25 nap alatt a Föld körül, napelemmel

Ma reggel felszállt a Solar Impulse 2

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 11.00

Abu-Dzabiból ma reggel elindult Föld körüli útjára az a repülőgép, amely teljesen emissziómentesen kívánja megtenni a 35 ezer kilométeres utat.

Ma reggel a napfényes Abu-Dzabiból rajtolt el az a repülőgép, amely a következő 5 hónap során 25 repült nap alatt megkerüli a Földet, tisztán napenergia felhasználásával.
A monacói Solar Impulse csapat repülőgépe közép-európai idő szerint 13 óra táján lép be az ománi légtérbe, mintegy 3600 méter magasságban, majd innen tovább emelkedik 5800 méterre, míg végül éjjel 11 óra körül fog megérkezni a légi expedíció első állomáshelyére, Maszkatba.
A repülőgép egy szárnyakra szerelt laboratórium, amelyet több mint száz partner és tanácsadó segítségével épített a Solar Impulse csapat nyolcvan elhivatott tagja. Az SI2 mindössze annyit nyom, mint egy kisebb autó, ugyanakkor szárnyfelülete meghaladja a Boeing 747-ét. Szárnyát több mint 17 000 darab napelem borítja; az ezekkel megtermelt áram segítségével 50-100 km/óra sebességgel képes repülni, legfeljebb 8500 méter magasan.
A két pilóta, Bertrand Piccard ötletgazda, valamint André Borschberg, a Solar Impulse alapító igazgatója egy 3,8 köbméteres, túlnyomásos fülkéből irányítja a repülőt, amely akkumulátorainak segítségével éjjel is képes repülni, egy huzamban akár több napon át. Erre szükség is lesz, amikor a Csendes-, illetve Atlanti-óceánon kell átkelniük: ezek az utak mintegy 120 órán át (azaz öt teljes napig) fognak tartani.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.