Konnektoros hibriddel erősít a BMW X5

BMW X5 xDrive40e

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.15. 08.00

Benzin-elektromos hibrid hajtásláncot szerelt nagy szabadidőjárművébe a BMW. Az X5 xDrive40e tíz liter benzinnel akár 300 kilométert is elmegy – papíron, persze.

Nagy autó, nagy fogyasztás, nagy költségek – nem véletlenül indult el az elmúlt egy évben a konnektoros hibridek forradalma a teljes méretű szabadidőjárművek kategóriájában. Egy drága típus fajlagosan jobban elbírja a technológia ma még jelentős plusz költségét, a magas fogyasztásból pedig látványosabban lehet lefaragni százalékokat. 
Persze nem a BMW találta fel a spanyolviaszt. Porsche, Volvo, Bentley, Land Rover, Audi, Mitsubishi – sorolhatnánk azokat, akik már deklaráltan ebbe az irányba indultak el. Egyelőre még várnak jelentkezőket a klubba, senki nincs jelentősen elkésve, így a BMW is megnyugodhat: az X5 xDrive40e (amelynek prototípusát a Vezess.hu már egy évvel ezelőtt vezette) a lehető legjobbkor futott be.
A modell egy soros négyhengeres, kétliteres turbómotort (245 LE, 350 Nm) kombinált a 8-fokozatú automata váltóba integrált 113 LE csúcsteljesítményű, 250 Nm nyomatékú villanymotorral. Mindkét erőforrás képes egymagában hajtani az autót, de össze is tudnak dolgozni, ilyenkor 313 LE rendszerteljesítmény áll rendelkezésre.
Az autó 6,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra. Tisztán elektromos üzemben legfeljebb 31 kilométert képes megtenni, de 120 km/óra felett mindenképp bekapcsol a benzinmotor. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás a konnektoros hibridekre kidolgozott szabvány szerint 3,3-3,4 liter/100km, a CO2-kibocsátás 77-78 g/km, abroncsmérettől függően.
A csomagtér padlója alatt található, 9,0 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomag teljes feltöltése nem egészen 2,8 órát (168 perc) vesz igénybe, legalábbis az optimalizált fali gyorstöltőkből; mezei háztartási hálózatról jó eséllyel tovább tart a töltés. Az akkuk miatt 150 literrel csökkent a szállítókapacitás, de még így is rendelkezésünkre áll 500 liter; az üléseket lehajtva 1720 literes az üreg (1870 helyett).
A hajtáslánc pillanatnyi üzemét a padlókonzoli eDrive kapcsoló határozza meg. Automatikus állásban a szokásos séma szerint elinduláskor, illetve nagy sebességnél segít be a villanymotor, de létezik tisztán elektromos (Max) és töltésre kihegyezett (Save Battery) üzemmód is. A szokásos menetdinamikai üzemmódok (Comfort, Sport, Eco Pro) megmaradtak. 
Konnektoros hibriddel erősít a BMW X5 1
A BMW ConnectedDrive rendszer új menüpontja az energiagazdálkodásban segít, mégpedig a navigációs rendszer adatait figyelembe véve: a rendszer automatikusan úgy időzíti a hajtáslánc igénybevételét, hogy az útba ejtett lakott településeken a lehető legnagyobb mértékben elektromos hajtással tudjon közlekedni a jármű – ez azt is jelenti, hogy a hibrid modell alapáron kínálja a műholdas navit, ahogy a hátsó légrugózást (vélhetően a súlyos akkuk miatt), és a dinamikus lengéscsillapítás-szabályozást. Az akku töltöttsége mobiltelefonos alkalmazással ellenőrizhető; ugyanez az app nyilvános töltőállomások keresésére is alkalmas, valamint vezérelhető róla az állóhelyzeti fűtés és szellőzés.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.