erre a meglepő következtetésre jutott a brit Warranty Direct biztosító társaság, amely közel húsz éve azzal robbantott nagyot a szigetország piacán, hogy az alkatrészek normál elhasználódásából adódó meghibásodásra is kínált garanciális konstrukciót.
A biztosító társaság jellemzően ötéves, 80 000 kilométeres futásteljesítményű járművek megbízhatóságát vizsgálta. Viszonyszámuk négy komponensből tevődik össze: a meghibásodások gyakoriságából, a javítási költségekből, a javítások átlagos időtartamából, valamint természetesen a jármű életkorából és futásteljesítményéből. Minél alacsonyabb az elért szám, annál megbízhatóbb az adott gépkocsi.
A legújabb, mintegy 50 000 gépkocsit kielemző felmérés szerint a legmegbízhatóbb európai gyártású autó a Vauxhall (Opel) Agila, amelyet egészen a közelmúltig az esztergomi Magyar Suzuki gyártott a Suzuki Splash klónjaként (az Agilát 2015 márciusával a Karl kisautó váltja a General Motors európai márkáinak a kínálatában.)
Az Agilával leginkább a futómű táján akadhatnak gondok; a meghibásodások 30 százaléka ezt a fődarabot érintette. A második helyezett Peugeot 107 és ikertestvére, a nála marginálisan több problémát prezentáló (az eltérés vélhetően a statisztikai hibahatáron belül mozog) Citroën C1 leginkább a fűtési-szellőzési rendszer, illetve az elektromos hálózat meghibásodásai miatt okozhat bosszúságot.
A top 10-ben egyébként mindössze két német típus kapott helyet: a VW Lupo a hetedik, a Smart Fortwo a tizedik helyen zárta a versenyt. A Škoda, a Volvo és a SEAT került még bele az élmezőnybe, ahol összesen négy modellel a PSA Peugeot-Citroën lehet a legbüszkébb magára.
Jelen lista kizárólag az európai gyártmányokat tartalmazza. Ugyanakkor az ázsiai és amerikai importokat is felölelő, top 100-as táblázat (amelyet ezen a linken megtalálsz) tanúsága szerint számos olyan öregebb, európai modell is van, amely befurakodna ezek közé: a Citroën Saxóval például annak ellenére alig van gond, hogy az autót több mint tíz éve nem gyártják már.
Váratlanul sok viszont a gond a német luxusautókkal. A megbízhatósági index összetételének fényében azt gondolhatnánk, ez sokkal inkább az ultranagy teljesítményű, fokozott gondoskodást igénylő technika, valamint az ebből adódó, drága és hosszadalmas javítás, mint a problémákra hajlamos technológia számlájára írható, de a Warranty Direct statisztikái szerint ezek az autók évente legalább egyszer elromlanak. 
A felmérés legvégén ez az öt autó kullogott; legfelül a legrosszabb.

Kommentek

  • jako

    Á! Értem, ez egy Angol felmérés!
    Szóval akkor nem a Német Opelekkel van a baj, hanem az Angliában gyártott hulladék Vauxhall-al.
    A Franciákat nem tudom miért dicsőítik, hiszen köztudott, hogy ha a motor jó is bennük, a váltó, pontatlan, lötyög, vacak

  • vaLacky

    A franciákban inkább az elektronika ami el szokott romlani, de lehet hogy mostanában javulófélben vannak. Érdekes, hogy a német felméréseken a franciák az utolsók, a japánok az elsők.

  • péloday

    jako….te itt valamit nagyon elnéztél…

  • v_johny

    jako:

    Te mégis melyik cikket olvastad???

  • v_johny

    Lassan minden elektronika Valeo, ha már Francia… Még a Porsche, Audi, Jag, VW, Ford, Opel és sorolhatnám is mind Valeo világítás elektronikával fut… Igen, pl. a Hella is Valeo elektronikát használ…

  • jako

    v_johny – 2015.03.19 16:00

    miért is???

  • v_johny

    jako – 2015.03.19 // 17:15

    Segítek eligazodni neked:

    “jako – 2015.03.19 // 10:15
    Á! Értem, ez egy Angol felmérés!
    Szóval akkor nem a Német Opelekkel van a baj, hanem az Angliában gyártott hulladék Vauxhall-al.”

    Mi a baj és mivel? Az Opel/Vauxhall Agila lett a lemegbízhatóbb, ez áll a cikkben/az angol statisztikában.

  • tbiudrl

    Úgy tűnik, Angliába nem vittek a Splashből, mert lássuk be, érdekes, hogy az első 10-ben nincs benne, holott ugyanaz a gyár, ugyanazon gyártósoron, ugyanazokkal a szerelőkkel, 99%-ban ugyanazokból az alkatrészekből gyártja.
    Ráadásul, pont annyira európai, ill. annyira japán mint a Splash.

  • tbiudrl
  • jako

    v_johny – 2015.03.19 // 20:30
    köszönöm, de te ne akarjál engem eligazítani, majd ha értesz hozzá akkor talán, de addig ne fáradj!
    Egyébként azért eleve baromság, mert Angol statisztika, és felmérés, és mivel ez Angol, eleve az ö autójuk a szar, de a Németekét szapulják.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.