Az idén is lendületben marad a magyar autópiac

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 10.00

Az újautó-importőrök 13 százalékos, a legnagyobb használtautó-kereskedők pedig 11 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben az idei évre.

Az újautó-importőrök 13 százalékos, a legnagyobb használtautó-kereskedők pedig 11 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben az idei évre. A Használtautó.hu által összeállított, a személyautó-piaci kilátásokat vizsgáló Autópiaci Barométer adatai szerint az élénkülést mindkét területen elsősorban a fizetőképes kereslet növekedése, illetve az autópark korosodása miatt immár halaszthatatlanná váló járműcserék számának növekedése okozza.
 


A felmérésben részt vevő 16 (együttesen a teljes újautó-piac több mint 95 százalékát lefedő) gépjárműimportőr vezető munkatársainak becslése szerint a 2014. évi 20 százalékos piaci bővülés ugyan nem fog megismétlődni, az átlagosan 13 százalékra várt idei növekedés nyomán azonban az eladott új személyautók száma a tavalyi 67 500-ról 76 ezerre emelkedhet.
 
A növekedést elősegítő okok között a legtöbben az elérhetőbbé váló finanszírozási lehetőségeket (31%), a vásárlók fizetőképességének javulását (25%), illetve általában a stabilabb gazdasági környezet miatt erősödő optimizmust (25%) tették az első helyre. Az okok között ugyanakkor a legtöbben (68%) a hazai személyautópark idősödését említették meg a pozitív folyamatok kényszerű katalizátoraként (a hazai személyautó-állomány átlagéletkora már tavaly átlépte a 13 évet).
 
Arra a kérdésre, hogy elsősorban a magánszemélyek számára történő értékesítés, vagy a vállalati és állami flották területén várható-e nagyobb élénkülés, a válaszok teljesen megoszlottak: az válaszadók 50-50 százalékban szavaztak valamelyik oldalra, ami azt mutatja, hogy mindkét területen nagyjából egyforma növekedési ütemre számíthatunk 2015-ben.

A legnagyobb forgalmú használtautó-kereskedők közül 18 céget kerestek fel a felmérés készítői: becsléseik átlaga szerint a használtautó-piac idei bővülésének várható mértéke 11 százalék lesz. A növekedést elősegítő tényezők között az importőrök által felsorolt okok (a növekvő fizetőképes kereslet, a stabilabb piaci környezet, illetve az idősödő példányok immár halaszthatatlan cseréje) mellett a legtöbb említést az újautó-eladások növekedése kapta, hiszen ez automatikusan növekvő számú lecserélt, néhány éves autó megjelenését eredményezi a használtautó-piacon.

Tavaly 37 százalékkal, 97 ezerre nőtt a használt személyautók importja. Abban szinte minden kereskedő egyetért, hogy idén is folytatódik a behozatal volumenének erőteljes bővülése, azonban a további növekedés mértékét illetően jelentős a szórás (5-50%). A konszenzus ezen a területen 21 százalék körüli értéket mutat, ami azt jelenti, hogy a várakozások szerint 2015-ben újabb 118 ezer használt autó özönlik majd az országba.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.