A Toyota támogatja az olimpiai játékokat

Főszponzor 2024-ig

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.17. 16.00

A Toyota hosszú távú együttműködésre lépett a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal. Rióban még nem lesznek jelen.

Két év múlva, januárban veszi kezdetét az a globális együttműködés, amelynek keretében a Toyota biztosítja a nemzetközi és nemzeti olimpiai bizottságok gépjárműveit. A megállapodás az első évben csak Japánra érvényes, 2017 januárjától válik nemzetközi hatályúvá, így a 2016-os brazíliai játékokon még nem találkozhatunk a japán gyártó autóival.
Azt követően viszont egészen 2024-ig kizárólag a világ jelenlegi legnagyobb autógyártója biztosíthatja a játékok szervezőinek járműveit – a híradás nem tér ki erre, de vélhetően a Toyota-csoport minden márkája, így a Lexus és az észak-amerikai Scion is szóba jöhet a partnerség kapcsán. A Toyota-csoport érdekeltségi körébe tartozik még a Daihatsu, a Subaru (a tulajdonos Fuji Heavy Industries 16,5 százalékban a Toyotáé), az Isuzu (5,9%), sőt, a világ legértékesebb márkái között számon tartott, amerikai Tesla Motors (10%) is.


A Toyota egyébként nem csak gépjárműveket hanem mobilitási szolgáltatásokat, tömegközlekedési szolgáltatásokat és közlekedésbiztonsági megoldásokat is szállít az olimpiák szervezőinek.
Sem a Toyota, sem a Nemzetközi Olimpiai Bizottság nem számszerűsítette a nyolc éves partneri szerződés konkrét értékét. Japán lapok azonban tudni vélik, hogy mintegy 239 milliárd forintnak megfelelő összegről van szó. Ez nagyjából négyszerese a hasonló támogatói szerződésekért eddig kifizetett pénzeknek.
Azt már korábban bejelentették, hogy a Toyota hidrogén üzemanyag-cellás technológiája kulcsszerephez jut majd a 2020-as tokiói nyári olimpián. A japán kormány kötelezettséget vállalt, hogy a 2020-as olimpia idejére mintegy 110 milliárd forint értékben fejleszti az ország hidrogéninfrastruktúráját.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.