Életveszélyes a Chevy hibridje

Automatikus CO-mérgezés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.13. 11.15

Több mint 60 ezer Volt hibridet hívott vissza a Chevrolet, mert a hajtáslánc vezérlése potenciális tragédiákat okozhat.

A külpiacokra, így Európába is exportált példányokkal együtt 64 186 darab, 2011-2013. modellévi Volt hibridet kénytelen visszahívni a Chevrolet, és újraírni azok hajtáslánc-vezérlő szoftverjét.


A Volt, amelyben a négyhengeres benzinmotor elméletileg csupán az akkumulátor töltésére szolgál, egy adott töltöttségi szint elérésekor automatikusan bekapcsolja az erőforrást. Ezt azonban sajnos akkor is megteszi, ha a tulajdonos véletlenül aktív, menetkész üzemben felejti a járművet: erre ugyan fény- és hangjelzés figyelmeztet, mégis előfordulhat, és a folyamatos készenléti állapot lassan meríteni kezdi az akkucsomagot. Egy idő után aztán beindul a belső égésű motor, és ha ez egy zárt garázsban történik, a felgyülemlő szén-monoxid életveszélyes fenyegetést jelent a család számára.
A Chevrolet ezért most módosítja a hajtáslánc vezérlését: az autó egy adott idő után automatikusan kilép a készenléti (“alapjárati”) állapotból, ezzel elejét véve az álló helyzeti merülésnek.
A General Motors összesen két incidensről tud, amelyben ez a jelenség problémát okozott; egyik sem végződött emberhalállal.
Nem tudni, hogy a Volt európai ikertestvérét, az Opel Amperát érinti-e ez a probléma; mivel az autót a 2012. modellévben vezették be, minden bizonnyal igen. A tulajdonosoknak feltétlenül azt javasoljuk, hogy vegyék fel a kapcsolatot az importőrrel.

Kommentek

  • Iceman.

    Kb 5 éve olvastam ugyanezt a Toyota hibridjeiről. Ha akkor felmerült a probléma, akkor mi az isten tartott eddig a Chevynek?

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.