430 lóerős dízel fenevad

AC Schnitzer ACZ4 5.0d

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 11.10

Megkapta az X6 csúcs-dízelmotorját, miközben több mint 130 kilót fogyott: az egyetlen példányban készült sportkocsi a legvadabb utcai Z4-es.

A dízeleknek megvan a maga helye az autótuning világában, de speciel ha a kecses, bár kissé nehézkes BMW Z4-ből képzelünk el egy épített sportautót, abba aligha gázolajat tankolnánk.
Márpedig az AC Schnitzer legújabb alkotása dízelmotort kapott, nem is akármilyent: az X5 és X6 modellek legnagyobb hathengeresét, a háromliteres M50d blokkot. Ez eredeti állapotában 381 lóerőre és iszonyú 740 Nm nyomatékra képes. A beépítés előtt azért becsületből még belenyúltak a vezérlésbe, valamint lecserélték a kipufogót, így a csúcsdízel Z4 430 lóerőt és 840 Nm-t tud. 
Ez önmagában is szép, de különösen az, ha hozzávesszük, hogy különböző módosításokkal 131 kilogrammot faragtak le az autó tömegéből: szénszálas panelre cserélték az első kerékdobokat, az első légterelőt, a szellőzőnyílással ellátott motorházfedelet. Karbonlemez a tető, a hátsó kötény és a csomagtér fedele is; a keréktárcsák kovácsolt alumínium darabok. Az ülések váza is szénszálas kompozit anyagból készült.
Az így elért 1469 kilós menetkész tömeggel csodát tesz a nyolcfokozatú automata váltó elé fogott hathengeres: az előző generációs (E92) M3-ból átemelt, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül a hátsó kerekekre ömlő nyomaték 4,5 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség meghaladja a 300 km/órát. Ekkora tempónál elkél a 30 mm-rel ültetett, versenyhangolású, állítható felfüggesztés és a nagyteljesítményű fékrendszer.
Jelen formájában az ACZ4 5.0d sajnos nem eladó, alkotórészei azonban külön-külön megvásárolhatóak. Elméleti árat azért a rend kedvéért kalkuláltak az autóra: kis híján 114 ezer euró, azaz 34,6 millió forintba fájna – azaz dehogy fájna!

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.