Terepképes vagány városi kisautóból

Emelt hasú Hyundai

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 09.00

A Hyundai i20 Active az új generációs kisautó eredendő előnyeit megnövelt hasmagassággal és robusztus megjelenéssel tetézi. Kár, hogy nem nekünk készült.

Nem a Hyundai találmánya a robusztusított személyautó: a Daciától a Volvóig, az Auditól a Škodáig rengetegen alkalmazták már a lájtos offroad-kezelést, kivétel nélkül sikerrel. Amellett, hogy a megnövelt hasmagasság és a körben elhelyezett koptatóbetétek egy sor praktikus előnnyel (és némi hátránnyal) járnak, az autó megjelenését is komolyabbá teszik, mérettől és kiinduló presztízstől függetlenül.
A Hyundai városi kisautóját, az i20-at vette kezelésbe: a 20 mm-rel megnövelt, 19 centis szabad hasmagasság mellett hosszabb (+10 mm), szélesebb (+26 mm) és magasabb (+50 mm) is az i20 Active, ami természetesen a legkevésbé sem befolyásolja a belső méreteket: a növekmény a műanyag panelekből, a kerékív-toldatokból, a tetősínből adódik össze.
Összkerékhajtásról szó sincs, a hajtáslánc teljes egészében megegyezik a hétköznapi i20-éval. A már említett tetősín mellett LED-es nappali fény, kanyarfényszóró és 16 colos könnyűfém keréktárcsák gazdagítják a felszerelést.
Az utastérben narancs vagy kék színvilág, digitális klíma, alumínium pedálsor, hátsó szellőzés, kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint fejlett multimédiás rendszer (USB és AUX csatlakozóval, Bluetooth kapcsolattal, 1 GB háttértárral, 8 hangszóróval) található.
Bármilyen vonzó is az i20 Active, egyelőre nincs szó arról, hogy eljutna Európába: az itt látható autót az indiai piacra specifikálták, nem véletlen például, hogy a kesztyűtartó hűtött, viszont csupán két légzsák van a kocsiban. 

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.