Gond van a németekkel, aratnak a franciák: erre a meglepő következtetésre jutott a brit Warranty Direct biztosító társaság, amely közel húsz éve azzal robbantott nagyot a szigetország piacán, hogy az alkatrészek normál elhasználódásából adódó meghibásodásra is kínált garanciális konstrukciót.
A biztosító társaság jellemzően ötéves, 80 000 kilométeres futásteljesítményű járművek megbízhatóságát vizsgálta. Viszonyszámuk négy komponensből tevődik össze: a meghibásodások gyakoriságából, a javítási költségekből, a javítások átlagos időtartamából, valamint természetesen a jármű életkorából és futásteljesítményéből. Minél alacsonyabb az elért szám, annál megbízhatóbb az adott gépkocsi.
A legújabb, mintegy 50 000 gépkocsit kielemző felmérés szerint a legmegbízhatóbb európai gyártású autó a Vauxhall (Opel) Agila, amelyet egészen a közelmúltig az esztergomi Magyar Suzuki gyártott a Suzuki Splash klónjaként (az Agilát 2015 márciusával a Karl kisautó váltja a General Motors európai márkáinak a kínálatában.)
Az Agilával leginkább a futómű táján akadhatnak gondok; a meghibásodások 30 százaléka ezt a fődarabot érintette. A második helyezett Peugeot 107 és ikertestvére, a nála marginálisan több problémát prezentáló (az eltérés vélhetően a statisztikai hibahatáron belül mozog) Citroën C1 leginkább a fűtési-szellőzési rendszer, illetve az elektromos hálózat meghibásodásai miatt okozhat bosszúságot.
A top 10-ben egyébként mindössze két német típus kapott helyet: a VW Lupo a hetedik, a Smart Fortwo a tizedik helyen zárta a versenyt. A Škoda, a Volvo és a SEAT került még bele az élmezőnybe, ahol összesen négy modellel a PSA Peugeot-Citroën lehet a legbüszkébb magára.
Jelen lista kizárólag az európai gyártmányokat tartalmazza. Ugyanakkor az ázsiai és amerikai importokat is felölelő, top 100-as táblázat (amelyet ezen a linken megtalálsz) tanúsága szerint számos olyan öregebb, európai modell is van, amely befurakodna ezek közé: a Citroën Saxóval például annak ellenére alig van gond, hogy az autót több mint tíz éve nem gyártják már.
Váratlanul sok viszont a gond a német luxusautókkal. A megbízhatósági index összetételének fényében azt gondolhatnánk, ez sokkal inkább az ultranagy teljesítményű, fokozott gondoskodást igénylő technika, valamint az ebből adódó, drága és hosszadalmas javítás, mint a problémákra hajlamos technológia számlájára írható, de a Warranty Direct statisztikái szerint ezek az autók évente legalább egyszer elromlanak. 
A felmérés legvégén ez az öt autó kullogott; legfelül a legrosszabb.