Így néz ki a vadonatúj Jaguar szedán!

Egy hét múlva érkezik az XF

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 08.00

A Jaguar lecseréli korábbi belépőmodelljét, amely előkelőbbnek, ugyanakkor takarékosabbnak ígérkezik. A belsejét már megmutatták.

Amikor a Jaguar bevezette a középkategóriás XE modellt, azzal egyértelműen felfelé tolta el a ranglétrán korábbi legkisebb modelljét, az XF-et. Utóbbi most megérett a típusváltásra, és bár egyelőre csak a belterét mutatták meg, a látottak az elméletet igazolják.
A 2016-os XF “páratlanul kifinomult és komfortos, tele modern technológiákkal” – mondta az újoncról Ian Callum vezető formatervező. Ezt jelenleg sem cáfolni, sem igazolni nem tudjuk, ám ránézésre tetszetős a teljesen átdolgozott kezelőfelület, míg a sebességváltót kezelő forgótárcsa megmaradt (az előd utasterét itt tekintheted meg).
Az autót kategóriája legszebb, legkönnyebb és legtakarékosabb tagjának ígéri a gyár. Konkrétumokat nem közöltek, csupán annyit lehet tudni, hogy a leggazdaságosabb kivitel 4,0 liter alatt fog fogyasztani.
Az új generációs XF ugyanarra a jelentős részben alumínium szerkezetű padlólemezre épül, amely a kisebb XE alapját is adja.
Az XE 4,67 méter hosszú, a leköszönő XF szedán 4,91 méteres. A legújabb trendek, valamint a modern platform arra engednek következtetni, hogy a külméret nem vagy csak alig fog növekedni, jelentősen javul ellenben a belső helykínálat, és érdemi tömegcsökkentésre is számíthatunk (a mostani modell saját tömege motortól függően 1735-1987 kg.)
A pontos részletek március 24-én érkeznek.
XF

Kommentek

  • zoldfulu2000

    ez a cikk a vicc kategóriába tartozik. “Belépőmodellnek” nevezni e felsőközépkategória egyik legnagyobb és legigényesebb darabját több mint vicces. Attól a batártól 1700 kiló igen jó adat, a 5er is könnyen két tonna fölé kerülhet, még négyhengeres motorokkal is.

    Viszont a belső szuerintem nagy visszalépés, rossz irányba mentek el az XEvel, az XF még mindig messze a legjobb belsőt kínálja a felsőközépben (na jó, az Audi mellett).

  • ballac_86

    A kommented is elég nagy poén. Na jó, nem igazából gyenge, de vicc.
    1. Ki mondta hogy rossz az 1700 kilós tömegadat? Senki. Csak megjegyezte hogy most az a trend, hogy csökkentik a tömeget. Ezen minek pampogni…
    2. Igen, belépőmodell. Mert nincs nála kisebb a Jaguarnál. Mit nem értesz?
    3. Láttál egy darab képet a beltérről és kijelented hogy visszalépés. Tudod mi a különbség a visszalépés és a nekem nem tetszik között?!

  • zoldfulu2000

    balalc: 1, igen ezt akarja sugallni az szöveg. Érdekes módon a kéttonnás 5ösnél ez sosem pálya, de ha egy nem német konkurens akkor mindjárt az lesz. 1700 kilóból nem kell csökkenteni, főleg a kategória egyik legnagyobb versneyzőjénél. Nekem nem hiányzik hogy mindenféle katalógushuszárkodással trükközzneek mint a megfelelezett tank…

    2. Az X type volt a belépő, de egyáltalán lebelépőmodellezni egy olyan autót, amely a kategóriaája legnagyobb, alapűáron legjobban felszerelt és egyik legigénysebebb belterű modellje (alapáron is, ellentétben a legtöbb textilüléses német konkurensével), kicsit elkenése a dolognak.

    3. A kifutó XF jópárszor megofrult nálam (pl http://autossagok.blog.hu/2015/03/11/jaguar_xf_emlekezetfirssito_tesztkor), és az XE-t is volt alkalmam megnézni közelről (http://autossagok.blog.hu/2015/03/08/antwerpen_classics, de nem érint most annyira hogy el is vigyem próbára). Nem testzik az XE belső iránya, a képeken se volt jó, és élőben sem volt annyira meggyőző. Az új XF belső megint nem teszik a képeken, és nem látok olyan elemet ami miatt meggondolnám magam élőben.

  • subtotal

    Nekem sem jön be a belseje, ami a Land/Range Rover vonalnak jól állnak azok a belső panelek, amik itt idegennek hatnak, a kormány stílusával nekem nem is passzol össze.
    Valamint ahol a műszerfal és az ajtók összefutnak, egyértelműen az A6 megoldását követi a kialakítás.
    Kicsit több organikusság lehetne benne a középkonzolon és úgy jobban összeállna (szerintem).

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.