Téli gumi? Felejtsd el! Örökre.

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 12.00

Míg Genfben dübörög az autószalon, addig a Michelin pár elrabolt újságírónak megmutatta a jövőt: elfelejthetjük a téli-nyári gumi mizériát.

Örökre vége lehet a minden ősszel megírt, “most válts téli gumira” kezdetű cikkeknek, felhívásoknak, akcióknak. A Michelin feltalálta azt a nyári abroncsot, ami simán teljesíti a téli gumikra vonatkozó előírásokat is. Elmondom még egyszer: a teljes értékű – semmi kompromisszum – nyári gumi, fent maradhat télen is, mert akkor is tökéletesen működik. Van rajta téli jelzés is, így a rendőr sem szólhat érte olyan országban, ahol kötelező téli abroncsra váltani, ha eljön az ideje.

Nyári gumival jégen? Nooormális? Igen!

Eddig csak a bemutatón vagyunk túl, de hamarosan tesztpályán is kipróbáljuk a Cross Climate nevezetű, új kategóriát teremtő Michelin abroncsot. A világújdonság árban állítólag kb. 10 százalékkal lesz drágább a márka hagyományos nyári abroncsainál, futásteljesítményben, vizes aszfalton mért féktávjával, menetzajával, üzemanyagtakarékosságával pedig egyenértékű azokkal.

Télen, nyáron ugyanazzal a gumival

Még mielőtt bárki azt kiáltaná, hogy háháháá, ez hülyeség, ilyen már van és úgy hívják, hogy négy évszakos gumi, el kell vegyük a kedvét, hogy sajnos nem. Erre még ki kell találni valami frappáns, új nevet, kategóriát. Hamarosan bővebben is beszámolunk az újdonságról. Holnap jégre megyünk vele…
Vidám nap elébe nézünk.
Érdekelnek a Genfi Autószalon legfrissebb hírei? Csak egy kattintás, és máris láthatod!

Téli gumi? Felejtsd el! Örökre. 1

Kommentek

  • CoIie

    4 hét és itt van április 1! :)

  • kazibe

    Ez is olyan átverésféle!?,mint az ,hogy a francia az “jó autó”!!!!!!!!!!!!!!!
    Pedig a gumijuk jÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ!

  • szaboata

    Hány éve van téli gumi?20? 25?és addig mi volt? ugyanez,amit most találtak fel…

  • M_m_m

    Magyar téli körülményekhez bőven elegendőnek tűnik. De majd az idő eldönti.

  • robi.87

    Ennyi szkeptikus hozzászólást. Mi olyan hihetetlen abban, hogy egy évtizedek óta ezzel foglalkozó cég-óriás, piacra dobja egy fejlesztését. Nem is láttátok, ki sem próbáltátok, és máris fikázzátok?! Néha elgondolkodtat, hogy csak mi magyarok tudunk mindenben ennyire bunkók lenni…

  • ototulaj

    A kérdés leginkább, hogy mennyibe fog kerülni.
    Jómagam már többször utánaszámoltam, “hogy éri meg a legjobban”.
    Nos, a négyévszakossal is kábé pont ott vagyunk, mint a nyári+téli+csere költségével, mert a négyévszakos drágább (nyilván hasonló minőség/márka esetén), ráadásul még kompromisszumos megoldás is.
    Aki spórolni akart, az eddig is azt csinálta, hogy télen-nyáron télivel járt.
    Gyanítom, hogy ez az új nyári-négyévszakos Michelin is csak egy jó nagy parasztvakítás, drágább lesz, mint a fenti megoldások közül bármelyik, max. a (cserélési) időt lehet vele megspórolni, akárcsak a négyévszakossal eddig.

  • Iceman.

    Nekem a költségoptimum megoldás egyértelműen a nyári-téli kombó, méghozzá úgy, hogy a téli egy collal kisebb felnin van. Lehetséges, hogy ez a gumi kényelmes lesz, hiszen kb gondozás-mentessé teszi a kerekeket, de meglátjuk az árát.

    Végül is az is igaz, hogy kb. 5000 forint csak a szerelés és centírozás egy alkalommal, ami ugye évente 10000 + a tárolási díj, ami kb ugyanennyi. Nyilván használattól függ, de nekem 2 szezont simán elmegy a nyári és a téli is, az már 40k felár ahhoz képest, mintha nem kellene cserélni (bár szerintem nincs olyan, aki évente legalább egyszer meg ne ütné).

  • Toth Lajos

    Én kétéltűnek nevezném.!-2″Tű.- Rövidítve így nézne ki a gumin.Ha ez lesz a neve akkor kérek egy garnitúrát.!!!

  • bundaska1001

    Amilyen telek vannak mostanában,felesleges a téli gumi.Szerintem elég egy márkásabb jobban teljesítő nyári.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.