Radikális lesz az új generációs Suzuki Swift!

Turbómotor, hibrid hajtás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 15.00

A jelenleginél megosztóbb formatervre számíthatunk bennfentes információk szerint. A hajtásláncok terén is komoly forradalom várható.

Hivatalos információk még egyáltalán nem állnak rendelkezésre, jól tájékozott források szerint azonban a Suzuki szakítana a második generáció óta alkalmazott, harmonikus formával, és valami radikálisabbat alkotna.
Ha a Genfi Autószalonon bemutatott újdonságokból kell kiindulnunk, olyan nagyon formabontó mégsem lehet a 2017-re várt Swift: az iK-2, amely egy fél számmal nagyobb ferdehátúként lép majd piacra, inkább igazodik az aktuális divathoz, mint diktálja azt.
Másfelől viszont a lemezek alatt komoly változásokra számítunk. Biztosra vehető az imént említett iK-2-ben (nyitóképünkön) debütált egyliteres ‘Boosterjet’ turbómotor bevezetése, és az iM-4 fedélzetén alkalmazott fékenergia-visszatápláló mikrohibrid-technológia is megjelenhet.


Ugyanakkor ne feledjük, hogy a Suzuki valódi hibrid hajtással is rendelkezik: idén télen már második verziójában mutatkozott be a Swift R.E. (jobbra). A range extenderrel, azaz hatótávolság-növelő generátorral felszerelt elektromos verzióban egy egyszerűsített konnektoros hibrid hajtáslánc dolgozik. A 660 köbcentis, háromhengeres benzinmotor elsődleges feladata az akkuk töltése. Még mielőtt beindulna, akár 25,5 kilométert tud megtenni az autó, az átlagos üzemanyag-fogyasztás alig több mint 2 liter/100 km.

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.