430 lóerős dízel fenevad

AC Schnitzer ACZ4 5.0d

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 11.10

Megkapta az X6 csúcs-dízelmotorját, miközben több mint 130 kilót fogyott: az egyetlen példányban készült sportkocsi a legvadabb utcai Z4-es.

A dízeleknek megvan a maga helye az autótuning világában, de speciel ha a kecses, bár kissé nehézkes BMW Z4-ből képzelünk el egy épített sportautót, abba aligha gázolajat tankolnánk.
Márpedig az AC Schnitzer legújabb alkotása dízelmotort kapott, nem is akármilyent: az X5 és X6 modellek legnagyobb hathengeresét, a háromliteres M50d blokkot. Ez eredeti állapotában 381 lóerőre és iszonyú 740 Nm nyomatékra képes. A beépítés előtt azért becsületből még belenyúltak a vezérlésbe, valamint lecserélték a kipufogót, így a csúcsdízel Z4 430 lóerőt és 840 Nm-t tud. 
Ez önmagában is szép, de különösen az, ha hozzávesszük, hogy különböző módosításokkal 131 kilogrammot faragtak le az autó tömegéből: szénszálas panelre cserélték az első kerékdobokat, az első légterelőt, a szellőzőnyílással ellátott motorházfedelet. Karbonlemez a tető, a hátsó kötény és a csomagtér fedele is; a keréktárcsák kovácsolt alumínium darabok. Az ülések váza is szénszálas kompozit anyagból készült.
Az így elért 1469 kilós menetkész tömeggel csodát tesz a nyolcfokozatú automata váltó elé fogott hathengeres: az előző generációs (E92) M3-ból átemelt, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül a hátsó kerekekre ömlő nyomaték 4,5 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség meghaladja a 300 km/órát. Ekkora tempónál elkél a 30 mm-rel ültetett, versenyhangolású, állítható felfüggesztés és a nagyteljesítményű fékrendszer.
Jelen formájában az ACZ4 5.0d sajnos nem eladó, alkotórészei azonban külön-külön megvásárolhatóak. Elméleti árat azért a rend kedvéért kalkuláltak az autóra: kis híján 114 ezer euró, azaz 34,6 millió forintba fájna – azaz dehogy fájna!

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.