Radikális lesz az új generációs Suzuki Swift!

Turbómotor, hibrid hajtás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 15.00

A jelenleginél megosztóbb formatervre számíthatunk bennfentes információk szerint. A hajtásláncok terén is komoly forradalom várható.

Hivatalos információk még egyáltalán nem állnak rendelkezésre, jól tájékozott források szerint azonban a Suzuki szakítana a második generáció óta alkalmazott, harmonikus formával, és valami radikálisabbat alkotna.
Ha a Genfi Autószalonon bemutatott újdonságokból kell kiindulnunk, olyan nagyon formabontó mégsem lehet a 2017-re várt Swift: az iK-2, amely egy fél számmal nagyobb ferdehátúként lép majd piacra, inkább igazodik az aktuális divathoz, mint diktálja azt.
Másfelől viszont a lemezek alatt komoly változásokra számítunk. Biztosra vehető az imént említett iK-2-ben (nyitóképünkön) debütált egyliteres ‘Boosterjet’ turbómotor bevezetése, és az iM-4 fedélzetén alkalmazott fékenergia-visszatápláló mikrohibrid-technológia is megjelenhet.


Ugyanakkor ne feledjük, hogy a Suzuki valódi hibrid hajtással is rendelkezik: idén télen már második verziójában mutatkozott be a Swift R.E. (jobbra). A range extenderrel, azaz hatótávolság-növelő generátorral felszerelt elektromos verzióban egy egyszerűsített konnektoros hibrid hajtáslánc dolgozik. A 660 köbcentis, háromhengeres benzinmotor elsődleges feladata az akkuk töltése. Még mielőtt beindulna, akár 25,5 kilométert tud megtenni az autó, az átlagos üzemanyag-fogyasztás alig több mint 2 liter/100 km.

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.