150 LE-s turbómotor a Corsában

Három és öt ajtóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 10.00

Az OPC-nél barátságosabb, praktikusabb, takarékosabb és megfizethetőbb, de mégis sportos alternatívát kínál az Opel Corsa új variánsa.

A spórolós egyliteres és az OPC egyhatosa közé esik az Opel Corsa család harmadik benzines turbómotorja, a 150 lóerős, 1,4 literes négyhengeres erőforrás. 
Folyamatosan változó szelepvezérléssel, a leömlőbe integrált turbófeltöltővel, valamint számos tömegcsökkentő megoldással (pl. üreges vezérműtengelyek, műanyag szívócső) lép színre az 1,4-es erőforrás új verziója. A motor ennek köszönhetően erős és takarékos: legnagyobb teljesítménye 50 LE, maximális nyomatéka 220 Nm 3000-4500/perc között. Álló helyzetből 8,9 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 207 km/óra. 
A takarékos motor (5,9 liter/100 km átlagfogyasztás) három- és ötajtós kivitelben, számos eltérő felszereltségi szinten választható. Ha az OPC vadócsága tetszik, a Turbo Plus csomaggal a közepes motorhoz is hozzárendelhetjük annak megjelenését (szénhatású tükörház, fényezett küszöbtoldat és lökhárítók, tetőszárny a háromajtóson, sportkormány, bőr váltógomb és opciós Recaro ülések), de ha nem tesszük, az alumínium sportpedálok és a sötétített ablak akkor is jár az autóhoz.
Felszereltségi szinttől függően kontrasztos fekete tetőlemez, krómozott kipufogók, sportos fehér sávozás (fehérre fújt felnikkel) teheti még sportosabbá a modell megjelenését.

Kommentek

  • Norbi50

    Nem elfelejtendő, hogy a D szériából még volt GsI verzió, igaz kb. 2 évig gyártották az a1.6 Turbo lebutított változatával, de szerintem értékes darab lesz a gyűjtők számára, hiszen jelenleg úgy tűnik, hogy az az utolsó GSI Opel…
    Kár az elnevezésért, a dicső 80-as és 90-es évekre emlékeztet…

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.