Gázpedál-gázok a Kiánál

Rekordgyors visszahívás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 09.00

Még szinte be sem mutatták, máris ezrével kellett visszahívni az új generációs Kia Sorentót. Egy rossz forrasztás okozhat galibát.

Míg Európa csak most ismerkedik az új Sorentóval, az Egyesült Államokban már vissza is kellett hívni az új generációs szabadidőjármű 12 ezer példányát, mert elromolhat bennük a gázpedál.
A hivatalos közlemény szerint a fojtószelep-vezérlés áramkörén rosszul hegesztettek fel egy kondenzátort. Tapasztalatból lehet tudni, hogy általában az ilyen parányi hibák okozzák a legnagyobb problémákat, és valóban: ha elszáll a kondi, a számítógép csökkentett üzemmódba lökheti át a motort, ami jobb esetben azt jelenti, hogy lépésben cammogva eljuthatunk a legközelebbi márkaszervizbe, rosszabb esetben kizárólag alapjáraton hajlandó üzemelni a motor, és nem megyünk sehova.
Ha mindez egy parkolóban következik be, legfeljebb bosszankodunk majd egy sort, de ha autópályán, netán országúti előzés közben megy el a kraft, az életveszélyes lehet, ezért a Kia egy az egyben kicseréli a gázpedál egységet. Szerencsére sem meghibásodás, sem sérülés nem történt még, de jobb az elővigyázatosság.
Arról nincs hír, hogy az európai Sorentókat érintheti-e a probléma.
A Kia hazánkban a múlt héten kezdte meg a Sorento forgalmazását. A modell egyelőre csak a 2,2 literes dízelmotorral kapható, 9,4 millió forinttól. A hétszemélyes kivitel felára 300 000 Ft. Az autót a vezess.hu is kipróbálta, benyomásainkat itt olvashatod el.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A toyota botrányát követően azért remélem már világos mindenkinek, hogy ezerszer inkább egy ilyen lesántulás, minthogy az autó “amelynek sosem szabad elromlania” padlógázzal és szervofék kiiktatásával ölje meg a tulaját…

  • Vérmacy

    :o)
    Szép. Minőségbiztosítás…

  • Iceman.

    “… a fojtószelep-vezérlés áramkörén rosszul hegesztettek fel egy kondenzátort…” -Legfeljebb forrasztottak!

  • Steppenwolf

    Vérmacy – 2015.03.02 11:49

    Az bőven elég, hogy beismerik a hibájukat és ingyen orvosolják a legközelebbi márkaszervizben. 10 éves Fiatom van. Kapásból tudnék neked legalább fél tucat gyártási típushibát felsorolni, amiért bármelyik távol-keleti gyártó már rég visszahívta volna az autóit…

  • Vérmacy

    Akkor regéld el kérlek, azt a tíz típushibát…

    Egyébként a 10 éves Fit nem egy vadiúj, 7 év garanciás divatszutyok. Asszem, azért a Fiat csoport már tett le vmit az asztalra, ha már így felhoztad. Pl. egyedül több Év autója díjat nyert, mert a VW csoport együttvéve. Azért ez nem lehet véletlen ;)

  • Steppenwolf

    Féltucatot mondtam, nem 10-et, olvass figyelmesebben.

    Nekem Puntom van, ezeknél széteső ablaktörlőmechanika kivétel nélkül mindegyiknél (ezt gyárilag egy egyszerű perselyes megoldással meg lehetett volna oldani), rövid életű elektromos szervó (ennek javítására Fiat fórumokon egész iparágak születtek), korábbi évjáratúaknál egy relé forrasztása, későbbieknél a nyomatékérzékelő hal be szinte kivétel nélkül, minden autóban idő előtt. A motorvezérlő elektronikák is fogyó eszközök, mivel a motor olyan részére sikerült tervezni, ahol a legnagyobb a rezonancia, por és a hőterhelés, emellett olyan apróságok, mint a szinte összes fényszóró beázása, az ajtók 1-2 év után megereszkednek, viszonylag hamar elkezd leperegni a lakkréteg, stb.
    Az, hogy az átlagosnál jobban szeretnek hengerfejesek lenni és erre folyamatosan figyelni kell, nem rovom fel, ez majd’ minden olaszra igaz. :)

    Egyébként ha az ember fel van készülve a kis időzített bombáira, szeret barkácsolni és van autóvillamossági ismerőse, szerethető kis autó, tágas, keveset fogyaszt, olcsó az alkatrész hozzá, a motor pedig egész kiforrott konstrukció.

    Az Év autója díj nagyon szép dolog, de marketing parasztvakítás, semmi több. Helyén kell kezelni. Egy Kia amúgy sem lesz soha az év autója Európában, ahogy a Passat meg a Fiat sem lesz az Japánban, Koreában vagy az USA-ban. :)
    Hiába lesz bármilyen modell év autója újonnan, nem akkor, azon a pár órás tesztvezetésen jönnek elő a hibák, hanem az évek során és akkor derül ki, hogy jó minőségű autót gyártottak-e.
    Én imádom az olasz autókat, de ez érzelmi dolog, nem racionalitás, és ahogy idősödöm, sokkal inkább vágyom egy olyan “divatszutyokra”, aminek ha kijön egy komolyabb, megbízhatóságot veszélyeztető típushibája, azt nem nekem kell súlyos tízezrekért, netán százezrekért javíttatnom, hanem korrektül bevállalja a gyártó visszahívásban.
    A Toyotánál sem azért van az egyik legtöbb visszahívás a gyártók közül, mert ők gyártják a világ leghitványabb autóit, épp ellenkezőleg, egyszerűen védik a hírnevüket ezzel.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.