Gázpedál-gázok a Kiánál

Rekordgyors visszahívás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 09.00

Még szinte be sem mutatták, máris ezrével kellett visszahívni az új generációs Kia Sorentót. Egy rossz forrasztás okozhat galibát.

Míg Európa csak most ismerkedik az új Sorentóval, az Egyesült Államokban már vissza is kellett hívni az új generációs szabadidőjármű 12 ezer példányát, mert elromolhat bennük a gázpedál.
A hivatalos közlemény szerint a fojtószelep-vezérlés áramkörén rosszul hegesztettek fel egy kondenzátort. Tapasztalatból lehet tudni, hogy általában az ilyen parányi hibák okozzák a legnagyobb problémákat, és valóban: ha elszáll a kondi, a számítógép csökkentett üzemmódba lökheti át a motort, ami jobb esetben azt jelenti, hogy lépésben cammogva eljuthatunk a legközelebbi márkaszervizbe, rosszabb esetben kizárólag alapjáraton hajlandó üzemelni a motor, és nem megyünk sehova.
Ha mindez egy parkolóban következik be, legfeljebb bosszankodunk majd egy sort, de ha autópályán, netán országúti előzés közben megy el a kraft, az életveszélyes lehet, ezért a Kia egy az egyben kicseréli a gázpedál egységet. Szerencsére sem meghibásodás, sem sérülés nem történt még, de jobb az elővigyázatosság.
Arról nincs hír, hogy az európai Sorentókat érintheti-e a probléma.
A Kia hazánkban a múlt héten kezdte meg a Sorento forgalmazását. A modell egyelőre csak a 2,2 literes dízelmotorral kapható, 9,4 millió forinttól. A hétszemélyes kivitel felára 300 000 Ft. Az autót a vezess.hu is kipróbálta, benyomásainkat itt olvashatod el.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A toyota botrányát követően azért remélem már világos mindenkinek, hogy ezerszer inkább egy ilyen lesántulás, minthogy az autó “amelynek sosem szabad elromlania” padlógázzal és szervofék kiiktatásával ölje meg a tulaját…

  • Vérmacy

    :o)
    Szép. Minőségbiztosítás…

  • Iceman.

    “… a fojtószelep-vezérlés áramkörén rosszul hegesztettek fel egy kondenzátort…” -Legfeljebb forrasztottak!

  • Steppenwolf

    Vérmacy – 2015.03.02 11:49

    Az bőven elég, hogy beismerik a hibájukat és ingyen orvosolják a legközelebbi márkaszervizben. 10 éves Fiatom van. Kapásból tudnék neked legalább fél tucat gyártási típushibát felsorolni, amiért bármelyik távol-keleti gyártó már rég visszahívta volna az autóit…

  • Vérmacy

    Akkor regéld el kérlek, azt a tíz típushibát…

    Egyébként a 10 éves Fit nem egy vadiúj, 7 év garanciás divatszutyok. Asszem, azért a Fiat csoport már tett le vmit az asztalra, ha már így felhoztad. Pl. egyedül több Év autója díjat nyert, mert a VW csoport együttvéve. Azért ez nem lehet véletlen ;)

  • Steppenwolf

    Féltucatot mondtam, nem 10-et, olvass figyelmesebben.

    Nekem Puntom van, ezeknél széteső ablaktörlőmechanika kivétel nélkül mindegyiknél (ezt gyárilag egy egyszerű perselyes megoldással meg lehetett volna oldani), rövid életű elektromos szervó (ennek javítására Fiat fórumokon egész iparágak születtek), korábbi évjáratúaknál egy relé forrasztása, későbbieknél a nyomatékérzékelő hal be szinte kivétel nélkül, minden autóban idő előtt. A motorvezérlő elektronikák is fogyó eszközök, mivel a motor olyan részére sikerült tervezni, ahol a legnagyobb a rezonancia, por és a hőterhelés, emellett olyan apróságok, mint a szinte összes fényszóró beázása, az ajtók 1-2 év után megereszkednek, viszonylag hamar elkezd leperegni a lakkréteg, stb.
    Az, hogy az átlagosnál jobban szeretnek hengerfejesek lenni és erre folyamatosan figyelni kell, nem rovom fel, ez majd’ minden olaszra igaz. :)

    Egyébként ha az ember fel van készülve a kis időzített bombáira, szeret barkácsolni és van autóvillamossági ismerőse, szerethető kis autó, tágas, keveset fogyaszt, olcsó az alkatrész hozzá, a motor pedig egész kiforrott konstrukció.

    Az Év autója díj nagyon szép dolog, de marketing parasztvakítás, semmi több. Helyén kell kezelni. Egy Kia amúgy sem lesz soha az év autója Európában, ahogy a Passat meg a Fiat sem lesz az Japánban, Koreában vagy az USA-ban. :)
    Hiába lesz bármilyen modell év autója újonnan, nem akkor, azon a pár órás tesztvezetésen jönnek elő a hibák, hanem az évek során és akkor derül ki, hogy jó minőségű autót gyártottak-e.
    Én imádom az olasz autókat, de ez érzelmi dolog, nem racionalitás, és ahogy idősödöm, sokkal inkább vágyom egy olyan “divatszutyokra”, aminek ha kijön egy komolyabb, megbízhatóságot veszélyeztető típushibája, azt nem nekem kell súlyos tízezrekért, netán százezrekért javíttatnom, hanem korrektül bevállalja a gyártó visszahívásban.
    A Toyotánál sem azért van az egyik legtöbb visszahívás a gyártók közül, mert ők gyártják a világ leghitványabb autóit, épp ellenkezőleg, egyszerűen védik a hírnevüket ezzel.

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.