Az amerikai autópiac még alázza Kínát

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 12.00

A kínai autópiac csak az eladott új autók darabszámában világelső, forgalmi értékben és a használt autókat is beleszámítva messze elmarad Amerikától.

A kínai autópiac csak az eladott új autók darabszámában világelső, forgalmi értékben és a használt autókat is beleszámítva már messze elmarad az Egyesült Államok mögött – áll a TrueCar Inc. piackutató vállalat kimutatásában.

Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett


Kínában tavaly 19,7 millió, az Egyesült Államokban pedig 16,5 millió új személygépkocsit és haszongépjárművet értékesítettek, az eladások összértéke azonban 161 milliárd dollárral az Egyesült Államok javára billent. Kínában, ahol a lakosság az amerikainál lényegesen kisebb vásárlóerővel rendelkezik, az új gépkocsik átlagos eladási ára 20,8 ezer dollár (hatmillió forint) volt tavaly, az Egyesült Államokban pedig 34,5 ezer dollár (tízmillió forint).

A belföldi márkák átlagos eladási ára 15,7 ezer dollár (4,5 millió forint) volt tavaly Kínában a TrueCar adatai szerint, a külföldi márkáké pedig 32,2 ezer dollár. A járműeladások teljes forgalmi értéke 2014-ben Kínában 409,9 milliárd dollár, az Egyesült Államokban pedig 570,9 milliárd dollár volt.

A kínai autóeladások valóban meggyőző ütemű növekedést mutattak az elmúlt egy évtizedben, összértékben azonban messze elmaradnak az amerikaitól, és ez még egy jó darabig így lesz – mutatott rá a TrueCar.

A használt autók forgalmát is beszámítva az Egyesült Államok változatlanul a világ legnagyobb autópiaca mind darabszám, mind forgalmi érték alapján. Tavaly a TrueCar adatai szerint 53,5 millió új és használt autót adtak el az Egyesült Államokban, több mint a dupláját a 25,7 milliós kínai eladásoknak. Kínában az új- és használtautó-eladások együttesen 468,5 milliárd dollár forgalmat generáltak, az Egyesült Államokban pedig 1,18 ezer milliárd dollárt.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem lepne meg ha ugyanerre a konklúzióra jutnánk az EU28+EFTA piac esetében is.

    Ettől függetlenül szerintem előbb utóbb értékben is beéri őket Kína, ami viszont a legszebb, hogy nagyon jól lehet rajta szerepelni külföldiként.

  • Matyi2010

    Kínában nem nagyon van használt autó, hiszen 6-8 évvel ezelőtt még csak évi 5-6 millió autót adtak el, 10-12 éve meg 2-3 milliót, az autóállomány akkor 10 millió körül volt.
    Az “alázza” cím az új autó piacra kicsit túlzás, hiszen a 570 vs 410 milliárd nem igazán alázás, ráadásul a különbség is inkább a jüan alulértékeltségéből adódik. A kérdés az, 3 vagy 4 év kell ahhoz, hogy értékben is beérje az USA-t.

  • hova

    Az “alázza” minősítést már túlzottnak tartom én is, bikát lovagolni még lehet, de pár év múlva kíváncsi leszek, hogyan alakulnak a számok.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.