Jövőre jön a hétüléses Škoda SUV!

Valódi 4x4 lesz

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 11.15

A kémfotókon még a Yeti nyújtott karosszériájával látható, de másfél éven belül megérkezik a Škoda végleges nagy szabadidőjárműve.

Bármilyen jól hangzik is, a weben elterjedt híresztelésekkel szemben nem hóembernek (Škoda Snowman) fogják hívni a csehek újdonságát – de hogy minek, arról még nem beszél a gyár vezetősége. A belső terminológiában csak ‘A+ SUV’-ként emlegetett autó minden bizonnyal a Superb által is használt MQB padlólemezre épül majd, és akár hétüléses kivitelben is megvásárolható lesz.
Formatervével kapcsolatosan még csak találgathatunk, ám valószínű, hogy elegánsabb lesz, mint a Yeti – a kémfotókon még annak nyújtott karosszériájában tesztelik a komponenseket.
A Kia Sorento és a Hyundai Santa Fe alternatívájaként (nem hivatalos becslések szerint 10-11 millió Ft körül indulhatna a modell ára) piacra lépő nagy Škoda számos komponensét a cégcsoport nagyobb offroadereiből veszi majd kölcsön. Egyéb rokonság azonban nem várható, hiszen azok (új Audi Q7, következő generációs Touareg és Cayenne) egy nagyobb padlólemezen nyugszanak, ráadásul a Škoda a hathengeres motoroktól is elbúcsúzott. Az új modellben a Superb hajtáslánc-kínálatára számítunk, a legkisebb motorok nélkül, (opciós) összkerékhajtással kiegészítve.
A nagy SUV 2016 végén léphet piacra világszerte. A Škoda közben a városi szabadidőjármű gondolatát sem vetette el, ám ennek Európában kívül nem igazán van piaca, nem úgy, mint a full-size modellnek, amitől azt várják a csehek, hogy hozzásegíti őket a másfél millió darabos éves értékesítési cél eléréséhez.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.