Minden rekordját megdöntötte a győri Audi

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.10. 15.01

Az Audi Hungaria Motor Kft. rekordévet zárt 2014-ben: 1 973 734 gyártott motorral a vállalat alapítása óta az eddigi legmagasabb termelési volument érte el.

Az Audi Hungaria Motor Kft. rekordévet zárt 2014-ben: 1 973 734 gyártott motorral a vállalat alapítása óta az eddigi legmagasabb termelési volument érte el. Tavaly 1 925 636 motort szereltek össze Győrben.


A cég árbevétele 5,588 milliárd euróról 7,231 milliárd euróra (2200 milliárd forint) nőtt. A vállalat alapítása óta 7,433 milliárd eurót fordítottak beruházásokra, ebből tavaly 698 millió eurót (214 milliárd forint). Az új járműgyárban a 2013. évi 42 851-ről 135 232-re nőtt a gyártósorról legördülő autók száma.

Olvastad? Sörben és pénzben fürdik az Audi

Tavaly a motorpaletta 235 változatból állt, négytől tizenkét hengeres motorokig. Naponta átlagosan 8100 motort készítettek, tavaly kezdődött egy új V6-os dízel sorozatgyártása. A motorgyártásban új motorvariánsokat vezetnek be az idén, teljes kapacitással működik majd a járműgyártás, amely naponta 660 elkészült autót jelent. A gyártás éves kapacitása mintegy 160 ezer autóra nőtt a három műszakos munkarend bevezetésével.

A Győrben készült motorok 45,8 százaléka tavaly Európába került, ezen belül Németországba 15,8 százalék. Az Amerikai Egyesült Államokba szállítják a motorok 30,4 százalékát. Magyarországon a gyártott motorok 6,5 százalékát használják fel, emellett ötvenről egy év alatt 68-ra nőtt az Audi Hungária magyar beszállítóinak száma.

A motor- és járműfejlesztésen túl tavaly egy új csarnok építését kezdték meg 66 ezer négyzetméteren, ahol az idén próbapadokat helyeznek el.

Kommentek

  • menõmanó

    Remélhetőleg ebben Vorserie hozzászólónak is oroszlán része volt. :)

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.