Egy nagy autókonszern akar gyárat építeni Szombathelyen Nyugat.hu szerint. A lap úgy tudja az indiai Tata jöhet a városba, amely a világ egyik legnagyobb iparvállalata, de az autógyártásban is érdekelt. Magyarországon Tata terepjáróival ért el visszafogott eladási számokat, de 2008 óta az indiai konszern birtokolja a Jaguar, a Land Rover, a Range Rover márkákat is.


A lap beszámolója szerint az új autógyár az egyik legnagyobb ilyen üzem lenne Magyarországon, és mintegy 8-10 ezer főt foglalkoztatna. Állítólag a Tata egy nemzetközi céget bízott meg azzal, hogy találjanak számára megfelelő, autóépítésre alkalmas területet. A külügyminisztérium közvetítésével felvették a kapcsolatot több várossal, Szombathely bent maradt az utolsó körben, a fő vetélytárs Debrecen.

A megjelent hírre Puskás Tivadar Szombathely polgármestere és Illés Károly alpolgármester az alábbi közleménnyel reagált:

“A Külgazdasági és Külügyminisztérium háttérintézményeként működő Nemzeti Befektetési Ügynökség több nagyberuházás Magyarországra hozataláról tárgyal. Ezek a nagyberuházások munkahelyek tízezreit teremthetik magyar emberek számára. Minden a nyilvánosság előtt és a háttérben zajló spekuláció nagymértékben rontja a tárgyalások sikeres kimenetelének esélyét. A városvezetés eltökélt szándéka Szombathely gazdaságának fejlesztése.

Tavaly ősszel dr. Puskás Tivadar polgármester egyeztetést folytatott a Nemzeti Befektetési Ügynökség vezetőjével, hogy a város északi ipar parkjában 600 hektár egybefüggő, önkormányzati tulajdonban lévő, fejlesztésre alkalmas terület található.

A Nemzeti Befektetési Ügynökséggel az utóbbi időben intenzív tárgyalások zajlanak a terület hasznosításáról. A tárgyalások jelen fázisában a szombathelyi baloldalhoz köthető elektronikus médiában napvilágot látott találgatások, dezinformációk veszélyeztetik a nemzetgazdasági szempontból is kiemelt befektetés sikerét.”

A fenti kijelentést azért is érdemes komolyan venni, mert úgy tudni anno amikor a Mercedes keresett helyet új gyárának, többek között azért vált befutóvá a magyar helyszín, mert a korábban Romániában kiszivárogtak a hírek a tervezett gyárról.

Ha a Tata valóban Magyarországot választja, akkor ez már az ötödik közvetlen autómárkához köthető üzem lenne, a Suzuki, az Audi, az Opel és a Mercedes-Benz után. Mellettük persze más autógyárak is óriási beszállítói hálózatot tartanak fenn hazánkban.

Nemrég hasonló hír jelent meg egy tervezett BMW gyárral kapcsolatban, de azt cáfolta azóta a német márka!