A külpiacokra, így Európába is exportált példányokkal együtt 64 186 darab, 2011-2013. modellévi Volt hibridet kénytelen visszahívni a Chevrolet, és újraírni azok hajtáslánc-vezérlő szoftverjét.


A Volt, amelyben a négyhengeres benzinmotor elméletileg csupán az akkumulátor töltésére szolgál, egy adott töltöttségi szint elérésekor automatikusan bekapcsolja az erőforrást. Ezt azonban sajnos akkor is megteszi, ha a tulajdonos véletlenül aktív, menetkész üzemben felejti a járművet: erre ugyan fény- és hangjelzés figyelmeztet, mégis előfordulhat, és a folyamatos készenléti állapot lassan meríteni kezdi az akkucsomagot. Egy idő után aztán beindul a belső égésű motor, és ha ez egy zárt garázsban történik, a felgyülemlő szén-monoxid életveszélyes fenyegetést jelent a család számára.
A Chevrolet ezért most módosítja a hajtáslánc vezérlését: az autó egy adott idő után automatikusan kilép a készenléti (“alapjárati”) állapotból, ezzel elejét véve az álló helyzeti merülésnek.
A General Motors összesen két incidensről tud, amelyben ez a jelenség problémát okozott; egyik sem végződött emberhalállal.
Nem tudni, hogy a Volt európai ikertestvérét, az Opel Amperát érinti-e ez a probléma; mivel az autót a 2012. modellévben vezették be, minden bizonnyal igen. A tulajdonosoknak feltétlenül azt javasoljuk, hogy vegyék fel a kapcsolatot az importőrrel.