Stílus kiránduláshoz

FIAT 500X

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 06.01

Az őszi Párizsi Autószalonon megtartott világpremierjét követően, 2015 elejétől már a hazai márkakereskedésekben is rendelhető az új Fiat 500X.

Lassan nagyítóval kell keresni a szögletes, agresszívra szabott szabadidő-autók között a különbséget, hideg, minimalista megközelítéssel épített típusok uralják a piacot. Ezért hatott üdítően a Fiat 500X, amikor a Párizsi Autószalonon először láthatta a nagyközönség.

Az új FIAT 500X bevezető áron már 4 390 000 forinttól (POP felszereltségű 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral) elérhető a hazai márkakereskedésekben, ahol március 20. és 23. között az első tesztvezetések alkalmával személyesen is átélhető, felfedezhető az olaszok nagy dobása.

Barátságos külső

Vonalainak nincs köze a szögmérőhöz és a vonalzóhoz, sokkal inkább a szenvedély és stílus süt le róla. Mesterien sikerült örökíteni a gyártó legsikeresebb típusának ismertetőjegyeit. 

Képalá

Mindezt egy felnőtt, elegáns, hamisítatlanul olasz köntösbe öltöztetve. Nem nehéz rálelni az azonos vonásokra, az 1957-es, első előd orráról származó, “krómozott bajusz” egyértelműen mutatja, hogy a FIAT legújabb szabadidő-autója az 500-as család legifjabb leszármazottja. 
Életöröm sugárzik minden porcikájából, mégis harmonikus, sőt robusztus benyomást kelt 4,25 méteres hosszával és 1,6 méteres magasságával.  A biztonságot sugárzó arányokba az 500X nagyobb hasmagassága is belejátszhat, ez az elsőkerék-hajtású változatoknál 16,2 centi, az összkerékhajtásúaknál 17,9 centi. 

Képalá

Krómból nem csak a két kerek első fényszóró közötti dekorációra jutott, a kilincsek, valamint a csomagtérajtó is tükröző felülettel erősít rá az egyedi megjelenésre. Az  olaszországi Melfiben épülő  újdonságot a világ több mint száz országában, így az USA-ban is árulni fogják. 

A különféle vásárlói elvárásokat két eltérő stílusú kivitel szolgálja, az 500X elegánsabb városi, és macsóbb off road (Cross és Cross Plus) változatban is rendelhető.

Képalá

Utóbbiak eltérő formájú, kartervédő lemezt imitáló lökhárítót kapnak, amelyek alsó lekerekítettsége miatt nagyobb terepszögeket tesznek lehetővé: elöl 21,3, hátul 30,1 fokosat. Beülve a FIAT 500x  szintén egyedi hangulattal támadja az érzékszerveinket. Tetten érhető a nosztalgia, apróságokban felfedezhető az ötvenes évek öröksége, de a tálalás természetesen már a XXI. század digitális korához méltó. 
Mintha egy családi kávézóba ülve fogyasztanánk el a tradicionális olasz eszpresszót, miközben tökéletesen működik a wifi, és fél falat betöltő LCD tévén megy a Roma-Lazio rangadó. 

Képalá

A műszeregység három kör alakú kijelzőből áll össze, középen a színes, 3,5 colos folyadékkristályos kijelző trónol, amin mindig a számunkra legfontosabb információt jeleníthetjük meg.  Kormánya vaskos, jó fogást biztosít, olyan finom bőrbe varrva, ami a legjobb olasz mesteremberek munkáját idézi. 

Olasz kávézókat idéző belső

Éles, szigorú vonások helyett minden kerekded és játékos, még a központi 5 colos kijelző is lekerekített keretet kapott. A színes érintőképernyőn keresztül minden fő funkció elérhető, az analóg és digitális (DAB) rádiótól az USB és AUX bemeneteken, illetve Bluetooth-streamingen keresztül csatlakoztatható zenei forrásokig. Az ajtóknál a könyöklők puhák, ahogy a műszerfal teteje is, és ha mindez még a krémszínű, lakkozott műanyagbetétekkel párosul, akkor tökéletes az 500-as lényegét idéző hangulat. 

Képalá

Elöl bőséges, hátul körülbelül 180 centis magasságig elegendő a térkínálat, az alaphelyzetben 350 literes, a kategóriátlagnak megfelelő méretű és sokféleképpen átalakítható. 

Takarékos benzines, erős dízel

Benzinmotorból az alap egy 1,6 literes 110 lóerős szívó négyhengeres, amelyet 1,4 literes,turbófeltöltős, 140 lóerős motor követ a sorban. Utóbbi legnagyobb nyomatéka 230 Nm 1750/percnél, és a német autópályán akár a 190 km/órás végsebesség is elérhető. A gyorsulási idő 0-100 km/óra között 9,8 másodperc, átlagfogyasztása pedig teljesítményéhez mérten egész alacsony 6 l/100 km. Egyelőre dízelmotorból is kétdarabos a kínálat. Az egyik az 1,6 literes, 120 lóerős motor, a másik a 140 lóerős kétliteres.

Képalá

A vezetés kényelméről a kilencfokozatú automata váltó gondoskodik, amit a ZF-től vásárolnak az olaszok. Így egy precíz, pontos váltást biztosító egység került a FIAT 500X hajtásláncába. 

Olvasói vélemények

Tamás (Mobilmédia portfólió-igazgató) - A nőket rabul ejtő stílusban az olaszok verhetetlenek, koherens dizájnnyelv fut végig az autón. Mintha egy milánói kávézóban ülnénk, ezt a hangulatot nem kapod meg máshol.

Az új Fiat 500X 4×4-es rendszere sem átlagos. A hátsó tengely leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben épp nem terepen járunk, így szükségtelen az összkerékhajtás, ez az apró trükk hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. 

Alexandra (Kereskedelmi marketing koordinátor) -

De nem csak az automatika joga beleszólni az autó viselkedésébe. A váltó mellett található forgókapcsolóval a vezető választhatja ki a körülményeknek, vagy épp a kedvnek legmegfelelőbb üzemmódot. 
Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik. 

Judit (újságíró) -

Az off-road változatoknál  a négyévszakos üzemmódot “Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. 

Gabriella (értékesítési menedzser)

Számos, a vezetőt segítő rendszert kínál újdonságához a Fiat a holttérfigyelő, a koccanásgátló, a sávelhagyásra vagy tolatáskor a mögöttes keresztező forgalomra figyelmeztető rendszerig. 
Természetesen navigációs rendszer is kapható, Tom-Tom rendszerű, amihez tolatókamera is tartozik, mégpedig olyan segédvonalakkal, amelyek a kormány elfordításától függő görbülésükkel mutatják, milyen irányba tart az autó.

Katalin (portfólió-igazgató)

Minden modellváltozatnál alapfelszerelés a hat darab légzsák, opció a sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a holttérfigyelő rendszer, a tolatókamera, vagy az ütközés-elkerülést segítő autonóm fékrendszer. 


Az új FIAT 500X bevezető áron már 4 390 000 forinttól (POP felszereltségű 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral) elérhető a hazai márkakereskedésekben, ahol március 20. és 23. között az első tesztvezetések alkalmával személyesen is átélhető, felfedezhető az olaszok nagy dobása. 

Kommentek

  • szaboata

    Remélem a konszern kezd mgejelenni néhány tipussal, mert alig van miből válogatni.Az 500-as,a Panda,és a Punto,aztán kész.Nagyjából egy kategória.Az Alfanál is hiányzik egy igazi ütős modell,egy szép kombiról nem is beszélve.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.