A cégcsoport új padlólemezére, a BMW 2 Active Tourerrel közös platformra  épül a következő generációs X1, amely a jelenlegi, harmadik generációs X5-öshöz hasonlóan mélyebb üléspozíciót, személyautósabb vezethetőséget kínál majd, mint a jelenlegi, klasszikus szabadidőjárműves kialakítású modell.
Az arányok módosítása nem feltétlenül jelenti a terepképességek elvesztését, vagy a helykínálat csorbulását, csupán arról van szó, hogy a bajorok is az Audi Q3 és a Mercedes GLA képviselte vonalhoz igazodnának, akárcsak a hamarosan érkező Infiniti QX30 vagy az olyan tömegpiaci termékek, mint a Honda CR-V vagy a Kia Sportage.
A BMW X1 másik fontos újítása az elsőkerék-hajtás lesz: bár az xDrive konfiguráció opcióként megmarad, a piaci szegmens minden egyéb szereplője elérhető tisztán elsőkerék-hajtással, ami az átlagos vásárló számára kezelhetőbb alternatíva, mint a jelenlegi X1 hátsókerék-hajtása.
Az új generációs X1 előfutára még idén nyáron bemutatkozhat, várhatóan kibővített helykínálattal és praktikusabb belső kialakítással.