150 LE-s turbómotor a Corsában

Három és öt ajtóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 10.00

Az OPC-nél barátságosabb, praktikusabb, takarékosabb és megfizethetőbb, de mégis sportos alternatívát kínál az Opel Corsa új variánsa.

A spórolós egyliteres és az OPC egyhatosa közé esik az Opel Corsa család harmadik benzines turbómotorja, a 150 lóerős, 1,4 literes négyhengeres erőforrás. 
Folyamatosan változó szelepvezérléssel, a leömlőbe integrált turbófeltöltővel, valamint számos tömegcsökkentő megoldással (pl. üreges vezérműtengelyek, műanyag szívócső) lép színre az 1,4-es erőforrás új verziója. A motor ennek köszönhetően erős és takarékos: legnagyobb teljesítménye 50 LE, maximális nyomatéka 220 Nm 3000-4500/perc között. Álló helyzetből 8,9 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 207 km/óra. 
A takarékos motor (5,9 liter/100 km átlagfogyasztás) három- és ötajtós kivitelben, számos eltérő felszereltségi szinten választható. Ha az OPC vadócsága tetszik, a Turbo Plus csomaggal a közepes motorhoz is hozzárendelhetjük annak megjelenését (szénhatású tükörház, fényezett küszöbtoldat és lökhárítók, tetőszárny a háromajtóson, sportkormány, bőr váltógomb és opciós Recaro ülések), de ha nem tesszük, az alumínium sportpedálok és a sötétített ablak akkor is jár az autóhoz.
Felszereltségi szinttől függően kontrasztos fekete tetőlemez, krómozott kipufogók, sportos fehér sávozás (fehérre fújt felnikkel) teheti még sportosabbá a modell megjelenését.

Kommentek

  • Norbi50

    Nem elfelejtendő, hogy a D szériából még volt GsI verzió, igaz kb. 2 évig gyártották az a1.6 Turbo lebutított változatával, de szerintem értékes darab lesz a gyűjtők számára, hiszen jelenleg úgy tűnik, hogy az az utolsó GSI Opel…
    Kár az elnevezésért, a dicső 80-as és 90-es évekre emlékeztet…

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.