Így néz ki a vadonatúj Jaguar szedán!

Egy hét múlva érkezik az XF

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 08.00

A Jaguar lecseréli korábbi belépőmodelljét, amely előkelőbbnek, ugyanakkor takarékosabbnak ígérkezik. A belsejét már megmutatták.

Amikor a Jaguar bevezette a középkategóriás XE modellt, azzal egyértelműen felfelé tolta el a ranglétrán korábbi legkisebb modelljét, az XF-et. Utóbbi most megérett a típusváltásra, és bár egyelőre csak a belterét mutatták meg, a látottak az elméletet igazolják.
A 2016-os XF “páratlanul kifinomult és komfortos, tele modern technológiákkal” – mondta az újoncról Ian Callum vezető formatervező. Ezt jelenleg sem cáfolni, sem igazolni nem tudjuk, ám ránézésre tetszetős a teljesen átdolgozott kezelőfelület, míg a sebességváltót kezelő forgótárcsa megmaradt (az előd utasterét itt tekintheted meg).
Az autót kategóriája legszebb, legkönnyebb és legtakarékosabb tagjának ígéri a gyár. Konkrétumokat nem közöltek, csupán annyit lehet tudni, hogy a leggazdaságosabb kivitel 4,0 liter alatt fog fogyasztani.
Az új generációs XF ugyanarra a jelentős részben alumínium szerkezetű padlólemezre épül, amely a kisebb XE alapját is adja.
Az XE 4,67 méter hosszú, a leköszönő XF szedán 4,91 méteres. A legújabb trendek, valamint a modern platform arra engednek következtetni, hogy a külméret nem vagy csak alig fog növekedni, jelentősen javul ellenben a belső helykínálat, és érdemi tömegcsökkentésre is számíthatunk (a mostani modell saját tömege motortól függően 1735-1987 kg.)
A pontos részletek március 24-én érkeznek.
XF

Kommentek

  • zoldfulu2000

    ez a cikk a vicc kategóriába tartozik. “Belépőmodellnek” nevezni e felsőközépkategória egyik legnagyobb és legigényesebb darabját több mint vicces. Attól a batártól 1700 kiló igen jó adat, a 5er is könnyen két tonna fölé kerülhet, még négyhengeres motorokkal is.

    Viszont a belső szuerintem nagy visszalépés, rossz irányba mentek el az XEvel, az XF még mindig messze a legjobb belsőt kínálja a felsőközépben (na jó, az Audi mellett).

  • ballac_86

    A kommented is elég nagy poén. Na jó, nem igazából gyenge, de vicc.
    1. Ki mondta hogy rossz az 1700 kilós tömegadat? Senki. Csak megjegyezte hogy most az a trend, hogy csökkentik a tömeget. Ezen minek pampogni…
    2. Igen, belépőmodell. Mert nincs nála kisebb a Jaguarnál. Mit nem értesz?
    3. Láttál egy darab képet a beltérről és kijelented hogy visszalépés. Tudod mi a különbség a visszalépés és a nekem nem tetszik között?!

  • zoldfulu2000

    balalc: 1, igen ezt akarja sugallni az szöveg. Érdekes módon a kéttonnás 5ösnél ez sosem pálya, de ha egy nem német konkurens akkor mindjárt az lesz. 1700 kilóból nem kell csökkenteni, főleg a kategória egyik legnagyobb versneyzőjénél. Nekem nem hiányzik hogy mindenféle katalógushuszárkodással trükközzneek mint a megfelelezett tank…

    2. Az X type volt a belépő, de egyáltalán lebelépőmodellezni egy olyan autót, amely a kategóriaája legnagyobb, alapűáron legjobban felszerelt és egyik legigénysebebb belterű modellje (alapáron is, ellentétben a legtöbb textilüléses német konkurensével), kicsit elkenése a dolognak.

    3. A kifutó XF jópárszor megofrult nálam (pl http://autossagok.blog.hu/2015/03/11/jaguar_xf_emlekezetfirssito_tesztkor), és az XE-t is volt alkalmam megnézni közelről (http://autossagok.blog.hu/2015/03/08/antwerpen_classics, de nem érint most annyira hogy el is vigyem próbára). Nem testzik az XE belső iránya, a képeken se volt jó, és élőben sem volt annyira meggyőző. Az új XF belső megint nem teszik a képeken, és nem látok olyan elemet ami miatt meggondolnám magam élőben.

  • subtotal

    Nekem sem jön be a belseje, ami a Land/Range Rover vonalnak jól állnak azok a belső panelek, amik itt idegennek hatnak, a kormány stílusával nekem nem is passzol össze.
    Valamint ahol a műszerfal és az ajtók összefutnak, egyértelműen az A6 megoldását követi a kialakítás.
    Kicsit több organikusság lehetne benne a középkonzolon és úgy jobban összeállna (szerintem).

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.