Így néz ki a vadonatúj Jaguar szedán!

Egy hét múlva érkezik az XF

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 08.00

A Jaguar lecseréli korábbi belépőmodelljét, amely előkelőbbnek, ugyanakkor takarékosabbnak ígérkezik. A belsejét már megmutatták.

Amikor a Jaguar bevezette a középkategóriás XE modellt, azzal egyértelműen felfelé tolta el a ranglétrán korábbi legkisebb modelljét, az XF-et. Utóbbi most megérett a típusváltásra, és bár egyelőre csak a belterét mutatták meg, a látottak az elméletet igazolják.
A 2016-os XF “páratlanul kifinomult és komfortos, tele modern technológiákkal” – mondta az újoncról Ian Callum vezető formatervező. Ezt jelenleg sem cáfolni, sem igazolni nem tudjuk, ám ránézésre tetszetős a teljesen átdolgozott kezelőfelület, míg a sebességváltót kezelő forgótárcsa megmaradt (az előd utasterét itt tekintheted meg).
Az autót kategóriája legszebb, legkönnyebb és legtakarékosabb tagjának ígéri a gyár. Konkrétumokat nem közöltek, csupán annyit lehet tudni, hogy a leggazdaságosabb kivitel 4,0 liter alatt fog fogyasztani.
Az új generációs XF ugyanarra a jelentős részben alumínium szerkezetű padlólemezre épül, amely a kisebb XE alapját is adja.
Az XE 4,67 méter hosszú, a leköszönő XF szedán 4,91 méteres. A legújabb trendek, valamint a modern platform arra engednek következtetni, hogy a külméret nem vagy csak alig fog növekedni, jelentősen javul ellenben a belső helykínálat, és érdemi tömegcsökkentésre is számíthatunk (a mostani modell saját tömege motortól függően 1735-1987 kg.)
A pontos részletek március 24-én érkeznek.
XF

Kommentek

  • zoldfulu2000

    ez a cikk a vicc kategóriába tartozik. “Belépőmodellnek” nevezni e felsőközépkategória egyik legnagyobb és legigényesebb darabját több mint vicces. Attól a batártól 1700 kiló igen jó adat, a 5er is könnyen két tonna fölé kerülhet, még négyhengeres motorokkal is.

    Viszont a belső szuerintem nagy visszalépés, rossz irányba mentek el az XEvel, az XF még mindig messze a legjobb belsőt kínálja a felsőközépben (na jó, az Audi mellett).

  • ballac_86

    A kommented is elég nagy poén. Na jó, nem igazából gyenge, de vicc.
    1. Ki mondta hogy rossz az 1700 kilós tömegadat? Senki. Csak megjegyezte hogy most az a trend, hogy csökkentik a tömeget. Ezen minek pampogni…
    2. Igen, belépőmodell. Mert nincs nála kisebb a Jaguarnál. Mit nem értesz?
    3. Láttál egy darab képet a beltérről és kijelented hogy visszalépés. Tudod mi a különbség a visszalépés és a nekem nem tetszik között?!

  • zoldfulu2000

    balalc: 1, igen ezt akarja sugallni az szöveg. Érdekes módon a kéttonnás 5ösnél ez sosem pálya, de ha egy nem német konkurens akkor mindjárt az lesz. 1700 kilóból nem kell csökkenteni, főleg a kategória egyik legnagyobb versneyzőjénél. Nekem nem hiányzik hogy mindenféle katalógushuszárkodással trükközzneek mint a megfelelezett tank…

    2. Az X type volt a belépő, de egyáltalán lebelépőmodellezni egy olyan autót, amely a kategóriaája legnagyobb, alapűáron legjobban felszerelt és egyik legigénysebebb belterű modellje (alapáron is, ellentétben a legtöbb textilüléses német konkurensével), kicsit elkenése a dolognak.

    3. A kifutó XF jópárszor megofrult nálam (pl http://autossagok.blog.hu/2015/03/11/jaguar_xf_emlekezetfirssito_tesztkor), és az XE-t is volt alkalmam megnézni közelről (http://autossagok.blog.hu/2015/03/08/antwerpen_classics, de nem érint most annyira hogy el is vigyem próbára). Nem testzik az XE belső iránya, a képeken se volt jó, és élőben sem volt annyira meggyőző. Az új XF belső megint nem teszik a képeken, és nem látok olyan elemet ami miatt meggondolnám magam élőben.

  • subtotal

    Nekem sem jön be a belseje, ami a Land/Range Rover vonalnak jól állnak azok a belső panelek, amik itt idegennek hatnak, a kormány stílusával nekem nem is passzol össze.
    Valamint ahol a műszerfal és az ajtók összefutnak, egyértelműen az A6 megoldását követi a kialakítás.
    Kicsit több organikusság lehetne benne a középkonzolon és úgy jobban összeállna (szerintem).

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.